Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mun avokki tunnistaa kasvoja hyvin. Jopa sairaan hyvin. En oikeasti välillä käsitä ollenkaan kuinka hän voi nähdä että joku ihminen on siinä. Oli sitten vauvakuva tai joku muu, niin melkein aina hiffaa että tää on se ja se.

Anyway, voisko tuollaista superhyvää tunnistamiskykyä hyödyntää jotenkin rahallisesti? Mahtaisiko jotakuta kiinnostaa tämmöinen asia? Poliisia kenties?

くそっ!

Kommentit (11)

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011

Luulen, että liioittelet hänen taitojaan, koska et vain ole tuntenut kyseisiä henkilöitä niissä kuvissa tarpeeksi pitkään.

Kyllä minäkin tunnistan vanhoista kuvista tuttuja ihan selkeästi. Ihan normaalia se on. Enkä edes myönnä että minulla olisi hyvä kasvojentunnistuskyky, päinvastoin.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jogger
Luulen, että liioittelet hänen taitojaan, koska et vain ole tuntenut kyseisiä henkilöitä niissä kuvissa tarpeeksi pitkään.

Hän tunnistaa ihmisiä, joita ei sinänsä edes tunne, esim näyttelijöitä. Riittää että hän tietää ihmisen, että on nähnyt aiemmin. Sitten hän tunnistaa vaikka lapsikuvasta että "tuohan on Robbie Williams". Kun hän tietää, niin silloin hän myöskin tietää, ei ole koskaan erehtynyt. Siis ei hän aina tunnista, mutta myöskin tietää itse kun ei tunnista. Kun hän tunnistaa, niin asia on varma. Olen tässä vuosien varrella joutunut myöntämään tämän hänen kykynsä, se jopa ärsyttää minua hiukan koska se on niin käsittämätön. Kun itse en näe jossakin tyypissä mitään tuttua, hän niin tunnistaa silti. Ja kun hän sanoo kuka tyyppi on, en meinaa uskoa, koska tyyppi ei näytä yhtään siltä. Kun myöhemmin tarkastamme asian esim internetistä (vaikka leffa ollut kyseessä) niin hän on ollut oikeassa.

Okei en viitsi alkaa asiaa sen enempää selittelemään, koska miksi minun tarvitsisi edes vakuuttaa yhtään ketään. Lähinnä vain haluaisin pohdintaa siitä että voiko tuollaista kykyä hyödyntää rahallisesti jotenkin, kun tuollainen ominaisuus nyt kuitenkin on, uskoi kukaan tai ei.

くそっ!

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011

Kyllähänä minäkin nuo näyttelijät näen lapsikuvista aika varmuudella. Itseasiassa se yllättää minutkin usein.

Luulen, että sitä voi harjoitella myös. Ennen en ollut läheskään näin hyvä tunnistamaan kasvoja, pääasiassa kasvosokea. En kyllä myönnä olevani hyvä nykyäänkään, mutta yllätyn usein, miten pienistä kasvonpiirteistä havaitsee sen piirteen jonka avulla tunnistaa sen henkilön.

Okei en viitsi alkaa asiaa sen enempää selittelemään, koska miksi minun tarvitsisi edes vakuuttaa yhtään ketään. Lähinnä vain haluaisin pohdintaa siitä että voiko tuollaista kykyä hyödyntää rahallisesti jotenkin, kun tuollainen ominaisuus nyt kuitenkin on, uskoi kukaan tai ei.

Tuskin tuosta mitään rahantuloa saa. Aika perustaitohan tuo on.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jogger

Tuskin tuosta mitään rahantuloa saa. Aika perustaitohan tuo on.

Jos nyt vaan uskoisit minua kun sanon että kyseessä on poikkeuksellisen erinomainen kyky. Et voi väittää vastaan koska et tunne kyseistä ihmistä, minä taas tunnen. Kun sanon että hän tunnistaa kasvoja poikkeuksellisen hyvin niin asia voidaan ajatella tosiasiaksi. Ei tästä keskustelusta muuten tule yhtään mitään.

Niin voisiko tuollaista poikkeuksellisen hyvää tunnistustaitoa hyödyntää rahallisesti?

くそっ!

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
Ronron
Niin voisiko tuollaista poikkeuksellisen hyvää tunnistustaitoa hyödyntää rahallisesti?

Kasvojentunnistusohjelmat varmaan pelittävät jo paremmin

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jogger
Ronron

Kasvojentunnistusohjelmat varmaan pelittävät jo paremmin

Ei sit.

くそっ!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Miksei asiasta voi keskustella vakavasti? Ärsyttääkö teitä, että joku ihminen on niin törkeen hyvä jossakin? Onko asian hyväksyminen mahdotonta?

くそっ!

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Linnan juhlien kommentaattorille tai muulle journalistille tai julkkisbongarille, joka elää valokuvia ottamalla jossain Hollywoodissa, tuollainen taito voisi olla tarpeellinen. Ehkä myös jollekin isopomon sihteerille, poliittiselle avustajalle, presidentin avustajalle, myyntiedustajalle tai markkinointihenkilölle, lobbarille, tullivirkamiehelle, partiotehtävissä olevalle poliisille jne. voisi tuollaisesta kyvystä olla hyötyä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
BCK
Linnan juhlien kommentaattorille tai muulle journalistille tai julkkisbongarille, joka elää valokuvia ottamalla jossain Hollywoodissa, tuollainen taito voisi olla tarpeellinen. Ehkä myös jollekin isopomon sihteerille, poliittiselle avustajalle, presidentin avustajalle, myyntiedustajalle tai markkinointihenkilölle, lobbarille, tullivirkamiehelle, partiotehtävissä olevalle poliisille jne. voisi tuollaisesta kyvystä olla hyötyä.

Kiitos, ensimmäinen asiallinen kommentti.

くそっ!

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
BCK

Kyllähän siitä hyötyä olisi noissa edellä mainituissa ammateissa, mutta pelkästään sillä taidolla sinua ei palkata.

Ronron
Miksei asiasta voi keskustella vakavasti? Ärsyttääkö teitä, että joku ihminen on niin törkeen hyvä jossakin? Onko asian hyväksyminen mahdotonta?

No ei ärsytä, musta tuntuu vähän siltä että ihmiset nyt hehkuttavat jonkun taitoja liikaakiin, jos itse on todella huono siinä asiassa. Olen minäkin monesti ihmetellyt joidenkin taitoja, mutta ajan myötä olen huomannut ettei ne nyt olleetkaan niin ihmeellisiä kuitenkaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat