Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Emäntä on kovin hysteerinen tuon alkoholin suhteen, että kun on vähänkin nauttinut niin pitää ainakin vuorokausi lypsää pois "saastunutta" maitoa. Olen yrittänyt hänelle selittää että ei siihen maitoon niin kovin paljoa alkoholia tule, vain saman suhteen verran kuin itse emännällä on veressä. Eli jos on promillen kännissä niin maitokin on promillen kamaa. Mutta eihän semmoinen ole pahasta. Ei voi olla. Eihän vauva voi vaurioitua promillen maidosta?

くそっ!

Sivut

Kommentit (19)

Eh... kannattaa olla joskus jopa liian varovainen joissain jutuissa.

Vai oliko tässä viestissäsi sarkasmia.... oma sarkasmitutka on osoittanut hajoamisen merkkejä viime aikoina... anyway....

Eihän promille pari ole autokuskillekaan haitaksi....... . Hmmm...... toki en tiedä tarkasti promillemäärien siirtymistä maidon välityksellä lapseen, mutta ei ole maksat sun muut pahemmin kehittyneet pieniinkään määriin eikä se lapsi kamalasti paina eli määrät voisivat omalla arvuuttelulla olla turhan suuria helpostikin. Tosin keskiajallakin äidit vetivät känniä ja silti tänne saakka on porukkaa päässyt...... kuolleisuuskin oli aika lailla kyllä suurempaa... samoin syntyvyys.

Hyvähän se liikavarovaisuuskin on. Paljon parempi kuin monilla äideillä, joilla ei ole mitään varovaisuutta.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Ei ollut mitään sarkasmia viestissäni, ihan tarkoitusmielessä kyselen.

Siis luulisi, ettei promillemaidosta mitään seuraisi. Eihän promillen kaljastakaan mitään seuraisi aikuiselle, vaikka joisi niitä sata.

くそっ!

Ronron

Ok. Hyvä homma.

Minä vain .... en..... tiedä ...... joka kannattaa heti myöntää Tietäväisemmät sitten vain kommentoimaan nyt.... heti paikalla ! Mars mars.... kommentoikaa älkääkä pantatko tietojanne.

Ronron

Siis luulisi, ettei promillemaidosta mitään seuraisi. Eihän promillen kaljastakaan mitään seuraisi aikuiselle, vaikka joisi niitä sata.

Nii-in.... monesti olen luullut tietäväni.... ja olen ollut väärässä. Se on v-mäistä. Väärässäolo meinaan. Siltä varalta että olisitkin väärässä tässä, niin on aina hyvä että kysyy edes keskustelupalstan välityksellä.

Pirustako minä tiedän. Ei ole omaa alaa ja joskus maalaisjärki ei valitettavasti toimi (vaikka useimmin toimiikin). Toivottavasti tänne joku asioista tietävä eksyy paikalle. Oma emäntä on jokseenkin tarkka alkoholin oton kanssa.... lasta imettää..... ... joskus enemmänkin tarkka kuin itse haluaisin, mutta toisaalta hänellä voi olla pää joissakin asioissa enemmän kohdillaan kuin itselläni.... ei olisi mikään ihme.

Eli asiaan liittyen... kyllä oma emäntäkin jättää alkoholin väliin tietyksi aikaa ennen imetystä...... mutta illalla voi siiderin tai viinilasin ottaa, kun lapsi on nukkumassa. Pari kertaa viikossa ehkä. Vaikka seurajuomana alkoholia tuleekin otettua.... niin ehkä katselisin vähemmän mielissäni mikäli emäntä ottaisi kunnon kännit ja aamusella sitten vain maitoa lapselle.... mutta mutta... enpähän tiedä. Tutustuisin aiheeseen enemmän mikäli lapseni äiti vetäisisi kunnon kännejä päivästä toiseen.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
AllSynergy
Ronron

Ok. Hyvä homma.

Minä vain .... en..... tiedä ...... joka kannattaa heti myöntää Tietäväisemmät sitten vain kommentoimaan nyt.... heti paikalla ! Mars mars.... kommentoikaa älkääkä pantatko tietojanne.

En vain usko että alkoholin nauttiminen imetyksen aikana olsi kovinkaan pahasta. En näe mekanismia siihen että se olisi pahasta.

くそっ!

Ihan hukkaanhan nuo maidot ja promillet ilmaan lypsämällä menevät. Miksei Ronron itse ime niitä maitoja ja siinä olevia promilleja omaan suuhunsa?

Ronron
AllSynergy
Ronron

Ok. Hyvä homma.

En vain usko että alkoholin nauttiminen imetyksen aikana olsi kovinkaan pahasta. En näe mekanismia siihen että se olisi pahasta.

Niih..... edelleen pirustako minä tiedän.... edelleen niitä asiantuntijoita odotellessa. Helevetin monia "mekanismeja" on, joista en myöskään tiedä, vaan joita voi hyvinkin olla olemassa. Mutta tämä on tiede-foorum, joten asiantuntijoita voinee odotella.... jonkin aikaa. Paskan jauhamista, kuten tämäkin, ei taas tarvitse odotella juuri sekuntiakaan.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Hubert J. Farnsworth
Ihan hukkaanhan nuo maidot ja promillet ilmaan lypsämällä menevät. Miksei Ronron itse ime niitä maitoja ja siinä olevia promilleja omaan suuhunsa?

Kun ei oikein tee mieli silleen.

くそっ!

Ronron
Hubert J. Farnsworth

jooh, ei sellainen mielihalu ole kamalan yleinen

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10498
Liittynyt20.1.2013
AllSynergy
Ronron
Hubert J. Farnsworth

jooh, ei sellainen mielihalu ole kamalan yleinen

Olen vissiin sitten pervo, kun en tiedä parempaa näkyä, kuin iso ja täyteläinen (naisen) rinta, jonka turvonneesta nännistä tirskuaa maitoa.
Jos siinä maidossa on sitten bonuksena jokunen promille alkoholia, niin aina parempi!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä42492
Liittynyt6.12.2009
Ronron
AllSynergy
Ronron

Ok. Hyvä homma.

Jos teillä kummallakin on geneettistä taipumusta siihen että alkoholi maistuu hunajalta niin ei kannattaisi missään nimessä herkistää sitä lasta alkoholiin ko geenitodennäköisyydellä.

Mieti hetki ja sitten äiti miettimään.

Porukalla siellä juotte nyt, virtuaalitukistus vanhemmille.

Siinä elämässänne on nyt muutakin kuin omien nautintojen tyydyttäminen.

Hiukka myösihmetyttää tässä se, miksi on tarpeen opettaa tälle liian varovaiselle imettävälle äidille "oikea totuus"? Mikä on se haitta, joka ylivarovaisuudesta aiheutuu? Menetät ryyppykaverin? Menee muutama tippa äidinmaitoa haaskiin, kun lypsetään se pois?

Kuten jo heti googlettamalla saadaan selville, turvallista rajaa vauvan lakoholin saanniille ei osata sanoa tai määrittää. Eikö tällaisessa tilanteessa ole jokseenkin fiksua olla hyvin varovainen? Vaikka liioitellunkin varovainen? Kun varovaisuudesta ei ainakaan aiheudu isompaa vaaraa?

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Oletan, että kysyjä eli tuore isä on kovin nuori.

Jos tuore isä olisi oikein vastuullinen ja aikuinen, ja lojaali vaimolleen ja ennen kaikkea lapselleen, hän pidättäytyisi itsekin alkoholista sekä raskaus- että imeytsaikana. Ja mielellään olisi vetämättä kovin rankkoja lärvejä sen jälkeenkään ollessaan lapsen seurassa, kunnes lapsi on täysi-ikäinen.

Lapsellehan ei ole hyväksi ensinnäkään saada alkoholia elimistöönsä ollenkaan, varsinkin koska aivot ja munuaiset lienevät erityisen herkät. Sitä paitsi kun humalainen vanhempi - oli sitten äiti tai isä - käsittelee lasta, varsinkin vauva-ikäistä, sattuu helpommin onnettomuuksia. Voisi olla hyvin vaikea elää itsensä kanssa, jos olisi kännäilyn tai muun oman vastuuttomuutensa takia esimerkiksi pudottanut vauvan hoitopöydältä ja jos vauva saisi esimerkiksi aivovaurion sen takia. Vaikka tissuttelisi yöaikaan, voi silloinkin sattua kaikenlaista, ja voi joutua viemään lapsen esimerkiksi päivystysvastaanotolle, mikä on vaarallista jos kumpikaan vanhemmista ei ole ajokunnossa,

Taidan tässä asiassa olla moralisoiva, kyllä, mutta tämä on vakaa mielipiteeni: jos lapsia kerran hankkii tähän maailmaan, pitää niistä myös pitää hyvää huolta. Kännisestä ei oikein ole siihen.

BCK
Vaikka tissuttelisi yöaikaan, voi silloinkin sattua kaikenlaista, ja voi joutua viemään lapsen esimerkiksi päivystysvastaanotolle, mikä on vaarallista jos kumpikaan vanhemmista ei ole ajokunnossa,

Vaikka olenkin asiassa varsin samoilla linjoilla, niin tuo on kyllä hiemna kyseenalainen väite. Tällä perusteellahan olisi myös hirveän vaarallista antaa lapsen kasvaa perheessä, jolla ei ole autoa tai ajokortittoman vanhemman hoidossa. Eiköhän sinne päivystykseen tarvittaessa pääse vaikka taksillakin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat