Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vai täysin tervettä?

Eräällä foorumilla törmäsin keskusteluun, jossa aloittaja kertoi nähneensä unen, jossa hänen isänsä harrasti seksiä kissan kanssa. Lisäksi hän mainitsi nähneensä myös unta jossa hän oli itse ollut sukupuoliyhteydessä isänsä kanssa. Kirjoittaja puhui unista nimenomaan painajaisina.

Sitten keskusteluun tuli henkilö, joka kertoi näkevänsä isästään ja veljestään tällaisia unia, mutta heräävänsä niiden jälkeen orgasmiin. Hän ei kuitenkaan tietoisesti pitänyt tätä miellyttävänä hereillä ollessaan.

Mielenkiintoni heräsi.
Ensimmäinen reaktio jälkimmäisen kohdalla oli yäk, koska itse näen ensimmäisen esimerkin kaltaisia unia enkä voi kuvitella nauttivani niissä, koska ne todellakin ovat painajaisia. Aivan kuin minun olisi vain pakko harrastaa niissä seksiä, vaikka varsinaista pakottamista ei missään kohtaa tapahdu.

Kuitenkaan en usko että varsinkaan orgasmin saaminen tuollaisen jälkeen voi olla normaalia. Nyt pidän itseäni jopa suht normaalina.

Onko kellään tietoa tällaisesta?

Kommentit (8)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5250
Liittynyt6.5.2007

Ei kannata huolestua. unet on unia eikä ne kerro sinällään ihmisen mieliteoista.

Ite näin just unta et pihalle alko tekee pesäänsä kahden varpusen kokonen kimalainen. Sillä oli lemmikkivarpunen, ne kiehnäs siin puun oksalla. Ammuin ne haulikol.

Per se

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Täysin tervettä. Ihmisen pään sisällä tapahtuu kaikenlaista, eikä se ole vaarallista, kiellettyä tai sairasta. Esimerkiksi minä saatan unissani puuhata hyvinkin sairaita ja vastenmielisiä juttuja, mutta päivällä ne inhottaa minua eivätkä sellaiset teot kiinosta vähääkään. Kyllähän sitä alkuun oli vähän että mitvit, mutta empä minä unilleni juurikaan mitään voi. Tärkeintä on, että minä itse tiedän millainen minä olen hereillä ollessani.

Hämmentää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Minä näen unia pelkästään terveistä asioista, ja siksi olen moraalisesti ylemmällä tasolla kuin te.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kyllähän tuollaisten unien näkeminen ällöttäisi, mutta voi turvautua tällaiseen ajatelmaan:

Ihmisen ei tarvitse ajatella että hän on kiihottunut insestisestä touhusta unessaan orgasmiin asti. Genitaaleihin pakkautuu öisin verta ja tapahtuu spontaaneja kiihottumisia ja laukeamisia, varsinkin jos ihmisellä ei ole erityisen aktiivinen seksielämä. Voi ajatella että keho on ensin kiihottunut omia aikojaan ja sitten jälkeenpäin mieli heittää jotain sekavaa settiä kehiin. Ajantaju unissa voi olla aikalailla erilainen kuin hereillä, jolloinka fyysinen kehon kokemus voi olla ensin ja mieli sitten tulkitsee jälkijunassa sitä jonkinlaiseksi mielikuvaksi, jos sattuu sellaisessa tilassa olemaan että unikuvia esiintyy.

Itse kun olin nuorena vielä neitsyt, sain ilmeisesti itsekseni öisin orgasmeja, ja koska mieleni ei osannut yhdistää niitä yhtään mihinkään, näin samaan aikaan unta että virtsaan sohvaan jossa istun. Mieleni siis "käänsi" kehon tuntemukset tuollaisiksi "selittäviksi" unikuviksi. Mitäänhän ne sitten eivät tietenkään selittäneet koska orgasmi ei ole alleenlaskemista (ainakaan minulla), mutta mieleni ei siihen aikaan vielä osannut kehittää kuvia seksistä koska sitä en ollut kokenut.

Varmaankin kehon taipumus öisin spontaanisti kiihottua ja laueta on hyväksi terveydelle ja omalta osaltaan pitää lisääntymiskykyä yllä suorittamalla "testiajoja". Naiselle on hyväksi että pysyy paikat kosteina ja liukkaina, mieheltä taas poistuu yli-ikäiseksi käymässä olevat siittiöt ja saadaan freesimpiä tilalle.

Japetus
Seuraa 
Viestejä10205
Liittynyt20.6.2009

Tuttu ilmiö. Näen myös jatkuvasti kammottavia unia - jotka eivät läheskään aina ole painajaisia. Olisi kiintoisaa tietää miksi, mutta unien alkuperästä on melko vähän pätevää tietoa. Parasta lienee kuluneen armeijakliseen mukaan vain ottaa se huumorilla.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen rohkeana: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Kalervonpoika
Seuraa 
Viestejä179
Liittynyt28.6.2013

Harvemmin tulee nähtyä seksuaalisessa mielessä mitenkään poikkeavia unia, mutta muuten kyllä välillä tulee semmoisia unia, että sitä joutuu väkisin miettimään omaa henkistä tasapainoaan.

Voisin kertoa esimerkin unesta, jonka näin pari yötä sitten.

Unessa olin jonkinlainen enkeli, tai pikemminkin eräänlainen ihmisen ja hyönteisen hybridi. Ihmisen näköinen, mutta osasin lentää. Enkä vain taivaalla, mutta myös avaruudessa. Kuuluin lajiin, jonka urosten elämän tarkoitus oli lentää avaruuteen ja tuhoutua jossakin toisessa paikassa (unessa määränpää jäi jotenkin epäselväksi). Tässä rituaalissa oli mielestäni yksi ongelma, miehet lensivät tähtiin yksi kerrallaan. Unessa pohdin veljeni (minulla ei ole veljeä oikeasti) kanssa asiaa ja sain oivalluksen: miksi emme lentäisi kaikki yhtä aikaa! Tätä ajatusta siinä kehittelin aikani, ja sitten se vain tapahtui. Yhtäkkiä meitä oli siinä valtava parvi ja nousin ilmoille muiden mukaan. Muistan selväsi, kuinka lentoonlähtö tapahtui hyppäämällä vain ilmoille. Meillä ei ollut siipiä, liitelimme vain. Lensimme avaruuteen ja sitten parvemme rupesi tuhoutumaan. Tajusin, että olin tehnyt valtavan virheen ja sitten uni jatkui taas maan pinnalta. Unen toisessa vaiheessa mukana oli myös tyttäreni (minulla ei ole tytärtä oikeasti). Hän alkoi jotenkin oudolla tavalla ilmestyä eri muodoissa minulle ja ymmärsin unessa, että uusi rituaali oli muuttanut maailman rakennetta niin, että aika ei enää ollut lineaarinen. Näin tyttäreni menneisyydessä sekä tulevaisuudessa yhtä aikaa. Siihen uni sitten loppui.

Tämän unen jälkeen mietin pitkään, että olenkohan sekoamassa lopullisesti. Uni oli pelottava, mutta toisaalta aika kiehtova.

Die Welt ist meine Vorstellung - Arthur Schopenhauer

Vierailija

Käsittääkseni unet syntyvät usein aiemmin koetuista voimakkaista tunne-elämyksistä, oli ne sitten pahoja tai hyviä. Hyviä "leffoja" se joskus näyttää öisin

Kerron esimerkin, jota ei kannata seurata. Kävin Suomessa täältä kahdeksan tunnin aikaeron takaa. Herttainen wanha äitini sanoi että "ota tuosta Diapam" niin saat unta paremmin pitkän lennon jälkeen. Joo oli rauhallinen hyvin nukuttu yö. Noh, seuraavana päivänä käytiin sitten ulkona syömässä ja otin pitkän oluen ja vähän myöhemmin vielä toisen. Enhän minä sitä napin ottoa enää muistanut, olisi pitänyt jättää kaljat väliin. Näytti nimittäin sellaista horroria seuraavana yönä että oksat pois!

Ihmettelin herättyäni että mitä helewataa se nyt tuollaisia unia näyttää. Jälkeenpäin tajusin että joo... se nappi...

Vierailija

Unissa yhdistyy koetut asiat "miten sattuu." Sen takia unet on unia mutta toisinaan mielenkiintoisia.
Jos esim lukee epämiellyttäviä asioita insestistä tai on joutunut sen uhriksi, painajaiset voi piinata. Jos omainen on kuollut, voi nähdä ahdistavia unia kuolemasta jne.
Onneksi unia ei yleensä muista ja joskus on kivoja unia!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat