Kummalle alkoholin nauttiminen aiheuttaa enemmän ongelmia?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkoholistin ongelma on se, että hän ei pysty elämään ilman alkoholia, kun taas absolutistin ongelma on se, että hän ei pysty elämään alkoholin kanssa. Absolutistille alkoholi tosiaankin on ongelma, sillä hän ei voi nauttia viiniä tai oluttakaan jostain syystä. Kun absolutistille tarjotaan saunakaljaa ja makkaraa hän kieltäytyy ja juo mieluummin mehua. Alkoholistin täytyy kokoajan saada alkoholia jostain syystä, eikä edes yksi saunakalja riitä, vaan menee usein jo saunaviinan puolelle. Yksi yhteinen piirre kuitenkin löytyy: yleensä molemmat väittävät vankasti, että heillä ei ole mitään ongelmaa asian suhteen.

Minä olen sitä mieltä, että molemmilla ongelma on yhtä suuri.

Lisäys: Älkää nyt ymmärtäkö tuota kysymystä väärin. Muotoillaan se sitten vaikka näin, että Kummalle alkoholin nauttiminen aiheuttaa enemmän ongelmia, alkoholistille vai absolutistille?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mielestäni alkoholistilla on pahempi ongelma alkoholin kanssa, koska jokin asia on mielestäni ongelma vasta silloin kun siitä on jotain haittaa. Viina voi viedä hengen, mehu harvemmin. Jos absolutisti on tyytyväinen mehuunsa niin en näe siinä mitään ongelmaa.

Vierailija

Mie ajatteleisin niin, että ainut jolla ongelma tossa on on alkoholisti....hänellä on ongelma jos ei saa sitä alkoholia mitä elimistösä vaatii....

Sen sijaan absolutistilla ei ole mitään ongelmaa, koska hän ei koe mehun juomista ongelmaksi, eikä myöskään haittaa vaikka mehua ei ois, vaan vesikin kävis tai mikä muu tahansa alkoholiton....eli hälle on ihan normaalia / luonnollista valita alkoholiton vaihtoeht....

Eikös se niin ole että absolutismi on vakaumus, mutta alkoholistisuus on sairaus.....

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Minusta alkoholin läträäjillä on usin se ongelma, että oletetaan ihmisen haluavan alkoholia, koska se on "normaalia".

Terveysvaikutuksia koskevan keskustelun tiimoilta totean vain, että absolutisti voi perustella tätä helposti: ei halua nostaa riskiään sairastua lukinkalvon alaiseen verenvuotoon. Pienikin määrä alkoholia nostaa sitä.

Esa aka Lihis

Oliko sinulla muita ongelmia, joista haluaisit puhua kanssamme?

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
kirstiina1
Sen sijaan absolutistilla ei ole mitään ongelmaa, koska hän ei koe mehun juomista ongelmaksi, eikä myöskään haittaa vaikka mehua ei ois, vaan vesikin kävis tai mikä muu tahansa alkoholiton....eli hälle on ihan normaalia / luonnollista valita alkoholiton vaihtoeht....

Eihän absolutistilla mitään ongelmaa mehun juonnin kanssa olekaan, vaan alkoholin juonnin.

Älkää nyt ymmärtäkö tuota kysymystä väärin. Muotoillaan se sitten vaikka näin, että Kummalle alkoholin nauttiminen aiheuttaa enemmän ongelmia, alkoholistille vai absolutistille?

Vierailija
Esa aka Lihis

Eihän absolutistilla mitään ongelmaa mehun juonnin kanssa olekaan, vaan alkoholin juonnin.

Älkää nyt ymmärtäkö tuota kysymystä väärin. Muotoillaan se sitten vaikka näin, että Kummalle alkoholin nauttiminen aiheuttaa enemmän ongelmia, alkoholistille vai absolutistille?

Absolutisti ei nauti alkoholia.

Vierailija
Esa aka Lihis
kirstiina1

Alkoholistille se ei tee mitää. Absolutisti se saa tekemää itsemurha.

Vierailija

Jos se alkoholin juonti ei kiinnosta tippaakaan, ei kertakaikkiaan tykkää moisesta sotkusta, niin miksi sen juomattomuus pitäisi olla ongelma? Tai kokea ongelmaksi ? Kun kyseistä juomaa ei missään muodossa tee mielikään ollenkaan.....

Vierailija
borri317

Niin. Tästä voimme päätellä, että mikäli alkoholin nauttiminen aiheuttaa absolutistille ongelman, voidaan sanoa, että alkoholi on hänelle ongelma. Näin ollen absolutisti = alkoholiongelmainen?

Vierailija
beeta
Mie luulin ennen ketjun avaamista, että vaihtoehtoina ovat Balt ja Harhatien opiskelija.

Hmm...

Itseasiassa aukaisin juuri tölkin. Syvä miete ui aivoihini ja olen työstellyt sitä pari päivää (selvinpäin). Nyt pitäisi aloittaa laskeminen ja mietteen testaaminen. Sitä ennen on kuitenkin hyvä ottaa pienehkö känni ja ajatella asiaa päissään.

Päätön laskeminen ei edesauta mitään joten ennen minkään "suuremman" prosessin aloittamista on hyvä nollata pääkoppa.

Ongelmansa kullakin.

Vierailija
Esa aka Lihis

Vastaan edelleen että alkoholistille. Tuollaista tilannettahan ei synny absolutistille koska absolutisti ei nauti alkoholia
Alkoholistin ongelmahan on liika juominen. Ja vaikka absolutisti jostain syystä joisikin, hän tuskin joisi toiste. Jälkeenpäin ehkä kaduttaisi, mutta absolutisti palautuisi helposti entiseen tilanteeseen, alkoholistilla voisi helposti jäädä juomisputki päälle. Ja alkoholistille haitat olisivat terveydellisiä, absolutistille tuleva haitta olisi vain vakaumuksen kärsiminen.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neonomide
Minusta alkoholin läträäjillä on usin se ongelma, että oletetaan ihmisen haluavan alkoholia, koska se on "normaalia".

Terveysvaikutuksia koskevan keskustelun tiimoilta totean vain, että absolutisti voi perustella tätä helposti: ei halua nostaa riskiään sairastua lukinkalvon alaiseen verenvuotoon. Pienikin määrä alkoholia nostaa sitä.

Esa aka Lihis

Oliko sinulla muita ongelmia, joista haluaisit puhua kanssamme?

kyllä alkoholin käyttäminen on epänormaalia. Sekin on hyvä syy perustella miksi ei käytä alkoholia, ainoastaan se etanoli on hyväksi mitä oma elimistötuottaa.

Vierailija
Esa aka Lihis

Alkoholisteista moni on juonut rahansa, työpaikkansa, asuntonsa, ihmissuhteensa, terveytensä... kuinkahan moni absolutisti on pystynyt samaan mehua juomalla?

Vierailija
Esa aka Lihis
borri317

Niin. Tästä voimme päätellä, että mikäli alkoholin nauttiminen aiheuttaa absolutistille ongelman, voidaan sanoa, että alkoholi on hänelle ongelma. Näin ollen absolutisti = alkoholiongelmainen?

Enpä ole tavannut absolutistia jolle se, että hän ei nauti alkoholia olisi ongelma.
Vaikka absolutistille tarjotaan saunaolut ja hän kieltäytyy, tuleeko tästä muka absolutistille ongelma? En ymmärrä

Vierailija

Minä olen absolutisti. Syynä on se, etten pidä alkoholin mausta enkä sen aiheuttamasta tilasta. Mitään ongelmia ei absolutismi minulle aiheuta, mutta se näyttää aiheuttavan ongelmia muille, esimerkiksi alkoholin suurkäyttäjille. Tilaisuuksissa, joissa tarjoillaan alkoholia, juopot ovat aina kyselemässä että miksi et ota ja ota nyt kuitenkin ja voithan sinä yhden ottaa jne. Minä en ymmärrä miksi absolutismi rassaa juoppoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat