Seuraa 
Viestejä212
Liittynyt29.6.2009

Wikipedian selityksestä käsitän, että voima on liikettä tai kiihtyvyyttä.
Kuitenkin painovoima esim. on puoleensa vetävää relatiivisuutta.
Wikipedia ei siis tyhjentävästi selitä mitä kaikkea voimaan liittyy.

Itse olen pohtinut uuden testamentin kannalta asiaa. Kaikki muut tietää mitä olen pohtinut, joten siksi
teillekin tahdon sen kertoa.

Minä olen: Tie, totuus ja elämä. Selvästi c2Xm=E eli E=mc2
Ja- sana tieteellisessä raamatun tutkimisessa merkitsee siis yhtäsuuruusmerkkiä.

Minä olen: Ylösnousemus ja elämä. Selvästi Y=E.
Mitä on ylösnousemus Y. Raamatussa Sanotaan, että se on Voimaa.
Eli Voima = Energia (elämä). Y = E.

F = E
E = mc2 ja myös
F = mc2

Kuitenkin Newtonin painovoima teoria kertoo, että painovoima ilmenee muodossa: kg / m2
eikä kg X c2. Tässä on selvästi kyse siitä, että voima sana on joko suhteessa pinta-alaan tai
kiihtyvään nopeuteen (laajenevaan pinta-alaan). Joku kolmas mahdollisuus voi olla. Voima
on suhteessa pinta-alan välityksellä itseensä. kg X c2 / m2 X kg. Tätä on sähkö. Tässä on
käsite voiman välittäjä mukana. Tuo välittäjä on sekä hiukkasia että pinta-alaa samanaikaisesti?

Voimaan täytyy siis liittyä jotakin muuta vielä. Jos ajatellaan Ylösnousemusvoimaa sähkövirran ja elektronin
kannalta sekä magneettikentän kannalta. Niin se koostuu vähintään neljästä osatekijästä. En tiedä mitä ne on
kun en tiedä sähköstä mitään: Ehkä: Jännite, Resistanssi, Virta, Magneettivuo.

Jos elektroni hajoaa 67 monopoliin ja jälleen ylösnousee yhdeksi elektroniksi resistanssi voiman ansiosta niin
miten voisi kuvata voimaa resistanssi. Koostuuko se neljästä osatekijästä: Jännite, Resistanssi, Virta ja Magneettivuo.
Vai Voidaanko vain tylysti todeta Resistanssi = Voima ja Voima = Energia.

Jos voima on yhtäsuuri kuin elämä on se myös vektorisuure niin kuin Wikipedia kertoo.
Elämällä on alku ja loppupiste.
Sähkövirtaa ajatellen elektronilla on piste, jossa se on yksi kokonaisuus ja piste, jossa se on 67 monopolina ja
piste, jossa se jälleen on yksi kokonaisuus.
Lähes sama juttu kuin painovoimalla. Jos painovoima on kg / m2 eli jos painovoima merkitsee massan tasaista jakautumista pinta-alalle, joka on kahden massallisen kappaleen välissä.

Sähkövirta: yksi elektroni (massa on 1) tulee 67 monopoliksi (ei massaa lainkaan, vaan magneettivuota tai pinta-alaa) ja lopulta resistanssin vaikutuksesta magneettivuo tulee jälleen yhdeksi elektroniksi (massa 1).
Kun painovoimassa on kaksi erillistä erikokoista kappaletta vaikuttamassa toisiinsa niin sähkövoimassa on yksi ainoa samankokoinen kappale vaikuttamassa ajassa ja liikkeessä itseensä.

Yhtenäisteorian kannalta ajattelen asiaa näin. Jos sähkömagnetismi on vetovoima niin kuin painovoima ei se selitä vielä sähkövoiman olemusta. Mitä jos sähkövoima pitää sisällään neljä uutta voimaa, joilla on jokaisella eri luonne.
Entä jos Virta on Voima, Resistanssi on Voima, Jännite on Voima, Magneettivuo on Voima, Painovoima on Voima, Heikko vuorovaikutus on Voima, Vahva vuorovaikutus on Voima, Magnetismi on Voima. Eli entä jos voimia on kahdeksan kappaletta neljän asemesta?. Miten sitten voi saada neljän voiman avulla aikaan minkäänlaista yhtenäisteoriaa?

Kommentit (7)

omar
Seuraa 
Viestejä212
Liittynyt29.6.2009

Newtonin painovoimateoria kaipasi aikanaan tarkennusta. Ehkä Einsteinin suhteellisuusteoria kaipaa sitä myös.
Entä jos E=mc2 olisi paremmin esitetty muodossa:
E= (m1+m2)c2
jossa m1 olisi massa ja
m2 olisi luonnonvakio tai magnettivuon tiheys esim.

Kun avaruusraketti lähenee valon nopeutta kasvaa sen massa kunnes sen atomit hajoavat pieniksi palasiksi.
Mikäli avaruusraketin elektronit hajoavat monopoleiksi tai magneettivuoksi niin tavallaan elektronien massa
muuttuu pimeäksi eli olemattomaksi. Mikäli magnettivuolla ei ole todellisuudessa massaa lainkaan. Tai jos
sen massa on negatiivinen.

Eli mikäli on totta, että elektroni hajoaa magneettikentäksi ja jos on totta, että elektronien massa tuolloin muuttuu
pimeäksi. Jos resistanssin vaikutuksesta magneettikenttä puolestaan taas aineellistuu elektroniksi saaden
massan niin tuollainen yksinkertainen elektromagneettinen vuorovaikutus toisi fysiikan piiriin paljon mielenkiintoista
uutta laskettavaa ja tutkittavaa.

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009

Sanotaan, että jauhojen hinta H = mk, missä m on massa ja k kilohinta. Mielestäni oikea kaava on H = (m1 + m2)k. Tässä m1 on jauhojen massa ja m2 Mauri Pekkarisen pituus.

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009
jees
Yhtälö ei täytä luonnollisuuskriteeriä, sillä Pekkarisella on tupee.

Olet oikeassa ja väårässä. Tupeen takia m2 ei voi olla luonnonvakio. Nyt unohdat aktiivisesti, että Maurin pituus voi kutenkin olla magneettivuon tiheys.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat