Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Olen ajatellut (=miltei päättänyt) vaihtaa pankkiyhteyteni Danske-Bankista johonin muuhun DB:n surkean palvelutason vuoksi. Onko kenelläkään kokemuksia pankin vaihdosta (mitä on hyvä muistaa, jne. jne.)?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Kommentit (9)

MooM
Seuraa 
Viestejä6324
Liittynyt29.6.2012
Seppo_Pietikainen
Olen ajatellut (=miltei päättänyt) vaihtaa pankkiyhteyteni Danske-Bankista johonin muuhun DB:n surkean palvelutason vuoksi. Onko kenelläkään kokemuksia pankin vaihdosta (mitä on hyvä muistaa, jne. jne.)?

On kokemusta. Suurin hässäkkä on vakuutuksista. Usein on edullista kytkeä pankki (titlit, sijoitukset, lainat) ja vakuutukset samaan, jolloin saa pois erilaisia palvelumaksuja. SIlloin pitää miettiä, mitä vakuutuksia on, mitä ne maksavat, mitä tarvitaan ja miten uuden firman vakuutukset vastaavat näitä (korvaavuus, omavastuut, autovakuutusten bonukset jne) ja millä hinnalla. Lainoissa kannattaa miettiä, miten ehdot (marginaali, lyhennysten ja viitekoron muutokset jne) vastaavat entisiä. Sijoituksissa pitää miettiä, siirtääkö systeemejä vai ei ja mitä etua siirrosta on.

Jos kaikki tuo toiminta vaihtaa pankkia, siihen menee aikaa ja hermoja. Ja tinkiä kannattaa, missä auttaa se, että tietää tarkkaan, mitä tällä hetkellä noista maksaa.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
MooM
Seppo_Pietikainen

On kokemusta. Suurin hässäkkä on vakuutuksista. Usein on edullista kytkeä pankki (titlit, sijoitukset, lainat) ja vakuutukset samaan, jolloin saa pois erilaisia palvelumaksuja. SIlloin pitää miettiä, mitä vakuutuksia on, mitä ne maksavat, mitä tarvitaan ja miten uuden firman vakuutukset vastaavat näitä (korvaavuus, omavastuut, autovakuutusten bonukset jne) ja millä hinnalla. Lainoissa kannattaa miettiä, miten ehdot (marginaali, lyhennysten ja viitekoron muutokset jne) vastaavat entisiä. Sijoituksissa pitää miettiä, siirtääkö systeemejä vai ei ja mitä etua siirrosta on.

Jos kaikki tuo toiminta vaihtaa pankkia, siihen menee aikaa ja hermoja. Ja tinkiä kannattaa, missä auttaa se, että tietää tarkkaan, mitä tällä hetkellä noista maksaa.

Noin vähän itsekin ajatt- eiku pelkäsin!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Itse olen tehnyt niin, että olen ottanut kopiot kaikista vakuutus- ja pankkiasiakirjoistani. Niistä selviää lainaehdot, vakuutusturvien kattavuudet, omavastuut jne. Sitten olen vienyt/lähettänyt paperit eri pankkeihin ja vakuutuslaitoksiin ja sanonut, että laskekaa tarjoukset vastaavista. Olen myös sanonut, että näitten perusteella tarjotkaa niin voin verrata ja sitten siihen mihin olen päätynyt niin siellä sitten sorvannut yksityskohdat kuntoon. Eli tarkistanut että turvat on ajan tasalla, kaikki haluamani kohteet vakuutettu jne.

Hämmentää.

Vierailija

Kannattaa vaihtaa s-pankkiin. Ei kuukausimaksuja ja kaupassa ja muissa saa bonukset eli siinä vaan rikastuu.

Vierailija
Seppo_Pietikainen

Jaa, mää en ole käynyt pankissa kolmeen vuoteen ja ei tuonne oo nytkään mitään asiaa!

Flick
Seuraa 
Viestejä258
Liittynyt28.6.2012

Helposti käy, ei kun uuteen pankkiin ja valtakirja siirtoa varten ja that's it.

Asiaa helpotti ettei silloin ollut lainaa mitä olisi pitänyt pitää/siirtää mutta sen varmaan voi pitää entisessäkin pankissa jos ei halua vaihtaa.

Ja itsekin vaihdoin silloisesta Sampo-pankista pois, palvelu- ja korttimaksut alkoi tympiä.

tsbmw
Seuraa 
Viestejä277
Liittynyt12.12.2012

On "omarahaisia" ja "ulkorahaisia" pankkeja, joista jälkimmäiset rahoittavat suuryrityksiä ja omarahaiset kotipaikkakuntaa.
Vähän noita enää on, mutta silti miettinyt pakettini siirtoa yhteen lähipitäjästä löytyvään itsenäiseen pankkiin. Ehdot vaan ovat kokonaisuudessaan kysymysmerkki? Onko ja mitä suoraa hyötyä asiakkaalle jos vaikka paikkakunnan kiinteistöjen hinta romahtaa?

...taasko noita uusia ajatuksia...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat