Miesten ja naisten ajattelutapojen erot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuossa se hyvin kiteytyy lukuunottamatta viimeistä sarjakuvan ruutua. Jos viimeinen ruutu olisi poistettu, olisi homma täysin reaalimaailmasta.

Mies puhdistaa likaista vuokaa tehokkaimmalla tavalla, nainen siksi, että se pitää siivota. Käytetty aika on jotakuinkin sama.

Mies imuroi, kun on likaista. Nainen imuroi, kun on siivouspäivä

Miksi

Sivut

Kommentit (142)

Vierailija

Siivoushullun aviomiehenä pitää sanoa että olet kyllä ihan oikeassa. Tämän lisäksi naisilla tuntuu olevan käsitys, että miehet pitävät sotkusta.

Tässä toinen ajattelutapavitsi: Nainen on synnyttämässä ja sanoo miehelle, että "jos miehet synnyttäisivät, se olisi aikoja sitten tehty helpoksi ja kivuttomaksi". Mies siihen: "Aluksihan miehet synnyttivätkin". Nainen: "Mitenkäs se naisille siirtyi?" Mies: "No, siitä tehtiin helppoa ja kivutonta".

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Havukka-aho
Mies imuroi, kun on likaista. Nainen imuroi, kun on siivouspäivä
Miksi

Naiset ilmeisesti nauttivat siivoamisesta ja siksi tekevät sitä niin usein ja hankalasti.

Nainen voisi kysyä mieheltä että miksei sitä palloa voi ottaa käteen ja kantaa se maaliin... Sama asia.

Vierailija

Äitini on neuroottinen siivooja. En ymmärrä häntä ollenkaan vaikka yritys on kova
Katsoisin että ketjun aloittaja on asian ytimessä ja minäkin haluaisin tietää että miksi?

Vierailija

Olen nainen ja siivoan vasta, kun asunnossa on täyskaaos. Olen silti tässäkin vaiheessa aiemmin tarttumassa siihen imuriin kuin mies. Eli voisi kysyä myös, että miksi näin? Miksi mies ei jaksa rasittua koirankarvoista, tiskeistä, vaatteista...? Eli missä miehillä menee se raja? Kunnes tila on verrattavissa huonosti hoidettuun sikolättiin?

Vierailija

Minä kyllä pidän talouteni mukavan siistinä. Siivoan ja järjestelen, kun on aihetta.

Olisiko kyse vallankäytöstä? Siivoamalla miehen "huonosti hoitamat" hommat tai "ehtimällä" siivoamaan ennen miestä, nainen saa valttikortin käyttöönsä, jota voi käyttää parisuhteessa suostutteluun tai suostumattomuuteen.

Vierailija

Tämä ei taida olla yksinomaan miesten/naisten välinen ero vaikka omien havaintojeni mukaan naiset ovatkin kärkkäämmin siivoomassa ympäristöään. Tunnen myös tunnollisesti ympäristöään "kiillottavia" miehiä.

Vierailija

Saattaisiko siivousvimmaisuus liittyä pedanttiin luonteeseen? Naisella semmoista luonnetta pidetään sosiaalisesti hyväksyttävämpänä kuin miehellä, jonka oletetaan olevan yleensa suurpirteisempi.

Vierailija
Mummo
Saattaisiko siivousvimmaisuus liittyä pedanttiin luonteeseen? Naisella semmoista luonnetta pidetään sosiaalisesti hyväksyttävämpänä kuin miehellä, jonka oletetaan olevan yleensa suurpirteisempi.

Tästä on varmastikkin kyse. Naisilla on yleensä miehiä yleisempi tapa yrittää kontrolloida ympäristöään pikkutarkasti. Tästä esimerkkinä vaikkapa meikkaaminen.
Minusta taas nainen on täsmälleen yhtä kaunis meikittäkin. Meikki ainoastaan tuo esille turhamaista luonnetta.
Olen monesti siivonnut asunnon ja ajatellut että onpa taas turhanpäiväistä touhua kun eihän täällä edes ole likaista. Sitten saa jälkeenpäin kuulla valitukset että olipa huonosti siivottu kun edelleen on likaista
Näkökohdat elämää ja ympäristöä kohti taitaa olla todellakin täysin erilaiset.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Aika lailla näyttää elämänkomukseni useiden naisten kanssa olevan kohdallani suurin piirtein näin:

Miehen mielestä siisteyttä on sillä lailla, että matot ovat suorassa, pöytä kynttilää lukuunottamatta tyhjä, kirjat järjestyksessä. Järjestys näyttää siistiltä ja onkin sitä. En ymmärrä miksi pitää imuroida näkymättömiä roskia? Nehän ovat todellisuutta maailmassa vasta sen jälkeen kun ne ovat havaittu. Sitten voi viedä roskiin, jollei löydä muuta käyttöä keksi. Täytyy kuitenkin muistaa: "Tuota voin tarvita vielä joskus." Sitten kun tarvii, se on viety roskiin jo kolme vuotta sitten. Häh? Suurin osa minun tavaroistani on viety roskiin, minulta kysymättä. Tai kaatopaikalle. V^^u, kaikki minun arkistoni ja tekniset viritelmät lapsuuskodistani. Ja minun hienot museautot ja moottoripyörät. Ei ole kuulemma tilaa. Mihin kohta kuolevat ihmiset tilaa tarvii? Saatana, kahdestaan asuvat ja on omakotitalo kahdessa kerroksessa.

Pihalla lämmitettävä "kesämökki#" jonka teki jossain kursseilla pyöröhirsistä, kun isä jäi eläkkeelle. Nykyään ovat ostaneet maata ja kaiken maailman pienoistraktoreita lisälaitteinneen ja hauskaa on. Kateeksi käy onnellinen elämä.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Minusta taas nainen on täsmälleen yhtä kaunis meikittäkin.

Höpö, höpö. Kas et vielä vedä esiin esiin " sisäistä kauneutta" jne. Rumakin nainen saadaan kauniiksi meikkamalla. Se on vaan harmi, etteivät he tee sitä yleensä käytännössä miesten vuoksi. Katso vaikka kotona. Kysymyksessä on naisten valinen kodedekki.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Minusta taas nainen on täsmälleen yhtä kaunis meikittäkin.

Höpö, höpö. Kas et vielä vedä esiin esiin " sisäistä kauneutta" jne. Rumakin nainen saadaan kauniiksi meikkamalla. Se on vaan harmi, etteivät he tee sitä yleensä käytännössä miesten vuoksi. Katso vaikka kotona. Kysymyksessä on naisten valinen kodedekki.

No meistä on moneksi... Yhtäkään naista en ole muistaakseni saanut vielä vakuutettua tästä asiasta vaikka olenkin tästä meikkaamisesta monesti maininnut
Mikä on tosiaan kodedekki?

Vierailija

Mielestäni tästä topicista tulisi paljon lyhyempi, jos otsikko olisi muotoa: "Miesten ja naisten ajattelutapojen yhtäläisyydet."

Vierailija

Aika paha, Armitage

Voin vakuuttaa, Kosminen Tiskiaine, että ainakin minun naamani on sitä paremman näköinen, mitä enemmän sitä on sudittu peittoon

Eikös muuten lestadiolaisten mukaan meikkaaminen ole syntiä, mutta permanentti ei? Mikähän logiikka siinä on takana? Vai pitäiskös avata siitä oma topiikki..

Vierailija
Mummo

Voin vakuuttaa, Kosminen Tiskiaine, että ainakin minun naamani on sitä paremman näköinen, mitä enemmän sitä on sudittu peittoon

Onko kauneus katsojan silmissä/aivoissa vai itse kohteessa?
Miksi naiselle on vaikeata todistaa että näkee kauneutta tämän kasvoissa ilman että kasvot on maalattu kauniisti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat