Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Olen saanut nauttia 9 vuotta ilman flunssaa, mutta nyt sen sitten sain ja keskellä kesää. Talouspaperirulla on kovassa käytössä.
Mutta onko kenelläkään mitään hajua että miten onnistuin 9 vuotta olemaan immuuni flunssalle? Itse epäilen että psyykelääkkeet voivat estää bakteerien toimintaa taikka sitten vahvistamaan immuuni-systeemiä.
Tartunta tuli omalta sukulaiselta just kun elvistelin etten saa flunssaa.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (6)

Vierailija

D vitamiinin saannilla on asiassa osuutensa ja auringossa olo lisää sitä. Itse kärsin myös flunssan vasta kun otin D vitamiinilisää ja kalaöljyä. Lisäksi nyt on mätäkuu jolloin infektioriski on suuri.

Vierailija
deep'n'dark
Tartunta tuli omalta sukulaiselta just kun elvistelin etten saa flunssaa.

Näin muuten käy aika usein minulla. Aina kun sanon: ''Ei oo pitkään aikaan ollu flunssaa.''. Niin heti tulee seuraaval päivällä ;/

Vierailija
tietää
D vitamiinin saannilla on asiassa osuutensa ja auringossa olo lisää sitä. Itse kärsin myös flunssan vasta kun otin D vitamiinilisää ja kalaöljyä. Lisäksi nyt on mätäkuu jolloin infektioriski on suuri.

Mätäkuu on vanhan kansan paikkansa pitämättömää sanahelinää.

D-vitamiini periaatteessa parantaa immuniteettia, mutta se voi valitettavasti näkyä myös siten, että hengitystiesairaudet iskevät sitten rajummin. Oma empiirinen tutkimukseni (n=1, tutkimusaika tähän mennessä 3 a) indikoi, että pienet flunssat eivät iske niiin helposti, mutta sitten yleensä keväisin iskee oikein kunnon keuhkoputkentulehdus tms.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat