Seuraa 
Viestejä13176

Jos teen oman moottoripyörän ja ostan Biltemasta moottorin ja polkupyörän. Miten pystyn rajoittamaan että nopeus ei ylity yli 25 km tunnissa, muuten siitä tulee mopo ja moottoripyörä.

Paljon on huippunopeus jos laittaa munamankeliin 15 hv ja 4-tahtisen moottorin. Onko 4-tahtisella merkitystä jos vertaa 2-tahtiseen.

Onko pienempi, mutta tehoja ei ole niin paljon.

Sivut

Kommentit (57)

Taha I
Seuraa 
Viestejä5528
tiäremiäs
Paljon on huippunopeus jos laittaa munamankeliin 15 hv ja 4-tahtisen moottorin.



En tiedä mutta kun tämä projekti on valmis, laitathan videon? Koeajoon kannattaa varata lentokenttä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Haahuilija
Seuraa 
Viestejä290

Tuolla teholla se kyllä muuttuu joka tapauksessa moottoripyöräksi, vaikka nopeutta rajoittaisikin.
(Sähkö)polkupyörän teho tais olla 250w max ja (avustavaa)tehoa saa tulla vain poljettaessa.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
unknown soldier
15HV pyörään? Älä ainakaan mistään biltemasta osta pyörää. Tuskin kestää edes normaalia käyttöä. Kokemuksien mukaan alle 500€ ei voi saada hyvää tai edes kestävää pyörää.

Itsellä on ollut 199 € fillari neljä vuotta mikään ei ole vielä hajonnut vuodessa ajan noin 2000 km.
On käytössä ympäri vuoden.
Pistosuojatut päällyskumit olen ostanut.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7416
tiäremiäs

Paljon on huippunopeus jos laittaa munamankeliin 15 hv ja 4-tahtisen moottorin. Onko 4-tahtisella merkitystä jos vertaa 2-tahtiseen.

Kyllähän kevytmoottoripyörä jotain 120 kulkee. Eipä taida 4- ja 2-tahtisella mitään eroa olla, jos teho on kumminkin sama.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Hillman
unknown soldier
15HV pyörään? Älä ainakaan mistään biltemasta osta pyörää. Tuskin kestää edes normaalia käyttöä. Kokemuksien mukaan alle 500€ ei voi saada hyvää tai edes kestävää pyörää.

Itsellä on ollut 199 € fillari neljä vuotta mikään ei ole vielä hajonnut vuodessa ajan noin 2000 km.
On käytössä ympäri vuoden.
Pistosuojatut päällyskumit olen ostanut.


kestääkö pistosuojattu 60-80km tunnissa tai enemmän, että ei repee.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35106
tiäremiäs
kestääkö pistosuojattu 60-80km tunnissa tai enemmän, että ei repee.



Kaikki fillarinrenkaat kestävät. Mutta 15 hv ei riitä alkuunkaan fillariin, vaan niitä pitää olla 150. Muuten on noloa, kun mummot pyyhkäisevät molemmin puolin ohi.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
tiäremiäs
Jos teen oman moottoripyörän ja ostan Biltemasta moottorin ja polkupyörän. Miten pystyn rajoittamaan että nopeus ei ylity yli 25 km tunnissa, muuten siitä tulee mopo ja moottoripyörä.

Paljon on huippunopeus jos laittaa munamankeliin 15 hv ja 4-tahtisen moottorin. Onko 4-tahtisella merkitystä jos vertaa 2-tahtiseen.

Onko pienempi, mutta tehoja ei ole niin paljon.


Ei onnistu, no vitsi kai tämä onkin, joutuisit laittamaan pyörään mahdottoman alennusvaihteen, että ei menisi yli tuon 25 km/h polttoainekulut olisivat melkoiset.
Kehittele mieluummin poljettavaa panssarivaunua.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

tsbmw
Seuraa 
Viestejä277

Pitkään meinannut helpottaa pyöräilyä niinkuin enemmistössä maailman maista tehdään. Tehot noissa ovat kylläkin vain mopoluokkaa eli n. 1,5 hv ja nopeus 50 - 60km/t eli pysyisi normaalin kaupunkiliikenteen rytmissä!

http://www.ebay.co.uk/itm/80CC-GAS-MOTO ... 4ac546c049

http://www.ebay.co.uk/itm/1000W-48V-ELE ... 4ac4338ffc

Edullisia alta 200€ ja massatuotantoa. Mopon moottorin teho ja 60km/t huippunopeus taitavat tehdä mahdottomaksi MILLÄÄN KATSASTUKSELLA, REKISTERÖINNILLÄ TAI VEROILLA Suomessa lailliseksi saamisen?
Ja mätkyt omapäisyydestä samasta rakenteesta mikä on suurimmassa
osassa maailmaa sallittu kustantaa meillä sakkoja yli 1000€ ja purkumääräyksen! Onko mitään tapaa saada tuommoinen Suomessa lailliseksi?

KUMMA KUN NE OVAT MUUALLA SALLITTUJA JA JOPA MASSATUOTANTOA!
(ovatko suomen kukkahattutädit oikeassa vai muu maailma)

...taasko noita uusia ajatuksia...

Reiska
Seuraa 
Viestejä5954
tsbmw
Pitkään meinannut helpottaa pyöräilyä niinkuin enemmistössä maailman maista tehdään. Tehot noissa ovat kylläkin vain mopoluokkaa eli n. 1,5 hv ja nopeus 50 - 60km/t eli pysyisi normaalin kaupunkiliikenteen rytmissä!

http://www.ebay.co.uk/itm/80CC-GAS-MOTO ... 4ac546c049

http://www.ebay.co.uk/itm/1000W-48V-ELE ... 4ac4338ffc

Edullisia alta 200€ ja massatuotantoa. Mopon moottorin teho ja 60km/t huippunopeus taitavat tehdä mahdottomaksi MILLÄÄN KATSASTUKSELLA, REKISTERÖINNILLÄ TAI VEROILLA Suomessa lailliseksi saamisen?
Ja mätkyt omapäisyydestä samasta rakenteesta mikä on suurimmassa
osassa maailmaa sallittu kustantaa meillä sakkoja yli 1000€ ja purkumääräyksen! Onko mitään tapaa saada tuommoinen Suomessa lailliseksi?

KUMMA KUN NE OVAT MUUALLA SALLITTUJA JA JOPA MASSATUOTANTOA!
(ovatko suomen kukkahattutädit oikeassa vai muu maailma)




Jos se on sallittua jossai EU-maasa, nii on suomessaki.

Per se

Avenger
Seuraa 
Viestejä656

Uskallampa olla sitä mieltä, että parempi on kun on melko tiukka kontrolli siitä millaisilla vehkeillä liikenteessä liikutaan kuin se, jotta itsekukin kyhää mitä hirveämpiä laitteita.
Jos jollakulla on reppuselkäisiä koululaisia voi kenties olla kanssani samaa mieltä?

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1775

Minulla on Thaimaassa käytössä Yamaha Mio jossa lienee noin 8 hevosta mutta hyvin sillä ajeli ainakin 130kph saakka, sitten alkoi hirvittämään. Hyvä matkavauhti oli noin 90 jolloin oli vielä näppärästi reservejä ohitella rekkoja. Tuo vehje sentään painaa isohkon miehen verran joten lienee selvää että 15 heppaa polkupyörässä olisi täysin mieletöntä.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Nobelaner
Minulla on Thaimaassa käytössä Yamaha Mio jossa lienee noin 8 hevosta mutta hyvin sillä ajeli ainakin 130kph saakka, sitten alkoi hirvittämään. Hyvä matkavauhti oli noin 90 jolloin oli vielä näppärästi reservejä ohitella rekkoja. Tuo vehje sentään painaa isohkon miehen verran joten lienee selvää että 15 heppaa polkupyörässä olisi täysin mieletöntä.



Ei mennä 8 hepalla 130 kmh. Mittarivirhettä tosi rajusti. 12 hepalla mennään n 100 kmh. Riippuen vähän mistä roikkuu. Tietty jos Mio.sta on otettu kuristukset ja rajoittimet pois, se on toinen juttu. Tappovehe yli 90 kmh.ssa.

Helppo testata fillarilla tuntumaa. Vanhaan malliin. Prätkäjätkä tuuppaa monolla fillarintarakasta ja antaa hanaa. Takaan, että sadan huitteilla alkaa fillarin ominaisuudet loppua. Toinen vanha kikka on fillaristin roikkua kyynärpään kanssa auton avoimessa sivuikkunassa.

- Ubi bene, ibi patria -

Nobelaner
Minulla on Thaimaassa käytössä Yamaha Mio jossa lienee noin 8 hevosta mutta hyvin sillä ajeli ainakin 130kph saakka, sitten alkoi hirvittämään. Hyvä matkavauhti oli noin 90 jolloin oli vielä näppärästi reservejä ohitella rekkoja. Tuo vehje sentään painaa isohkon miehen verran joten lienee selvää että 15 heppaa polkupyörässä olisi täysin mieletöntä.

Yamahan vauhtihirmuun pitäisi turvallisuussyistä laittaa rajoitin 130 kilometrin tuntinopeuteen. Tai sitten kalibroida nopeusmittari...

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
tiäremiäs
Miten pystyn rajoittamaan että nopeus ei ylity yli 25 km tunnissa, muuten siitä tulee mopo ja moottoripyörä.

Edit: aluksi ajattelin monitahoisempaa ja syvällisempää vastausta, jossa olisi mukana hieman filosofista pohdintaa ja eksistentialismia(kin), mutta kysymyksen jäyhän tieteellinen luonne ei kannata sellaista pohdiskelua: Et mitenkään.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

Avenger
Seuraa 
Viestejä656
Pacanus Rusticanus
Nobelaner
Minulla on Thaimaassa käytössä Yamaha Mio jossa lienee noin 8 hevosta mutta hyvin sillä ajeli ainakin 130kph saakka, sitten alkoi hirvittämään. Hyvä matkavauhti oli noin 90 jolloin oli vielä näppärästi reservejä ohitella rekkoja. Tuo vehje sentään painaa isohkon miehen verran joten lienee selvää että 15 heppaa polkupyörässä olisi täysin mieletöntä.



Ei mennä 8 hepalla 130 kmh. Mittarivirhettä tosi rajusti. 12 hepalla mennään n 100 kmh. Riippuen vähän mistä roikkuu. Tietty jos Mio.sta on otettu kuristukset ja rajoittimet pois, se on toinen juttu. Tappovehe yli 90 kmh.ssa.

Helppo testata fillarilla tuntumaa. Vanhaan malliin. Prätkäjätkä tuuppaa monolla fillarintarakasta ja antaa hanaa. Takaan, että sadan huitteilla alkaa fillarin ominaisuudet loppua. Toinen vanha kikka on fillaristin roikkua kyynärpään kanssa auton avoimessa sivuikkunassa.


Serkkuni 125:lla pääsi 170 km/h Kawasaki katumalli, oli kai se hiukka viilattu. ( ehkä 15 hp )

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176

Kannattaako se akseli olla sivussa vai pohjassa. hitusen tehoa karkaa kun pohjassa ja systeemit on monimutkaisempia eli vehkeet hajoo.

JOs sai suoraan tehot takapyörään siitä akselista,

Netistä löysin 15 hv ja 6.5 hv moottorit ja nelitahtiset. eli pienemmät päästötkin. Oikeudessa varmasti saa vähemmän sanktiota jos sanoo että ajattelin ekojuttuja.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat