Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Ylinopeudet historiaan, laitammo autoon GPS:ään yhdistetyn nopeuden rajoittimen mikä rajoittaa maksiminopeuden ko.tieosuudelle, tästä seuraa tietenkin se että sakkotulot tyssää lähes kokonaan, teemme vaihtoehtoisen systeemin jossa laite rekiteröi ylinopeuden ja syöttää auton tiedot automaattiseen sakkojen kirjaamis pisteeseen näin tolpat tienvarsilta joutaa Kuusakoskelle.
Mitä mieltä arvoisa raati.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Sivut

Kommentit (99)

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Veikkaanpa, ettei ainakaan tuota syteemiä joka estäisi ylinopeuden ajon tulla ottamaan aivan heti käyttöön valtio menettäisi liikaa sakkotuloja, ehkä tuo jälkimmäinen voisi hyvin toteutettuna olla hyväkin, eikös yksi peltipolliisi maksa kymmeniä tuhansia, tekniikkoineen kaikkineen.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Liittynyt26.1.2010

Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Mitäs se haittaa jos joku keksii vippaskonstin suurin osa ei varmaan keksi, mielestäni systeemi voisi olla hyväkin.
P.S Ohitustilanteessakaan ei saa ajaa ylinopeutta, sen paremmin kuin toisen perässäkään.

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Liittynyt26.1.2010
Adam Cortisone
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Mitäs se haittaa jos joku keksii vippaskonstin suurin osa ei varmaan keksi, mielestäni systeemi voisi olla hyväkin.
P.S Ohitustilanteessakaan ei saa ajaa ylinopeutta, sen paremmin kuin toisen perässäkään.



Ei saa, ei. Suurin osahan autoilijoista ajaa kohtuullista, sallittua nopeutta. Eli kaahaajiahan varten tätä järjestelmää käsittääkseni tässä ideoidaan. Näin ollen ne kaahaajat myöskin keksivät keinot järjestelmän kiertämiseksi. Esimerkkinä ihan arkipäiväisestä elämästä: Edelläajava suhailee 80 kmh-alueella 70 kmh, niin kyllähän siitä ohi halutaan mennä. 10 kmh nopeuserolla ohitusmatkasta tulee kohtuuttoman pitkä. Ja aina löytyy joku, joka lähtee yrittämään, jolloin sekä ohitusta yrittävän että muiden tielläliikkuvien turvallisuus vaarantuu kohtuuttoman paljon, kun esitetty nopeudenrajoitin aktivoituu ja estää viemästä ohituksen loppuun asti.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2848
Liittynyt3.10.2007
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi.



Typerä argumentti, koska ohittaminen on aina vapaaehtoista ja järjen käyttö on sallittua. Harmittaahan se, jos joku ajaa kasikympin alueella seitsemääkymppiä, mutta hidasteisiin on pakko sopeutua muutenkin, varsinkin jos asuu pääkaupunkiseudulla ja ajaa työmatkat ruuhka-aikaan pääväyliä pitkin.

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013
Simplex
Adam Cortisone
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Mitäs se haittaa jos joku keksii vippaskonstin suurin osa ei varmaan keksi, mielestäni systeemi voisi olla hyväkin.
P.S Ohitustilanteessakaan ei saa ajaa ylinopeutta, sen paremmin kuin toisen perässäkään.



Ei saa, ei. Suurin osahan autoilijoista ajaa kohtuullista, sallittua nopeutta. Eli kaahaajiahan varten tätä järjestelmää käsittääkseni tässä ideoidaan. Näin ollen ne kaahaajat myöskin keksivät keinot järjestelmän kiertämiseksi. Esimerkkinä ihan arkipäiväisestä elämästä: Edelläajava suhailee 80 kmh-alueella 70 kmh, niin kyllähän siitä ohi halutaan mennä. 10 kmh nopeuserolla ohitusmatkasta tulee kohtuuttoman pitkä. Ja aina löytyy joku, joka lähtee yrittämään, jolloin sekä ohitusta yrittävän että muiden tielläliikkuvien turvallisuus vaarantuu kohtuuttoman paljon, kun esitetty nopeudenrajoitin aktivoituu ja estää viemästä ohituksen loppuun asti.

Eipä ole pakko lähteä ohi harvoin se siinä edessä montaa tuntia matelee, koska yläänsäkkin autolla siirryttävät yksittäiset matkat ei ole kovin pitkiä arkiliikenteessä.

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Samaa mieltä! Kauhein skenaario olisi se, että kun lähden ohittamaan, niin auto päättääkin ihan itse rajoittaa maksiminopeuden. Itse ohittaessani aika usein laitan tallan pohjaan jotta ohitus tapahtuisi mahdollisiman nopeasti ja turvallisesti. Paskat välitän jos ohitustilanteessa nopeus nousee yli sallitun, entäs sitten?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Mitään järjestelmää ei aukottomaksi saada koskaan mutta kyllä näitä ammatikseen kaahaavia jotka tekee kaikkensa päästäkseen niin lujaa kun tahtoo on marginaali ryhmä.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Astronomy
Simplex
Nopeudenrajoitin saattaisi lisätä liikenneonnettomuuksia, koska ohitustilanteet muuttuisivat hengenvaarallisiksi. Lisäksi, GPS-systeemin häirintä on hyvin helppoa. Todennäköisesti kaahaajat keksisivät vippaskonstit järjestelmän kiertämiseksi. Luotettavaa järjestelmää on hankala toteuttaa kohtuullisilla kustannuksilla.

Samaa mieltä! Kauhein skenaario olisi se, että kun lähden ohittamaan, niin auto päättääkin ihan itse rajoittaa maksiminopeuden. Itse ohittaessani aika usein laitan tallan pohjaan jotta ohitus tapahtuisi mahdollisiman nopeasti ja turvallisesti. Paskat välitän jos ohitustilanteessa nopeus nousee yli sallitun, entäs sitten?

Sittenpä ei talla pohjaan painaminen auttaisi mitään, kyllä sitä jo kuukaudessa oppisi jonomuodostemassa ajelemaan..

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

No.... itsekkin olen oikeasti tuon jälkimäisen version kannalla sillä saataisiin sentään valtion kassaan rahaa.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Jos edessä ajelee nk. lainkuuliainen kansalainen, vahtii silmä tarkkana nopeusmittaria, ja pitää nopeuden pari piirua alle sallitun, niin kyllä silloin pitäisi saada sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Nimittäin, silloin hän vähitellen kerää peräänsä letkan mikä taas aiheuttaa sen, että ohituksiin lähdetään myös ihan älyttömissä paikoissa. Ja kyllähän se potuttaa, kun satasen alueella tällanen punaniska kuurosokea veturi ajelee kahdeksaakymppiä. Ja kun näkee peltipoliisin niin jarruttaa vielä, varmuuden vuoksi.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Liittynyt26.1.2010
Octopitos
Sittenpä ei talla pohjaan painaminen auttaisi mitään, kyllä sitä jo kuukaudessa oppisi jonomuodostemassa ajelemaan..



Mitähän mieltä sitten olet järjestelmän toimivuudesta, kun joku valopää lähtee ohittamaan sinua - ohi ei pääsekään, ja vastaan tulee auto ...

Koska GPS saattaa pätkiä, voi hetkelliset nopeudet näyttää mitä sattuu. Välillä ollaan paikallaan ja välillä mennään kahta sataa. Tämän johdosta GPS voisi korkeintaan tarkkailla keskinopeutta jollain pidemmällä matkavälillä.

Jos ei halua raportoida ajoistaan mitenkään, voi tupakansytyttimeen laittaa tällaisen:

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Astronomy
Jos edessä ajelee nk. lainkuuliainen kansalainen, vahtii silmä tarkkana nopeusmittaria, ja pitää nopeuden pari piirua alle sallitun, niin kyllä silloin pitäisi saada sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Nimittäin, silloin hän vähitellen kerää peräänsä letkan mikä taas aiheuttaa sen, että ohituksiin lähdetään myös ihan älyttömissä paikoissa. Ja kyllähän se potuttaa, kun satasen alueella tällanen punaniska kuurosokea veturi ajelee kahdeksaakymppiä. Ja kun näkee peltipoliisin niin jarruttaa vielä, varmuuden vuoksi.

Mussuttaminen alkoi taas mitenkäs muutenkaan..?
Perutaan häät, ja hautapaikkakin...!

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Simplex
Octopitos
Sittenpä ei talla pohjaan painaminen auttaisi mitään, kyllä sitä jo kuukaudessa oppisi jonomuodostemassa ajelemaan..



Mitähän mieltä sitten olet järjestelmän toimivuudesta, kun joku valopää lähtee ohittamaan sinua - ohi ei pääsekään, ja vastaan tulee auto ...

Otan osaa harmi jos ei tiennyt uudesta systeemistä...

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat