Keskittyminen.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Meillä yhteiskuntaopintunnilla opettaja laittaa kysymykset kalvolle (4kpl), ja niihin tulisi vastata. Aikaa on noin 1 ½min. Itselläni on se ongelma, että haluan lukea tämän uuden kirjankappaleen läpi kokonaan kiinnostuksen vuoksi, mutta tarkoitus olisi etsiä vain vastaukset kysymyksiin.

Aloitan hiljaa, löydän kohdan kirjasta ja pohdin kappaletta, jumitan hieman, muotoilen vastausta _ensimmäisen_ kysymykseen, KUN yhtäkkiä vieressäni oleva parityöskentelyä harrastava poikakaksikko huutaa: "Opettaja, aloitetaan tarkastaminen, meillä on jo vastaukset!" Opettaja vastaa: "Toki..." Hän näyttää vastaukset, ja minulla menee ilo pilalle!!!

Mitä tekisitte minun kohdallani? Kysymys ei ole aamutunneista. Luulen, että ongelmana on se, että luen liian vähän tekstejä, joten minulla kestää kirjoittaa vastaus ja _löytää asian "ydinvastaus"_. Neuvokaa minua. Pitääkö minun lukea se kirjankappale ennalta; (olla muita luokallani kappaletta edellä)?

Kommentit (3)

Vierailija
KenichZ
Pitääkö minun lukea se kirjankappale ennalta; (olla muita luokallani kappaletta edellä)?

Kuulostaa ihan järkevältä. Jospa tunnilla ei riitä aika kappaleiden kokonaan lukemiseen..

Vierailija

Entäs tämä yleinen lukeminen? Pitääkö lukea enemmän vaativia tekstejä. Luulen niin. Aloitan huomenna sen tekemisen.

Vierailija

Opiskelutyylisi viittaa perusteellisuuteen, usko pois siitä tulee vielä olemaan sinulle hyötyä. Pelkkä oikean vastauksen löytäminen annettuihin kysymyksiin ei ole opiskelun tarkoitus. Asioiden tarkempi pohtiminen auttaa myöhemmin muistiinpalauttamisessa.

Uusimmat

Suosituimmat