Seuraa 
Viestejä161

Teippaapas taulutelevisiosi kuvaruutuun erittäin voimakas magneetti ja avaa televisio!

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

Sivut

Kommentit (26)

Cogida
Seuraa 
Viestejä161

Vanhan mikroaaltouunin kun purkaa mangeetissa on jo hyvä teho.

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Teippaa magneetti ihan tavallisen katodisädeputken ruutuun. Ihmettele sitten, miten tuo korjataan.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Cogida
Seuraa 
Viestejä161
o_turunen
Teippaa magneetti ihan tavallisen katodisädeputken ruutuun. Ihmettele sitten, miten tuo korjataan.

Saatat olla oikeessa nyky telkut ei välttämättä välitä mitään, en kyllä ala kokeilemaan.

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Minä olen kokeillut. Ja tiedän, kuinka demagnetoidaan.

Et oikeasti uskalla kokeilla.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Cogida
Seuraa 
Viestejä161
o_turunen
Minä olen kokeillut. Ja tiedän, kuinka demagnetoidaan.

Et oikeasti uskalla kokeilla.


En ainakaan halua kokeilla olkoon sitten pelkoa, rikkimenemisestä.

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Cogida
Teippaapas taulutelevisiosi kuvaruutuun erittäin voimakas magneetti ja avaa televisio!

Pitäisikö siinä tapahtuakin jotain? Mitä? Ei tuo temppu käsittääkseni toimi kuin kuvaputkitelkuissa.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
jogger
Cogida
Teippaapas taulutelevisiosi kuvaruutuun erittäin voimakas magneetti ja avaa televisio!

Pitäisikö siinä tapahtuakin jotain? Mitä? Ei tuo temppu käsittääkseni toimi kuin kuvaputkitelkuissa.

Vai temppu...!

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622

Magneetille järkevämpää käyttöä:

Juuri viime nrssa (TIEDE) oli juttua Pyhäsalmen kaivoksesta (1,5 km syvä) ja pakonopeudesta (11 km/s)
Pitää siis nostaa levitoiva junarata PYSTYYN. Sieltä manalasta pari kilsaa maanpinnalle ja siitä toinen mokoma torvea tavallisten sääilmiöiden yläpuolelle -- muutamia kymmeniä metrejä halkaisijlataan. Veturi olisikin PUSKURI joka kiipeää putken sisällä supermagneettiportaita 20 G kiihtyvyydellä suprajohtavien käämiensä avulla. Insinöörit laskekoot (sitä vartenhan ne ovat olemassa) miten paljon tarvitaan jotta 1-vaiheen raketeista voidaan luopua. Avaruuteen voitaisi lähteä tuulisella säällä kun kaikki tuulimylyt jauhaa täysillä sähköä niihin käämeihin.

Siis lineaarinen tahtimottori kestomagneettistaattorilla. Helppoa kuin ojankaivu. Avaruusromua keräävät jätesäkit voisi lähettää lyhyemmällä kaltevalla torvella alemmille kiertoradoille jo 9 km/s pakonopeudella. Ja käyttää suurempaa kiihtyvyyttä. Jätepussukan automaattihallinta sietänee 60 -- 90 geetä.

Näinhän se menee. Sanokaa mun sanoneen

Kiikkustuoliskeptikko

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622
artsi
Miten tunnelista poistetaan sinne syntyvä massiivinen paine kun tavara lähtee liikkeelle?



No ihan tavallisilla kaasupumpuilla -- esimerkiksi kaasuturbiini / generaattoriyhdistelmä käännetynä imee lähes vakuumin torveen ja vakuumi vaihtuu ylipaineeksi hieman ennen torven päätä. Ylipaine aukaisee luukut jotta avaruusalus ei kolhiudu niihin. Puskurin taakse päästetään em. pumppujen poistopuolelta pallomaisiin säiliöihin varastoitu paineilma.

Mitäs minä sanoin -- helppoa kun sen osaa.

Kiikkustuoliskeptikko

Itse panostaisin ennemmin antigravitaatiogeneraattorin ja gravitaatio-ohjureiden kehittämiseen, niin ei tarttis olla huolissaan siitä, että miten saa 1,5 km korkeaan pytinkiin värkättyä tyhjiön koko matkalle

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
MalcomX
Itse panostaisin ennemmin antigravitaatiogeneraattorin ja gravitaatio-ohjureiden kehittämiseen, niin ei tarttis olla huolissaan siitä, että miten saa 1,5 km korkeaan pytinkiin värkättyä tyhjiön koko matkalle

Miten painovoimageneraattorit tuota ongelmaa mihinkään ratkaisisi? Johonkin sen paineen täytyy kulkea, jos ei suoraan rakennelman seinämiin, niin sitten se ohjautuu painovoimageneraattoriin sen kentän kautta? Eikai se ilmanpaineen paine-voima maagisesti voi kadota mihinkään?

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637

Täytyy myöntää ettei oikein natsaa, tuo vehjekkin on melko suuri?

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

JoukoA
artsi
Miten tunnelista poistetaan sinne syntyvä massiivinen paine kun tavara lähtee liikkeelle?



No ihan tavallisilla kaasupumpuilla -- esimerkiksi kaasuturbiini / generaattoriyhdistelmä käännetynä imee lähes vakuumin torveen ja vakuumi vaihtuu ylipaineeksi hieman ennen torven päätä. Ylipaine aukaisee luukut jotta avaruusalus ei kolhiudu niihin. Puskurin taakse päästetään em. pumppujen poistopuolelta pallomaisiin säiliöihin varastoitu paineilma.

Mitäs minä sanoin -- helppoa kun sen osaa.




Joillekkin tuntuu olevan, mutta vielä:

Miten mielestäsi olisi parasta toteuttaa kyydissä olevien kehoon kohdistuvien G voimien haitat, jos ajatellaan että parin kilsan matkalla pitää saada niin hurja vauhti että koko massa lentää avaruuteen?

sekä kuinka tutkisit ilmakehän koostumuksen avaruuteen asti, jotta osataan laskea tarkat energiat että hökötys ei lennä liian pitkälle, tai jää liian vajaaksi?

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622

No siis kertaus on . . . .

Tässä korvataan vain raketin ykkösvaihe. Alus käynnistää torvesta päästyään omat moottorinsa ja em. magneettipuskuri palaa lähtöasemaansa kun sen lineaarimottori muutetaan generaattoriksi ennen huippua. Jarrutusteho varastoidaan sähkövarauksena superkonkkapakettiin seuraavaa kiihdytystä varten.

Tuon kerrostalon kokoisen kondensaattorin lataaminen vienee tuhannelta tuulimyllyltä parisen kuukautta jos sattuu vähän tuuleskelemaan. Siinä ajassa muutama lentokäytöstä kierrätykseen menevä Rolls-Royce Trent 970/B moottori ehtii hyvin imemään 98% tyhjön torveen. Konkkapaketti on tarpeen joka tapauksessa koska vain siten voidaan saada riittävä virtapiikki ja magneettivuon tiheys.

Valistuneen arvaukseni mukaan polttoainesäästö on noin 70 - 80 %. Tuulisähköhän on ilmaista -- myllyt rakennetaan ja ylläpidetään työttömyystyönä. Samoin kondensaattorit. Nuorisotyöttömyys hoituu mielekkäällä tavalla mikä tuntuu heti säästönä terveydenhoidon kuluissa. Asumistuessa säästyy valtavasti rahaa kun innokas porukka asuu työmaalla.

Kiikkustuoliskeptikko

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622

Kiihdytystorni saisi tosiaan olla ainakin 500 metriä korkea maanpinnan yläpuolella koska ilman tiheys siellä on jo huomattavasti pienempi. "Törmäys" ilmakehään on tuttua entisilläkin välineillä, ei se niillä ole ainakaan pienempi ongelma.

Puskuri voisi toimia parhaiten massiiviroottoriperiaatteella epätahdissa jolloin voimantuottoa säädetään yksinkertaisilla tyristorikytkimillä kalliin transistoritahdistimen sijasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Massiiviro ... .C3.A4tely

Kiikkustuoliskeptikko

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622

Tästä on hyvä aloittaa:

"Tässä väitöskirjassa tarkastellaan suurnopeustekniikan eri sovelluksissa ilmeneviä
roottoreihin liittyviä rakenteellisia vaatimuksia ja haasteita. Tässä yhteydessä suurnopeustekniikalla
tarkoitetaan järjestelyä, jossa sähkökone (moottori, generaattori) ja
toimilaite (turbiini, kompressori, puhallin) on kytketty ilman vaihdetta suoraan mekaanisesti
yhteen ja jossa yhteisen roottorin pyörimisnopeus on selvästi suurempi kuin
50/60 hertsin verkosta syötetyn kaksinapaisen vaihtovirtasähkökoneen tahtinopeus.
Tyypillistä suurnopeuskoneen roottorille on suuri tehotiheys ja suuri mekaaninen kuormitus.
Siksi esimerkiksi sähkökoneen jäähdytys on entistä haasteellisempaa kasvavien
rautahäviöiden ja pienempien lämmönsiirtopinta-alojen vuoksi."

Lisää aiheesta: http://www.doria.fi/bitstream/handle/10 ... sequence=4

Kiikkustuoliskeptikko

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat