Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Joku perkeleen firma on saanut haltuunsa minun e-mailin salasanan ja lähettelee nyt viestejä kaikille, mitkä sieltä tallennetuista osoitteista löytyi. Kiinostuin asiasta vasta, kun entinen rakastajatar uhkaili minua oikeustoimilla kotirauhan rikkomisesta ja lähestymiskiellolla, kun sai sähköpostia minulta, vaikken ollut mitään lähettänyt aika tasan vuoteen.

Taustalta löytyi tällainen puliju: http://andresrojas.uphero.com/buildingc ... haelbrown/ Tarjoaa ilmaista tallennustilaa ja maksullista, jos oikein ymmärsin.Soittelin tai otin muuten yhteyttä niihin, joille muka minun lähettämiäni viestejä oli tullut, kaikki olivat ymmärtäneet merkata sen roskapostiksi, paitsi tämä yksi taulapää. Pakkokai se on soittaa maanantaina poliisille ja selvittää asiaa, ennen haastetta En tiedä onko sillä enää vaikutusta kun vaihdoin sp salasanan ja poistin ko.henkilön postitusosoitelistalta kokonaan.

Lierikki Riikonen

Kommentit (12)

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1699
Liittynyt10.4.2005

Tervetuloa Internettiin. Se oli botti joka oli luultavasti napannut salasanasi joltain listalta jonka oli kasannut joku virus. Noin niinkuin esimerkiksi. Poliisia ei kiinnosta pätkääkään.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
lierik
Joku perkeleen firma on saanut haltuunsa minun e-mailin salasanan ja lähettelee nyt viestejä kaikille, mitkä sieltä tallennetuista osoitteista löytyi. Kiinostuin asiasta vasta, kun entinen rakastajatar uhkaili minua oikeustoimilla kotirauhan rikkomisesta ja lähestymiskiellolla, kun sai sähköpostia minulta, vaikken ollut mitään lähettänyt aika tasan vuoteen.

Taustalta löytyi tällainen puliju: http://andresrojas.uphero.com/buildingc ... haelbrown/ Tarjoaa ilmaista tallennustilaa ja maksullista, jos oikein ymmärsin.Soittelin tai otin muuten yhteyttä niihin, joille muka minun lähettämiäni viestejä oli tullut, kaikki olivat ymmärtäneet merkata sen roskapostiksi, paitsi tämä yksi taulapää. Pakkokai se on soittaa maanantaina poliisille ja selvittää asiaa, ennen haastetta En tiedä onko sillä enää vaikutusta kun vaihdoin sp salasanan ja poistin ko.henkilön postitusosoitelistalta kokonaan.

Perkele kaikkiaan ymmärrän kiukkusi, ilman muuta soitto kytille.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Isommilla poliisilaitoksilla on aina töissä joku vasynyt, eläkeikää lähestyvä, rauhallisella monotonisella äänellä puhuva konstabel, jolle ohjataan kaikki koiranpaska, polkupyörävarkaus, kerrostalohäirintä ja internetasiat.

Hän sitten rauhallisesti selittää tuohtuneille miksi ei kannata tutkintaa aloittaa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Ymmärrän hyvin, ettei tuollaisia salasanavarkauksia tutkita mitenkenkään jonkun ulkomaalaisen firman osalta, saattaa olla mahdotontakin, mutta peruskysymys minun osaltani onkin siinä, että minä en ole niitä viestejä lähettänyt. Se pitäis selvitä jo siitä, että nämä ylimääräiset viestit näkyy koneella sp-osoitteella, ja minun omat lähettämät vastaanottajan etunimellä.Minullehan on yhdentekevää se, tutkitaaanko niitä vai ei.

Lierikki Riikonen

---
Seuraa 
Viestejä3424
Liittynyt6.9.2006
lierik
Ymmärrän hyvin, ettei tuollaisia salasanavarkauksia tutkita mitenkenkään jonkun ulkomaalaisen firman osalta, saattaa olla mahdotontakin, mutta peruskysymys minun osaltani onkin siinä, että minä en ole niitä viestejä lähettänyt. Se pitäis selvitä jo siitä, että nämä ylimääräiset viestit näkyy koneella sp-osoitteella, ja minun omat lähettämät vastaanottajan etunimellä.Minullehan on yhdentekevää se, tutkitaaanko niitä vai ei.

Lähettäjä on toki helppo myös väärentää ilman että sähköpostin salasanaa edes saisi tietoonsa. Jos se todella on lähetetty hakkeroimalla sähköpostitilisi, niin lähetettyjen sähköpostien tulisi näkyä sinun lähetetyissä sähköposteissa. Myös sähköpostin header tiedot voivat auttaa selvittämään onko sähköposti tullut oikeasti teikäläiseltä vai ei.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Mitä ovat "header" tiedot? Minun lähettämäni viimeinen viesti oli kesäkuun 25. 2012. Paitsi olen vastannut kahteen viestiin, jossa minua syytetään.

Se osoite, joka on viestejä lähettänyt on jo kertomani mukaan:

http://andresrojas.uphero.com/buildingc ... haelbrown/

Edit. Vittu, tämä laittaa jostain syystä, nuo kolme pistettä väliin, kun yritän kopioida osoitteen, mistä se johtuu?

Lierikki Riikonen

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Jäärä
lierik

Lähettäjä on toki helppo myös väärentää ilman että sähköpostin salasanaa edes saisi tietoonsa. Jos se todella on lähetetty hakkeroimalla sähköpostitilisi, niin lähetettyjen sähköpostien tulisi näkyä sinun lähetetyissä sähköposteissa. Myös sähköpostin header tiedot voivat auttaa selvittämään onko sähköposti tullut oikeasti teikäläiseltä vai ei.

Tää alko kiinnostamaan miten sähköposti osoite voidaan väärentää tietämättä toisen salasanaa, eihän kahta identtistä tiliä voi mitenkään luoda!..............Eihän.?
Luulisi, jotta jotain eroa niissä on vaikka päällisin puolin samalta näyttääkin.

o_turunen kirjoitti:

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Muijan sähköposti yritettiin kerran kaapata G-mail. ylläpitäjältä tuli ilmoitus, että posistasi räplätään (outoa toimintaa) USA:ssa oletko siellä, no ei oltu, kehoittivat vaihtamaan salasanan sillä sitä oltiin juuri hakkeroimassa.
Se lakkasi toimimasta kokonaan. salasananan varmistuksilla se saatiin pelittämään.
Se ilmoitus tuli siis minun postiin koska se on ennalta näin suunniteltu. aina kun salasana vaihdetaan kysely tulee toiseen osoitteeseen oletko itse vaihtamassa salasanaa.

o_turunen kirjoitti:

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
Liittynyt12.12.2006
Octopitos
Tää alko kiinnostamaan miten sähköposti osoite voidaan väärentää tietämättä toisen salasanaa, eihän kahta identtistä tiliä voi mitenkään luoda!..............Eihän.?
Luulisi, jotta jotain eroa niissä on vaikka päällisin puolin samalta näyttääkin.

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) ei sisällä autentikointitietoja. Kun luot viestiä voit laittaa lähettäjäksi kenet tahansa ihan samalla tavalla kuin kirjepostinkin kanssa. Koska lähettäjä saattaa haluta sen takaisin laittamasi viestin niin Reply-To ja Return-Path kentissä on sitten jotain ihan muuta.

Yleisempi vaihtoehto on tietysti mailiin liitetty linkki joka ohjaa sinut sivulle jossa pääset eroon tietoturvastasi ja yksityisyydestäsi.

P.S.
Tuo jälkimmäinen kohta ei kiinnosta kaikkia, (Minulla Ei Ole Mitään Salattavaa) joten he voivat huoletta klikkailla läpi kaikki henkilötietoja, kontakteja ja selaimen keksejä kalastelevat linkit.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nyt se koko hotmail lakkasi toimimasta kokonaan, ei kai siellä mitään korvaamatonta ole, paitsi Soneran laaajakaistalasku+nettitvlasku, niitä ei tunnu saavan maksettua millään muuten. jaa vika olikin jossain muualla, nyt toimii taas.

Lierikki Riikonen

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat