Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011

Mitäs jos "kärsii" tuollaisesta oireyhtymästä?

Mulla ei ole ikinä ollut mitään hinkua oikeasti vaihtaa sukupuolta eikä myöskään ole ollut mitään pakottavia tarpeita pukeutua julkisesti naiseksi kuten joillain "oikeilla" transvestiiteilla. Fetisismi kuvaa homaa ehkä jotenkin (so. viisari tapissa mekko päällä ja korkkarit jalassa), mutta ei kuitenkaan kokonaan, ehkä jotenkin... eiku vai miten, häh?

Jotenkin minulle on eräällä tapaa ihan sama miten ihmiset noudattavat sukupuoliroolejaan pukeutumisessa - samalla kuitenkin tiedostan miten herkkä asia on kuitenkin keskiverolle "heteronormatiiviselle" kansalaiselle. Kuitenkin kun ajattelee asiaa objektiivisesti, niin mitä oikeita esteitä olisi sille, että joku erkkipetteri tulisi yhtenä päivänä duuniin kynnet lakattuna, hameen helma liehuen ja korot kopisten - ja seuraavana päivänä sama erkkipetteri polkaisi työpaikalle mahtiuroona fillarilla hiki valuen hyvinmuotoutuneiden lihasten pinnalla.

Miksi siis kukin yksilö ei voisi pukeutua eri päivinä juuri niin kuin ihan itse tykkäisivät? Transuvamppina tänään ja ultimaalisena metroseksuualina huomenna - nukkavieruna nörttinä ylihuomenna ja kotiäitinä sen jälkeen?

Miksi ei?

zz

Sivut

Kommentit (58)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
NieVei3a

Miksi ei?

Koska ihmiset pelkäävät muutoksia itsessään, muissa ihmisissä ja ympäristössään. Muutos on häiritsevää, pahimmillaan se aiheuttaa kuolemanpelon tapaisia tuntemuksia. Periytyy varmaan jostain esihistoriallisilta ajoilta jolloin aina piti olla varuillaan sitä varten että tapahtuu jotain poikkeavaa. Jopa niin että aina sattuu kun tapahtuu.

Ihmisiltä poksahtaa aivot päässä jos joku umpihetero sälli joka on aina ollut tylsän miehisissä kuteissa tuleekin täydellisen feminiiniseen tällinkiin tällättynä töihin. Vapauttavaa se voisi kyllä olla jos järkättäisiin virallinen hei hulinaa -päivä jolloin kaikkien olisi pakko pukeutua vastakkaisen sukupuolen kamppeisiin, tai muutoin merkillisin tavoin. Miksi tyytyä kaikenlaisiin naurettaviin nenäpäiviin? Jotka taitavat sitäpaitsi aina olla naisten idea, eli miehet osaavat olla äärimmäisen jäykkiä näissä asioissa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
NieVei3a

Miksi siis kukin yksilö ei voisi pukeutua eri päivinä juuri niin kuin ihan itse tykkäisivät? Transuvamppina tänään ja ultimaalisena metroseksuualina huomenna - nukkavieruna nörttinä ylihuomenna ja kotiäitinä sen jälkeen?

Miksi ei?

Olishan se hauskaa ja piristävää. Itte en kyllä jaksais alkaa kikkailemaan. Liian kova homma.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Naisten vaatteet ovat yhtä seksualisoituja tai erotisoituja kuin naisen keho. Miehen vaatteisiin pukeutumisessa ei ole mitään eroottista, koska miehen vaatteet eivät ole eroottisia, koska mies ei ole eroottinen. Tai näinhän se perinteisesti on mennyt. Voisi se toisinkin mennä. Kunhan vaan keksisi että miten. Itse lähinnä koen että jos miehen vaatteisiin on tungettu hel-ve-tin hyvännäköinen mies, silloin miehen vaatteetkin erotisoituvat. Tai jos mies esiintyy viekoittelevasti ja vihjailevasti, ei kuitenkaan päällekäyvästi.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
Rousseau
Itse lähinnä koen että jos miehen vaatteisiin on tungettu hel-ve-tin hyvännäköinen mies, silloin miehen vaatteetkin erotisoituvat.

Hel-ve-tin hyvännäköinen mies = nainen?

Ainakin semmoisen huomion olen tehnyt, että naiset ovat alkaneet pitämään yhä naisellisemman näköisistä miehistä... Jotenkin koomista.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Rousseau
Naisten vaatteet ovat yhtä seksualisoituja tai erotisoituja kuin naisen keho. Miehen vaatteisiin pukeutumisessa ei ole mitään eroottista, koska miehen vaatteet eivät ole eroottisia, koska mies ei ole eroottinen. Tai näinhän se perinteisesti on mennyt. Voisi se toisinkin mennä. Kunhan vaan keksisi että miten. Itse lähinnä koen että jos miehen vaatteisiin on tungettu hel-ve-tin hyvännäköinen mies, silloin miehen vaatteetkin erotisoituvat. Tai jos mies esiintyy viekoittelevasti ja vihjailevasti, ei kuitenkaan päällekäyvästi.

Siis tä? Kyllä ainakin mun mielestä miesten vaatteisiin pukeutunut nainen on huomattavasti eroottisempi kuin naisten vaatteisiin pukeutunut mies.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
jogger
Rousseau
Itse lähinnä koen että jos miehen vaatteisiin on tungettu hel-ve-tin hyvännäköinen mies, silloin miehen vaatteetkin erotisoituvat.

Hel-ve-tin hyvännäköinen mies = nainen?

Ainakin semmoisen huomion olen tehnyt, että naiset ovat alkaneet pitämään yhä naisellisemman näköisistä miehistä... Jotenkin koomista.

No ei. Vaan että perinteisesti naisen keho on koettu eroottiseksi, eli naissukupuolella on ollut yksinoikeus koko mokomaan eroottisuuteen. Joskus on oikein ärsyttänyt että aina kun jossain lehdessä on artikkeli seksistä, kuvituksena on hämyisä kuva alastomasta naisesta.

Itse koen että jos mies on hyvännäköinen, pakkomielle siitä että nainen = seksi kumoutuu. Hyvännäköinen mies edustaa minulle erotiikkaa ja seksiä. Ei nainen niinkään, kaiketi koska en ole lesbo.

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
Juoni
Oli kyllä poikkeuksellisen sekava viesti, vaikka kyseinen nimimerkki hieman sekavana onkin jo profiloitunut...

Niin - mitenkään mahdollistahan ei suinkaan ollut se, että kyseinen nimimerkki olisi ollut hieman soosissa kyseiseen kellonaikaan lauantain vastaisena yönä ja että oikoluku olisi hivenen saattanut kärsiä, kun ei oikeita näppäimiäkään ihan joka tökkäyksellä löytynyt. Saati sitten, että itsekrittiiki ja -suojeluvaisto olisivat kadonneet jo paria tuntia aiemmin.

Doh, kirjoitettu mitä kirjoitettu - ja turha kait kiistää, että sydänvertakin ehkä olisi himppasen tullut vuodatettua...

Mitä muihin kommenteihin tulee, niin kannatta kait muistaa kuitenkin se, ettei naisten pukeutuminen housuihin tms. "miesten vaatteisiin" ollut mitenkään yleisesti hyväksyttyä joskus viimevuosisadan alkupuolella. Päinvastoin tähän suuntaan normeja rikkovia pidettiin kait aika epäilyttävinä ei pelkästään sukupuolisen suutaumisen tai moraalin näkökulmasta. Voisi kait myös helposti väittää, että farkut+teepaita yhdistelmästä tuli edes jokseen hyväksytty kombinaatio naisille vasta joskus 1970-luvulla (vuosikymmentä aiemmin niillä taisi lähinnä hankkia kummallisen ruohoapolttavan kommunistihipin leiman...)

Eli ehkäpä miesten mekkovallankumous odottaa vain oikeaa aikaa ja sopivia esitaistelijoita.

Onhan meillä nytkin tietysti jo aivan ihq Andrej Pejic:

ja ihan söpö Jared Leto:

...eli ehkäpä vielä jonain päivänä.

Sitä odotellessa pitänee tyytyä mekkoilemaan kotona huokaillen vapaampien aikojen perään - ja fantasioida vaikkapa scifi-kirjojen tulevaisuudesta, jossa voisi halutessaan vaihtaa nuhraantuneen kehonsa uuteen ja valita joka kerralla juuri silloin kivalta tuntuvan sukupuolen - tai miksata sopivan sekamuodon vaikka ihan vaihtelun vuoksi

zz

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
Rousseau
Jotka taitavat sitäpaitsi aina olla naisten idea, eli miehet osaavat olla äärimmäisen jäykkiä näissä asioissa.

Mikähän siinäkin muuten on noin niinkun perimmäisenä syynä? Tietysti voisi teoretisoida kysymystä hakemalla vauhtia jostain apinalaumojen dynamiikasta ja jatkuvasta kilpailusta alfauroksen paikasta tai edes sellaisen hang-around -jengiläisyyteen pääsystä. Tällöinhän peli toimisi pelkän "potentiaalinen alfauros" -performansin ylläpidon ympärillä ja kaikki muu kuin silkka äijämäisyyden osoitus olisi automaattinen tappio tässä kilvoittelussa.

Kuitenkin historian saatossa "koreilu" on monasti ollut "äijien hommia" ja naiset on suljettu neljän seinän sisälle säkkeihin muissakin kulttuureissa kuin vanhoillisissa islamistisissa maissa. Länsimaissakin naisille asetut normit ovat olleet vielä aivan lähihistoriaan asti aika kahlitsevia ja voimakkaasti tietyn ulkoasun, käytöksen jne. normittavia.

Mikä on siis syynä, että samalla kun naisten normisto on käytännössä täysin purkautunut, miehet ovat ajautuneet oikeastaan entistä ahtaampiin normeihin? (Aikaskaalana tässä siis joku viimeiset 200 vuotta.) Onko naisten normien vapautuminen aiheuttanut miesten keskudessa niin suuren epävarmuuden, että se aiheuttaa jonkinlaisen vetäytymisen syvemmällä "äijämäisyyteen"? Vai onko normeista vapautuminen miesten parissa tarkoittanut sitten (korkea)kulttuurin vihaamista, jalkapallohuliganismin nousua normikäytökseksi, kaikkea muuta yliäijäilyä jne.?

zz

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
CE-hyväksytty
Siis tä? Kyllä ainakin mun mielestä miesten vaatteisiin pukeutunut nainen on huomattavasti eroottisempi kuin naisten vaatteisiin pukeutunut mies.

Naiset dragissa on yleensä suht säälittävä esitys, kun taas monesta miehestä saa aika tyrmäävän "lyylin" ihan kohtuullisella vaivalla. Keskiverto mies kun on kuitenkin aina rakenteeltan parempi kuin keskiverto siiderivalas... eikusiis... suomalainen nainen. Moni nainen on minultakin kadehtinut mm. silmiä, silmäripsiä, kynsiä, sääriä ja sen semmoista (sorry vaan siskot).

zz

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
NieVei3a
Mikä on siis syynä, että samalla kun naisten normisto on käytännössä täysin purkautunut, miehet ovat ajautuneet oikeastaan entistä ahtaampiin normeihin? (Aikaskaalana tässä siis joku viimeiset 200 vuotta.) Onko naisten normien vapautuminen aiheuttanut miesten keskudessa niin suuren epävarmuuden, että se aiheuttaa jonkinlaisen vetäytymisen syvemmällä "äijämäisyyteen"? Vai onko normeista vapautuminen miesten parissa tarkoittanut sitten (korkea)kulttuurin vihaamista, jalkapallohuliganismin nousua normikäytökseksi, kaikkea muuta yliäijäilyä jne.?

Olisiko muuten osa syynä kulttuurin barbarisoituminen noin niin kuin yleensäkin? Tuli vain mieleen, että muutama tuntemani kohtalisen näytävä nainen on puhunut siitä, että jakkupukua tms. katsotaan työpaikoilla nykyään aika pahasti kieroon (jos siis firmassa ei ole businesspukeutumista vaativaa pukukoodia). Kaiken lisäksi nämä kieroon katsojat ovat kuulema yleensä 99% naisia.

En nyt tässä tarkoita tietenkään sitä, että miesten mekkoilu olisi täsmälleen saman ilmiön uhri, vaan että kehityskulku menisi:
- naisten "vapautuminen" -> miehiset rönttävaateet, juomatavat ja korkeakulttuuriviha
- miesten "vapautuminen" -> luolamiesten tavat ja arvot

Eli siis kyse ei olekaan mistään varsinaisesta normien vapautumisesta edes naisten kohdalla vaan ennemmin paluusta jonnekin perunakuoppaan? Ja vielä niin, että ne jotka ei heti ole tulossa sinne perunakuopan pohjalle ryystämään kiljua saavat turpaansa ja lujaa (ja kuopanpohjalaisilta naisilta vähintään samalla mitalla kuin siellä rypeviltä karjuilta).

zz

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
NieVei3a
Onhan meillä nytkin tietysti jo aivan ihq Andrej Pejic:

...ja eihän sinänsä ole mitään oikeita jakoja siinä, mitkä olisivat ehdottomasti naisten ja mitkä miesten vaatteita, vaan kaikki käy kaikille - kunhan vain istuvuus on kohdallaan:

zz

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat