Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hoi!
Olen Aamulehden toimittaja ja etsin trollaajia haastatteluun. Viestittelen täällä, koska Tiede-lehden palstalla näkyy olevan kunnon pohdintaa aiheesta. Esim: http://www.tiede.fi/keskustelut/muut-tiedeaiheet-f14/onko-trollaaminen-t... ja http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?f=12&t=48319&view=next

Eli mikäli tunnistat itsesi trollaajaksi, niin minulla olisi muutama kysymys: miksi heittää provoja ja onko joitain tiettyjä aiheita, mihin tarttuu jne? Vastata voi ihan nimimerkillä ja spostilla, eli henkilöllisyyttä ei tarvitse paljastaa.

Ilmoittaudu osoitteeseen al.sunnuntai (at) aamulehti.fi niin kerron lisää.

Sivut

Kommentit (18)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010
haastateltavahaussa
Hoi!

Eli mikäli tunnistat itsesi trollaajaksi, niin minulla olisi muutama kysymys: miksi heittää provoja ja onko joitain tiettyjä aiheita, mihin tarttuu jne? Vastata voi ihan nimimerkillä ja spostilla, eli henkilöllisyyttä ei tarvitse paljastaa.

Olen trollaaja, mutta myös asiakirjoittaja.

"Harrastuksena" se on ollut noin viimeset 10-15 vuotta enempi tai vähempi.
Tällä palstalla useammallakin nimimerkillä jotka palstan vakikirjoittajille on tuttuja.
Phony, Mummo ja asdf kyllä pystyy vahvistamaan että "jonkin verran" on trollattu.
Mielestäni trollaaminen on yks hyvä tapa vaikuttaa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
SamikoKu
haastateltavahaussa
Hoi!

Olen trollaaja, mutta myös asiakirjoittaja.

"Harrastuksena" se on ollut noin viimeset 10-15 vuotta enempi tai vähempi.
Tällä palstalla useammallakin nimimerkillä jotka palstan vakikirjoittajille on tuttuja.
Phony, Mummo ja asdf kyllä pystyy vahvistamaan että "jonkin verran" on trollattu.

Kyllähän se joskus pistää miettimään omia ajatuksiaan uudelleen jos joku oikein kovasti soppaa hämmentää. Ehkä joitakin hyviä asioita ei koskaan olisi tapahtunut ilman trolleja.

くそっ!

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Trollatut voisivat katsoa hyvin peiliin.
Paremminkin näin perin.
Ei niin, että joka haasteessa täytyy olla pyllyä pyyhkimässä.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

asdf
Seuraa 
Viestejä11548
Liittynyt16.3.2005
SamikoKu

No juu, kyllä pystyn vahvistamaan. Itse olin useamman vuoden tämän palstan moderaattori ja tämä ko. kirjoittaja ansioiutui palstalle sopimattomien viestien kirjoittamisessa. Henkilökohtaisesti minulla ei ollut mitään niitä vastaan, mutta mode-roolini vuoksi niitä piti poistaa. Muuten pidän nimimerkkiä SamikoKu varsin älykkäänä ja pohdinnan aihetta antavien viestien kirjoittajana. Trollaaminen ei minusta ole hyvä tapa vaikuttaa, mutta se lienee makuasia.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Trollaaminen on ihan ok, jos siinä sivussa on jotain vakavaa. Tällöin tosin ei ole kyseessä ehkä enää trollaus.

Hyvä trollaus on minusta enemmän herättelyä. Voisiko olla näin, tai voisiko jotain ideantynkää olla jossain muussakin.

Ihmiset ovat perinteisesti aika horjumattomia käsityksissään. Kai nyt jokin vastapaino tarvitaan tälle itsetyytyväisyydelle ja itsevarmuudelle?

Hyvä trollaus on sitä, ettei sitä voi täysin dissata. Se osuu ja uppoaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ite trollaan joskus kun joku kirjoittaa jotain (omasta mielestäni) idioottimaista niin pakkohan siihen on samanlaisella, lakonisella idiotismilla vastata.

Tai sitten kirjottaa jotain raflaavaa josta tietää että joku innostuu.

Hämmentää.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
Vatkain
Pitäis erottaa trollaaminen ja fleimaaminen toisistaan. Minusta ne on kaks eri asiaa.

Uusi termikin joukossa.

Kertoisitko lisää.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Olen trollannut mm. blogin muodossa, mutta täällä en kovin paljoa. Tietysti raja trollaamisen ja asiakeskustelun välillä on kohdallani hämärä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat