Seuraa 
Viestejä6801
Liittynyt8.11.2007

Olen monet kerrat lukenut juttuja, miten työ on raskasta ja miten ihminen voisi kestää esim kuumuuta paremmin. Sitä en ymmärrä, miten kaikki nykyisin tehtävä on vain toimistotyötä. http://www.iltalehti.fi/terveys/2013071 ... 0_tr.shtml

Eikö Suomessa ole enää teollisuustuotantoa tai rakennustuotantoa? Tai miten esim asuinkerrostalojen rakentaminen hoidetaan vain toimistosta käsin? Onko nykyajan rakennustyöläiset jotain robotteja, joita ohjataan toimistosta käsin?

Kommentit (11)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6801
Liittynyt8.11.2007
mluluke
Yhden iltapäivälehden scuupin perusteella ei kannata kovin syvällisiä johtopäätöksiä vetää

Ei, mutta noita työelämään liittyviä juttuja on muuallakin, kuin iltapäivälehdissä. Myös Aamulehdessä oli taannoin juttu siitä, miten toimistossa pystyy työskentelemään paahtavalla helteellä. Itse olen ollut nyt 10 vuotta työelämän ulkopuolella, mutta kyllä se mun viimeinen työpaikka on tietääkseni vielä pystyssä. Niin tai näin, niin kaikki työ tehdään nykyisin toimistoissa ja muuta työtä ei ole olemassakaan. Varmaan noita jäteautojakin ohjataan nykyisin toimistosta käsin?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

en edes tiedä mitä toimistotyö on. Kaikki tekemäni työ elämäni aikana on ollut konkreettista rakentamista, kokoamista, valmistusta yms ulkona ja tehtailla. Mitä toimistolla tehdään? Tiedän vain että isä arkkitehtina piirtää tietokoneella juttuja, mutta mitä muut?

くそっ!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mää olin kaks viime vuotta toimistotyössä. Ja siellä oli kyllä tosi kuuma ku ilmastointi oli rikki.

Mutta oon aatellu, että nuo Ilta-Paskojen työjutut puhuu ainoastaan toimistotöistä, koska kellään muulla kuin toimiston lyijykynänpyörittelijöillä ei ole aikaa tai mahdollisuutta niitä lukea.

Hämmentää.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005
Ronron
en edes tiedä mitä toimistotyö on. Kaikki tekemäni työ elämäni aikana on ollut konkreettista rakentamista, kokoamista, valmistusta yms ulkona ja tehtailla. Mitä toimistolla tehdään? Tiedän vain että isä arkkitehtina piirtää tietokoneella juttuja, mutta mitä muut?

Rakentaminen on henkinen ponnistus. Kuka tekee sen henkisen ponnistuksen? Millaisia rakennuksia tulisi ilman henkistä ponnistusta?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Paul M
Ronron

Rakentaminen on henkinen ponnistus. Kuka tekee sen henkisen ponnistuksen? Millaisia rakennuksia tulisi ilman henkistä ponnistusta?

Hengettömiä ja ponnettomia.

Hämmentää.

mluluke
Seuraa 
Viestejä2880
Liittynyt2.11.2012
Ertsu
Paul M

Entä millaisia rakennuksia sitten syntyy ilman fyysisiä ponnistuksia?

Varmaan ihan hyviä. Eiköhän nuo apinantyöt hoidu jatkossa roboteilla

Vierailija

Ihmiset kokevat yleensä oman työnsä työksi ja muunlaiset hommat tuntuu joltain ihme puuhastelulta. Esim. fyysistä työtä tekevä ei kokemusteni mukaan yleensä pidä sellaista työnä missä ei tule edes kunnolla hiki. Ja näin. Koska lehtien juttuja kirjoitetaan yleensä toimistossa niin näkökulma jutuissa on varmaan sellainen että oikeaa tai ainakin normaalia työtä on sellainen toimistotyö.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6801
Liittynyt8.11.2007
Jussi
Koska lehtien juttuja kirjoitetaan yleensä toimistossa niin näkökulma jutuissa on varmaan sellainen että oikeaa tai ainakin normaalia työtä on sellainen toimistotyö.

Kyllä toimittajilta pitäisi voida edellyttää parempaa objektiivisuutta, vai eivätkö toimittajat käy enää "kentällä" tekemässä lehtijuttuja? Vain toimistossako istumalla saadaan kuva maailman tapahtumista?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ertsu
Jussi
Koska lehtien juttuja kirjoitetaan yleensä toimistossa niin näkökulma jutuissa on varmaan sellainen että oikeaa tai ainakin normaalia työtä on sellainen toimistotyö.

Kyllä toimittajilta pitäisi voida edellyttää parempaa objektiivisuutta, vai eivätkö toimittajat käy enää "kentällä" tekemässä lehtijuttuja? Vain toimistossako istumalla saadaan kuva maailman tapahtumista?

No hei haloo. Kyseessä kuitenki nuo iltapäivälehet. Niitten tasohan on muutenki ihan päätä huimaava...

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat