Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kävin kaupassa. Kaupassa tajusin että minun tekee mieli Mars-jäätelöä. Ostin sen ja se maistui hyvältä. Minun ei tehnyt mieli pullaa, ei karkkia, ei kakkua, ei suklaata, ei edes Mars-patukkaa, vaan nimenomaan Mars-jäätelöä. Yleensä taas ei tee mieli, ei muutenkaan mitään makeaa. Joskus harvakseltaan tekee. Esim karkkia. Tai limpparia. Mutta jos selitys löytyy biologisista tarpeista, niin luulisi sen olevan lähinnä niin että hiilaripuutteessa kaikki makea olisi jees. Mutta kun ei ole. Se voi olla hyvin rajoittunutta se hetkellinen mieliteko. Että vain Mars-jätski tai ei mitään.

Haluaisin tietää mistä tuollaiset järjettömältä tuntuvat sattumanvaraiset mieliteot oikein kumpuavat. Tuskin kuitenkaan juuri Mars-jätskissä on jotakin mitä elimistöni juuri sillä hetkellä tarvitsee, mitä muualta ei samanlaisessa paketissa saisi. Veikkaan jotakin psykologista selitystä. Miksi joskus tekee mieli sipsiä, mutta ei juustonaksua, joskus taas juustonaksua muttei sipsiä. Molemmat lienee kuitenkin suola/rasvapommeja.

くそっ!

Kommentit (4)

Vierailija

Mieliteoilla saattaa olla hyvin yksinkertainen tausta. Itse huomasin vastaavanlaisia ilmiöitä, kun olin pitkään liian proteiiniköyhällä ravitsemuksella. Minulle alkoi tulla suorastaan sairaalloisen vahvoja haluja tonnikalaan ja kanamuniin, joista olin saanut proteiinia viimeksi. Himo saattoi iskeä esimerkiksi pyöräillessä, kun tunsin ruokapaikoista tulevia tuoksuja. Halu oli yhtä voimallinen, kuin poikkeuksellisen haluttavan naisen aiheuttama seksuaalinen reaktio. Olin leiskauttaa lipat monta kertaa, kun jalat sekosivat polkimilla.

Ryhdyin käyttämään tempehiä tässä vaiheessa. Tempehissä on proteiineja saman verran, kuin kanassa tai naudanlihassa, mutta se ei tuota lainkaan virtsahappoja. Kun ryhdyin saamaan proteiineja tempehistä, mielihalu tonnikalaan ja kanamuniin katosi, kuin suolikaasu Saharaan.

Kun muutin Italiaan, en löytänyt tempehiä mistään, ja aloin taas potea proteiinipuutosta, jolloin aloin muistella musertavalla kaiholla kuolaten tempehiä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

No, ei se Mars-jätski-himo nyt ihan noin sairaalloinen ollut.. kunhan teki mieli. Olisin voinut hyvin olla ostamattakin, mutta koska voin tehdä mitä haluan, niin ostin.

くそっ!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat