Kypärä pakko

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Liikenne ministeri Susanna Huovinen aikoo esitellä lakiehdotuksen jonka mukaan kypärä pakko tulisi voimaan. http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /03/429009

Mitä mieltä te olette ehkä tulevasta laista? Onko tämä taas aivan idioottimainen lakiehdoitus kuten jo laiksi tullut tekijänoikeus laki?

Minä itse en tule käyttämään kypärää pyöräilessä vaikka tulisi tuo kypärä pakko. Poliisit saa sitten vaikka sakottaa tai lopetan pyöräilyn, syy miksi en käytä on koska en koe tarvitsevani sitä parantaakseni turvallisuutta. Laki voisi koskea vai ala-aste ikäisia ja sitten niitä kauheita yli 50 mammoja jotka liikkuvat liikenteessä pyörällä miten sattuu.

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Jonkun pakon voisi laittaa kouluun että oppisivat ihmiset kirjoittamaan... Kypäräpakko puolestaan nyt on taas tätä suomalaista holhoamista parhaimmillaan, kai sitä päänsä voi teloa ihan missä tahansa, missään ei ole turvassa, ei aina potta päässäkään

Vierailija

tuntuu tämä kypäräpakko taas sellaiselta "yksi kusee, kaikki kärsii", eli jos muutamalla kymmenellä / sadalla ihmisellä vuosittain tulee aivovamma tms. niin loput miljoona pyöräilijää pakotetaan pitämään hikipottaa päässä ympäri vuoden.

Tuollaista logiikkaa voisi jatkaa loputtomiin. Samantien polvisuojat pakollisiksi. Hiito, autoilijoille myös kypäräpakko, enemmän noita auto-onnettomuuksia sattuu!

Valtiovalta pitää kansalaisia pikkulapsina.

Vierailija

Konginkankaan tuhoisa onnettomuus ei johtunut kypärättömyydestä, muutkaan tuhoisat onnettomuudet eivät johdu kypärättömyydestä.
Yhdistelminä yleensä tien huono keli johtuva vuodenajajsta ynnä tienpitäjästä, ja kuskin rittämätön kunto, johtuen tehostustalouden vaatimasta paineesta. Rouva liikkneministeiäpä eivät ne asiat huoleta.

Miksi ei myös jalankulkijoille kypärää? Miksi ei kypärää turvavyöbn ohella pakiollisekis myös kaikkiin autoihin? Miksi ei kypärää ja turvavyötä myös juniin. Kypäär varusteeksi ulkona likkuivle lapsille iha kotipihoillakin. Kun nyt meillä on mahdollisuus osallsitua nopein joukoin
Iso Poika Bushin sotaretkiin, onhan se näyttävää, kun kansakunta opetetaan käyttämään kypärää aina ja kaikilla pienestä pitäen ja ihan haudan partaalle saakka.

Paljonkohan on turvallisuutta jo heikennetty kuntien elinkelpoisuutta tuhoamalla, ja paljionko vielä. Se 20 suurkunnan suunnitelma.

Ja hallitus- ja ylin virkavalta näyttämään esimerkkiä. Heidät tulee kunnollisesti köyttää ja laittaa kypärät päähän jokaiselle lyhyellekin virak-ajelulle. Kypärät ja turvavyöt päähän myös hallituksen ja virastojen istuntoihin. Ei sitä tiedä, mitä kaikkea nykyaikna voi sattua. Nyt kun Suomi käy myös osallistumaan sotiin.

On hyvä kyllä juurruttaa kypärää pyöräilynkin joihinkin asioihin.
Jos nopeus on suuri, joihin nykyajan vaihdepyörillä pääsee. Kypärär tiheässä kaupunkiliikenteessä. Lasten opttamien sen käyttään pyöräilyssä.
Kyse kuitrenkin on hyvästä tavasta. Hallitus laatiessaan sakotuslakia ja -käytäntöä on tässä hyvin huonotapainen. Hallitus ja varsinkin sen liikenneministeri pitäisi köyttää kypärät päässä tuoleihinsa. Ne herrasväki kyllä ajavat yleensä istunnoissaankin ihan liian lujaa, ei tahdo kansa jaksaa sitä vauhtia.

Ja siis linja-autoihin tulee jo turvavyöpakko toukokuun alista, niihin autoihin, joissa turvavyöt on. Mikis ei huomattu kypäröitä?

Kypärät varmaan olisiva hyviin tarpeellisia railakkaissa juhlissa, kuten yleensäpikkujouluissa. Ja köyttämien istuimiin myös ravintoloissa.
Heittoistuimet, joilla turvalliuutta vaarantava asiakas nopeasti lennätetään ulos ravintolasta. Myös päissään oleva vaikka liikenneministeri.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Kypäräpakko, pkele, se on kypäräpakko. Mikä hvetti tossa on niin vaikeaa!

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Eräs tuttavani kuoli kaaduttuaan pöyrällä kävely vaudista. Ei ollut kypärää ja se olisi todennäköisesti pelastanut.

Itse olen käyttänyt pyöräkypärää yli kymmenen vuotta, kun ei ole uutta päätä varalla, jos olemassa olevan rikon. Ei tietysti tarvitse käyttää kypärää, jos ArKosin hellimä kypäräpää mutta kyllä minusta kypäräpakko on ihan hyvä juttu.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
jäsen # 3254
Jonkun pakon voisi laittaa kouluun että oppisivat ihmiset kirjoittamaan... Kypäräpakko puolestaan nyt on taas tätä suomalaista holhoamista parhaimmillaan, kai sitä päänsä voi teloa ihan missä tahansa, missään ei ole turvassa, ei aina potta päässäkään

Haista paska jäsen!!!

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Vaari
Kypäräpakko, pkele, se on kypäräpakko. Mikä hvetti tossa on niin vaikeaa!

Vaari, jos kirjoitetaan "pyöräilessä", kuten tuon äänestyksen otsikossa, olisi tyylivirhe kirjoittaa myös kypärä pakko yhteen.

Tyyli ennen kaikkea.

Vierailija
Nuutti
Eräs tuttavani kuoli kaaduttuaan pöyrällä kävely vaudista. Ei ollut kypärää ja se olisi todennäköisesti pelastanut.

Itse olen käyttänyt pyöräkypärää yli kymmenen vuotta, kun ei ole uutta päätä varalla, jos olemassa olevan rikon. Ei tietysti tarvitse käyttää kypärää, jos ArKosin hellimä kypäräpää mutta kyllä minusta kypäräpakko on ihan hyvä juttu.

Vi*tu tollasta kaatuilijaa ei pitäisi hengissä edes avaruuspuku, per**e. Kypäräpakko: Yötä päivää kaikilla Suomessa olevilla ihmisillä kypäräpakko. Lisäksi sadetakkipakko ja kondomipakote mutiaisille ja ruotsalaisille Sillanpään poikakavereille + kaikilla Jehovantodistajan pakkokuuntelu kerran viikossa.

Vierailija

Itse en pidä kypärää pyöräillessäni, kun koen sen käyttämisen tukalaksi varsinkin kesällä. (En kyllä käytä kypärää talvellakaan.) Hiljaa ajaville ei kypärästä ole varmaan suurta haittaa, mutta itsellä kypärä kuumottaa päätä kun ajaa rivakasti. Suosittelen kyllä kypärän käyttöä.

Vierailija

Joillekkin alle ylä-asteikäisille ymmärtäisin kypärä pakon. Mutta kypärän käyttö on sitä vanhemmille melko turhaa, itse ainakin jos kaadun tai meinaan kaatua otan iskun vastaan jollakin muulla kehon osalla kuin päällä. Eli kokovartalokypäräpakko olisi mielestäni hyvä, ei tylisi muutakaan vahinkoa ihmisille. Näin myös sairaala jonot lyhenesivät.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat