Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Kuka tietää miksi tuo Repe Helismaan kappale oli aikoinaan esityskiellossa radiossa? Tuli kaksi tietoa, Minun oli että kun se loppuu sanaan "juu", jonka tytär kuiskaa kappaleen lopussa, sitä pidettiin liian rohkeana vetona tuohon sensuuurin aikaan. Toinen selitys oli, että syynä olisi ollut silloisen Presidentti Paasikiven vaimo tai paremminkin häneen kohdistunut epäkorrektius, puoliso oli kuulemma suutarin tytär.

Lierikki Riikonen

Kommentit (8)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Kiitoksia Mr. Smith, tuo valaisi asiaa, itse en löytänyt mitään tietoa asiasta. Pitäis päästä kysymään tuota sitten niiltä, jotka kipaleen sensuuriin asettivat. Moniko lienee elossa ja muistissa kanssa.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Wikin mukaan Alli Paasikivi oli kenkäkauppiaan tytär, ei siis suutarin eikä kenkätehtailijan. Kumpikaan viimeisistä ei sitten sopisi joukkoon.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Ronron
Haluan tietää miksi tämä asia kiinnostaa ketjun aloittajaa. Kertoisitko minulle?

Käyn sillointällöin pitkiä keskusteluja puhelimitse erään minuakin vanhemman kansakoulun opettajattaren kanssa, ja muistellaan vanhoja jutttuja, lähinnä huumori mielelessä. Mutta jos ei selvyyttä tule, niin kokeilen täältä, jos joku sais selville. Ei kai siinä sen kummempaa.

Lierikki Riikonen

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013
lierik
Wikin mukaan Alli Paasikivi oli kenkäkauppiaan tytär, ei siis suutarin eikä kenkätehtailijan. Kumpikaan viimeisistä ei sitten sopisi joukkoon.

Jospa se kuitenkin liippasi niin läheltä, että sensuurin ainekset löytyi, mene ja tiedä.
Itse olettaisin tuota ( juu).
Olisiko Repe edes tiennyt Allin taustoja.

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

syytinki
Seuraa 
Viestejä9242
Liittynyt18.8.2008
lierik
Ronron
Haluan tietää miksi tämä asia kiinnostaa ketjun aloittajaa. Kertoisitko minulle?

Käyn sillointällöin pitkiä keskusteluja puhelimitse erään minuakin vanhemman kansakoulun opettajattaren kanssa, ja muistellaan vanhoja jutttuja, lähinnä huumori mielelessä. Mutta jos ei selvyyttä tule, niin kokeilen täältä, jos joku sais selville. Ei kai siinä sen kummempaa.

Minäpäs tiedän varman huhuehdotuksen yhestä suutarin tyttärestä. Pihlajakin kasvoi pihassa. Tarkemmin en kerro, mutta Eteläpohjanmaalla jossain.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat