Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tampereen teknillisen yliopiston tutkimukseen etsitään osallistujia.

Osana tutkimusta toteutetaan kysely, jonka avulla tutkitaan ihmisten parhaita, syvimpiä ja merkityksellisimpiä kokemuksia ja hyvinvointia jokapäiväisessä elämässä. Tutkimuksen tarkoitus on ymmärtää mistä tällaisia kokemuksia voi arjessa tulla, ja mitä vaikutuksia niillä on ihmisiin ja heidän hyvinvointiinsa. Lisäksi tutkitaan miten persoonallisuus, elämänkatsomus, tunteet ja muut tekijät vaikuttavat kokemuksiin. Kyselyn tuloksia käytetään tieteellisen tutkimuksen tekemiseen.

Kyselyyn voi vastata kuka tahansa 18-65-vuotias. Vastaaminen kestää n. 1,5 tuntia. Kiitoslahjana vastaamisesta saat kaksi elokuvalippua.

Lisätietoa tutkimuksesta ja linkki kyselyyn:
http://www.suuntaajat.fi/fi/paraskokemus

Sivut

Kommentit (18)

syytinki
Seuraa 
Viestejä9240
Liittynyt18.8.2008

Olen näköjään yli-ikäinen vastaamaan kyselyyn.

Kerron sitten täällä. Paras kokemus oli tietysti kun naapuri katkaisi jalkansa. Kyllä nauratti.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

Siinä vaiheessa kun tapahtumaan piti liittyä "harmoniaa ja sopusointua", niin loppus meikän vastailut, eli heti kärkeen. Ei kokemusta tollasta, mutta ehkä sitten haudassa.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
asdf
Olet vain saanut huonoa harmoniaa ja sopusointua. Oikeesti ne on tosi kivoja.

Pikku riitasointu tai muu yllätys siellä täällä tekee ainakin musiikista paljon kiinnostavaman kuin mitäänsanomattoman sopusointuinen tavanomainen perusmassa. Harmoniat kyllä ovat kivoja mutta niitäkin on monenlaisia. Aikanaan yksikin opiskelijatyttönen tuli keikan jälkeen kouluttaaan minua, kun lauluharmoniamme olivat hänen mielestään liian yksitoikkoisen tylsiä ja samanlaisia. Mitä ne olivatkin, mutta silloin hän oli väärässä, vaikka näin jälkikäteen ajatellen oikeassa. Tuollaisia totuuksia ei vain saa tulla päin naamaa sanomaan hyvän keikan jälkifiilistelyiden keskellä.

Koska kyselyä on arvosteltu pitkäksi ja tylsäksi niin vastaan tässä. Paras kokemukseni jakautuu monitahoisesti erilaisiin ja erillisiin kokemuksiin riippuen näkökulmasta. Oman kehittymisen ja kasvun suhteen armeija oli ehkä tiettynä suppeahkona kokonaisuutena paras yksittäinen ja siihen liittyy yksittäisiä itsensä ylittämisen sekä kehittymisen kokemuksia jollaiseen on sittemmin yltänyt vain ensimmäinen puolikkaan ja kokonaisen maratonin juokseminen. Armeijassa opin laajemmin katsoen ja jälkikäteen analysoiden paljon itsestäni sekä ihmisistä ylipäänsä. Myös negatiivisista/kehitettävistä puolista. Maailmankuvaani eniten avartanut kokemus sekä monia ylittämättömiä kokemusärsykkeitä tarjosi kesäharjoitteluni Puolassa opiskeluaikoina, jolloin tutustuin moniin eri maiden ihmisiin ja kulttuureihin ja näin useita vaikuttavia nähtävyyksiä sekä opin Euroopan ja maailman historiaa ja nykypäivää uudesta vinkkelistä. Minua ihmisenä eniten muuttaneita kokemuksia ovat varmaankin olleet molempien lapsien syntymä ja kasvu eri nyansseineen. Niihin liittyen myös tunnesiteen vahvistuminen ja uudenlaistuminen puolisooni, lapsiini ja muihin sukulaisiin, sekä toisaalta erilaisten, aivan uudenlaisten ristiriitojen ja rajojen koettelemisten ketju. Yksittäisiä positiivisia kokemuksia on syntynyt myös työelämässä erilaisten sinnikkään työn ja yrittämisen seurauksena tulleiden onnistumisten myötä. Sitten on vielä paljon hyviä kokemuksia ystävien ja kavereiden kanssa, kun on yhdessä puuhailtu niitänäitä, vaikkapa laiturin nokassa onkien tai irtauduttu hetkeksi arjesta parantamalla maailmaa kaljapäissään nuotion ääressä aamuun asti. Oikeastaan elämässäni on niin paljon erilaisia hyviä kokemuksia, että vaikea niistä on parasta valita. Ehkäpä elämä on.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005
asdf
Olet vain saanut huonoa harmoniaa ja sopusointua. Oikeesti ne on tosi kivoja.

Ei o. Kuulostaa joltain enkelimeiningiltä, eikä musta ole enkelöimään, vaikka paljon on tullut kohtailtua. Luultavasti, jos joutuisin taivaaseen, tekisin itsarin.

Mä voin kyllä hurmioitua ja kokea euforiaa (dopamiinit vissiin kohillaan ) millon mistäkin, mutta tollanen seesteinen meininki ei vaan... tunnu miltään. Pikemminkin iskee paniikki, että mit vit. Elämää tänne nyt, heti ja näinä aikoina. Alkas oikeesti vaan ahistaa tollanen. Tylsäkin on parempi. Jos menee tilanne näennäisesti sopusointuiseksi, niin alkaa vaan ootteleen, että missä kohta pamahtaa, eikä ole vielä pettänyt se, kyllä joku aina keksii laittaa kaiken hyrskyti myrskyti vaikka kuinka olisi visusti lukkojen takana - meillä päin tuo on vain tyyntä myrskyn eellä, eikä siis mikään paras kokemus -tyyppinen ilmiö.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

asdf
Seuraa 
Viestejä11548
Liittynyt16.3.2005

Nooh... jos nyt ihan rehellisesti esiinnyn, niin en mitenkään voi kuvitella seesteisen elämän olevan minua varten, mutta haluaisin kuitenkin varata option sitä haluaville. Hirveän moni ihminen kuitenkin tykkää turvallisuudesta ja vakaudesta ja olen sitä mieltä että ne heille suotakoon. Itsekin pidän vakaudesta, mutta vain kohtuullisina ajanjaksoina. Siitä olen aika iloinen, että kaikille lyhemmille tai pidemmille suhteilleni osaan nykyään sanoa tuon ihan suoraan ja kohteliaasti.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
asdf
Nooh... jos nyt ihan rehellisesti esiinnyn, niin en mitenkään voi kuvitella seesteisen elämän olevan minua varten, mutta haluaisin kuitenkin varata option sitä haluaville. Hirveän moni ihminen kuitenkin tykkää turvallisuudesta ja vakaudesta ja olen sitä mieltä että ne heille suotakoon.

Kiitos. Itse saan nykyään mitä suurinta tyydytystä vakaasta, rutiinien täyttämästä elämästä, jossa tapahtumat seuraavat kellon tarkasti ja jämähtämättä toisiaan.

Aika ajoin iskee kuitenkin vimma, että pitäisi saada jotain muutosta elämään. Ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun täytin 15 olen asunut yhdessä paikassa kauemmin kuin kaksi vuotta, ollut parisuhteessa yli vuoden, käynyt töissä pari vuotta samassa paikassa (joskin tuo nyt loppunut), pitänyt yhteyttä johonkin kaveriin yli kaksi vuotta, nukkunut joka yö, syönyt joka päivä, tiennyt missä nukkuu seuraavan yön ja niin edelleen. Välillä säännöllisyys ja säännönmukaisuus tuntuu hölmöltä, mutta sitten heittäydyn vaan siihen tunteeseen ja oikein mässäilen sillä miten rutiinien kyllästyttämää ja tavallista minun elämäni on. Ihanaa! Yritän olla hankkimatta vaikeuksia vain jännityksen vuoksi ja syön nöyrästi lääkkeeni.

Hämmentää.

Vierailija

Leffaliput on nyt lähetetty kaikille tähän mennessä vastanneille. Kiitos teille!

Kysely on edelleen auki uusille osallistujille.

asdf
Seuraa 
Viestejä11548
Liittynyt16.3.2005
SuuntaajatFi
Leffaliput on nyt lähetetty kaikille tähän mennessä vastanneille. Kiitos teille!

Kysely on edelleen auki uusille osallistujille.

Ainakin minulle tuli perille, kiitos!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat