Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Toisinaan huomaan, että minun on aamulla juuri herättyäni vaikea hahmottaa tarkalleen, mikä viikonpäivä on. Joudun miettimään ja joskus jopa tarkistamaan asian lähdemateriaalista. Todellisuuden tavoittaminen on siis nykyään täällä helppoa mutta miten ennen kellojen ja kalentereitten aikaa eläneet ihmiset pystyivät riittävän tarkasti pysymään selvillä päivien kulusta? Ehkä täsmällisyys tarkoitti tuohon aikaan aivan muuta kuin nyt. Keskustähtemme auttaa kellotonta ajan määrittelemisessä ... mutta miten päivistä pystyttiin pitämään lukua pitkänm pilvisyysjakson tai kaamoksen aikana?
Miten me selviytyisimme kelloitta?

Kommentit (4)

pinklin1
Seuraa 
Viestejä3346
Liittynyt7.1.2013

Sanomalehdistä.Toiseksi, joka viikonpäivälle oli tietyt työt: pyykkipäivä, kaupassa käyntipäivä, saunapäivä, puiden pilkkomispäivä, leipomispäivä, siivous- ja saunapäivä, pyhäpäivä ja vieraat tai vierailua.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Elokuvissa aina ambulanssimies tarkistaa onnettomuudessa kummia asioita. Kyselee, että mikä päivä tänään on ja jopa päivämäärää. Ei tulisi mitään, kun ei sitä muutenkaan muista. Siinä saisi selitellä, ettei mulla mikään aivotäräys oo, vaan olen normaalistikin tämmöinen Töissä ihmettelin perjantaina, että pitkän tuntuinen viikko, kun on vasta tiistai.

Ei ole lunta - on kesä. Lunta - on talvi. Ei ole ole joulupukki, mutta on lunta - muu kuin joulu ja on talvi. Nykyään on helppo, kun katsoo tuonne näytön oikeaan alanurkkaan ja siinä on päivämäärä. Siitä klikkaamalla näkyy viikonpäiväkin. Muuten en tietäis.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat