Seuraa 
Viestejä45973

Pahaa puhutaan pakaste valmisruoista. Jos teen sata lihapullaa ja pakastan ne, tuleeko niistä eines tai valmisruokaa ja jotenkin epäterveellistä?

Eli mikä siinä kaupassa ostetussa pakastepizzassa on niin pahaa verrattuna itse vaivalla väännettyyn pitsaan joka lojuu pakastimessa 3 kuukautta?

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Dredex
Peruna, porkkana, liha, maito ja tomaatti ovat terveellisiä. Näitä ei pakasteta.

Peruna ja porkkana on yleisiä pakasteita. Tomaattia löytyy myös pakasteruoista. Tomaattia myydään enemmän säilykkeenä.

Ei pakastamisella ole mitään tekemistä sen kanssa onko ruoka eines vai ei. Omatekemät lihapullat on jauhelihaa ja kananmunaa eli ns järkeviä aineita tjsp. Kaupan lihapullat on jotain vehnäjauhoja, tärkkelyksiä, narunpätkiä ja muuta skeidaa. Eli einesten raaka-aineet ovat enemmän tai vähemmän paskaa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Olisiko mahdollisuuksia menestyä, jos alkaisi valmistamaan ja myymään oikeita ruokia pakasteena? Siis että kaikki tavara olisi ehtaa ruokaa, ei mitään suurustetulla vedellä jatkettuja aromiainehirviöitä? Tekisi kaikki ruuat tosiaan oikeista raaka-aineista, niinkuin kotonakin tehdään usein. Tulisiko siitä niin paljon lisähintaa tuotteille että kukaan ei suostuisi ostamaan niitä?

くそっ!

Kyllä mä ainakin toivoisin löytäväni kaupasta terveellisiä valmisruokia. Aina ei ehdi eikä jaksa laittaa ruokaa alusta asti itse, joten olisi mahtavaa jos jotain terveellistä saisi valmiina tai puolivalmiina. Pakastevihanneksia käytän nykyjäänkin paljon, mutta muuta kaupasta en ole oikein löytänyt

Tietääkö joku onko kaupasta saatavilla valmiina edes semi-terveellistä valmis- tai puolivalmisruokaa esim just pakasteena?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Oon antanut itseni ymmärtää että Kokkikartanon valmisruat ainakin pyrkisivät olemaan vähän parempia, mutta en muista olenko ainesosia kattellut. On niillä kyllä hintaakin enemmän.

くそっ!

Kyllähän osa kotiruuan mausta ja ravintoarvostakin perustuu siihen, että sitä EI ole valmistettu paljon aikaisemmin ja senjälkeen pakattu ja mahd. pakastettu. Ei edes kotiruoka ohan yhtä hyvää ole seuraavana päivänä uudelleen lämmitettynä tai pidemmän ajan päästä pakkasesta otettuna, toki hieman riippuen ruokalajista. On joitakin ruokia, jotka melkeinpä maistuvat paremmIlta vasta kakkoskerralla, kun maut ovat oikein kunnolla muhineet. Mutta pääsääntöisesti maku heikkenee, kun ruoka uudelleen lämmitetään.

tiäremiäs
Voin tulla kokkaan teille hinta 500 euroa kerta+ kulut. Lounastauosta laskutan 9.50 euroa kerta. koska tuottavuus ei häiriinnyt.

Sä ootkin mun suosikki miäs, jolla ei ole aikaa deittailla. Mut jos se lounas syötäisiin sit yhdessä, vai meetkö piiloon?

jussipussi
Opetelkaa kokkaamaan. Kädetöntä nykyajan nuoriso?

Mä en ainakaan sanonu etten osais kokata, tai että söisin valmisruokaa. Sen sanoin, että olis kiva jos valmiina joskus edes sais jotain terveellistä, koska ruoanlaittoon menee yllättävän paljon aikaa, jota ei aina ole.

Heittäkääs sit jotain nopeita terveellisiä reseptejä!

knowles

Mä en ainakaan sanonu etten osais kokata, tai että söisin valmisruokaa. Sen sanoin, että olis kiva jos valmiina joskus edes sais jotain terveellistä, koska ruoanlaittoon menee yllättävän paljon aikaa, jota ei aina ole.

Toi boldattu on vähän paha tikki. Siitä on niin monia näkemyksiä, jotka on koko ajan keskenään napit vastakkain. Vähintään sun pitäis tunnustaa väriä ja kertoa, minkä terveellisyysmantran nimeen sinä vannot.

emp
knowles

Toi boldattu on vähän paha tikki. Siitä on niin monia näkemyksiä, jotka on koko ajan keskenään napit vastakkain. Vähintään sun pitäis tunnustaa väriä ja kertoa, minkä terveellisyysmantran nimeen sinä vannot.

Totta. No mä uskon vhh:n hyvyyteen. En halua syödä gluteenia, enkä muutenkaan paljon viljatuotteita, en käytä "näennäisen terveellisiä kevyttuotteita", en syö margariinia. Täysrasvaista luomumaitoa juon jonkin verran ja luomujuustoja popsin sillon tällön. Paljon kasviksia ja vähän lihaa, mielellään kaikki luomua. Yrttejä haluisin oppia käyttämään monipuolisemmin ja enemmän.

knowles

Totta. No mä uskon vhh:n hyvyyteen. En halua syödä gluteenia, enkä muutenkaan paljon viljatuotteita, en käytä "näennäisen terveellisiä kevyttuotteita", en syö margariinia. Täysrasvaista luomumaitoa juon jonkin verran ja luomujuustoja popsin sillon tällön. Paljon kasviksia ja vähän lihaa, mielellään kaikki luomua. Yrttejä haluisin oppia käyttämään monipuolisemmin ja enemmän.

Mikä vois olla parempaa ja helpompaa kuin hyvä salaatti pihvin tai vaikka lohimedaljongin kylkeen? Salaattiin "kastikkeeksi" oliiviöljyä, balsamicoa ja sitruunapippuria. Pihville mausteeksi suola ja pippuri. Ne yrtit voi riipiä sinne salaattiin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Tuoretimjamia pihvin kanssa pannulle. Nams. Joo tuo salaatti + pihvi on omia lemppareita. Se on niin sellainen. Yksinkertainen ravinteikas ateria, josta puuttuu ylimääräinen. Salaatista on helppo tehdä herkullista, laittaa salaattia kurkkua tomaattia fetaa ehkä jonkin sortin sipulia ja maustaa öljyllä ja viinietikalla ja suola pippuri maun mukaan mozzarellakin sopii joukkoon sen kanssa myös basilikaa. Yksi tajuttoman suuri herkku on myös ihan vaan mozzarellaviipaleita ja tomaattiviipaleita vuoronperään aseteltuna lautasen reunalle limittäin. Joka toiseen väliin myös basilikanlehti, iso. Koko "jono" sitten valellaan oliiviöljyllä, balsamiviinietikalla, suolalla, mustapippurilla, hienonnetulla valkosipulilla, sitruunamehulla. Pari kalamataoliivia voi heittää kylkeen. Teeppä, jos mozzarella menee.

くそっ!

Kuullostaa tosi tutulta se mitä emp ja Ronron sanovat yllä. Komppaan täysillä.
Yksi iisi lisuke noihin on raejuusto, siihen sekaan reilusti mausteita, siis yrttejä taikka esim. hyväksi todettua kurkumaa.

Jos kala menettelee, osta silakoita tai muikkuja ja paista pannulla, voissa tietenkin. Ovat edullisiakin. Tai savusta ne itse, jos olet "eräoloissa", esim. kesämökillä. Tarviit vaan leppäpuruja ja parinkympin savustuslaatikon. Tulta alle, vartti odotusta...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat