Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

no niin ... taas

seuraava diettii...
alkaa.. su... 18 elokuuta...

tarkoitus olis kestää 2 kk

alkoholi ja sokeri pois...
kokonaan.. .
vaikeimpia asioita on ALKOHOLI.. .
ja SOKERI...

viikon alkoholittoman kuurin jälkeen
adhd oireet nousee pintaa...
kiire... kiire... kiire,...
haluu tekemistä koko ajan...

enkä siis ole alkoholisti...
vaan "muutama bisse" illassa
tyyppiä...
(bisse nisti... juon vaikka alkoholintonta bisseä)

toivottavasti saan vaa an (vaaka) sunnuntaiksi-..

nähdään sunnuntaina...

Sivut

Kommentit (47)

Televisiosta tuli joku tiede ohjelma kyseisestä aiheesta. Kuulemma pidentää elinikää, ainakin rotilla. Rasva-arvot paranee, verenpaine alenee. Onko se muuten niin ettei koko päivänä syö mitään, vai syö vain sen 600 kaloria?

Siinä dokkarissa pätkäpaasto vähensi rotilla aivojen rappeutumista rotan ikääntyessä haastatellun tutkijan mukaan.

Elinikää pidentävä vaikutus saavutetaan myös syömällä tasaisesti alhainen määrä kaloreita. Omasta mielestä(mitä nyt itse olen vähän kokeillut) tasainen kalorirajoite on ainakin helpompi käytännössä, kun ei tarvitse kituuttaa kahta päivää viikossa tuolla tavalla.

Tutkija kuitenkin muistaakseni antoi ymmärtää, että tuo paaston vaikutus aivoihin liittyi nimenomaan paastoamiseen, eikä yhtä vahvasti pelkkään matalaan kalorimäärään. Vaikkakin matalat kalorit myös käsittääkseni vähentää aivojen rappeutumista.

tervehdys...

olipas hoppu ja hätä en (muka) kerrenny
tänne inffoo...

vaakaa en vieläkään saanut toimimaan...
mutta se ei tässä hommassa mulla ole
pointti vaan... HYVÄ OLO...

TÄMÄ DIEETTI ON NEROKAS...

nälän tunteen tunteminen oli
tullut vieraaksi...
luulin kaiken läskin tulevan alkoholista...
"enhän mä nyt paljoo syö"

vitut...

olen syönyt kokoajan...
ja nälkä oli jotain "super outoo"....
nyt kun olen ollut tällä kokeella
jonkun viikon...
sanon NEROKAS DIEETTI...

jatkan... koht...
eli nyt...

luin tämän "muoti" dietin haitoista...
- syömis häiriöinen ahmii helposti 600kalorii paastopäivien jälkeen....

joo.. niin.. mutta se häröinen läski imee sen 600kalorii
muutenki helposti...

itselläni tähän mennessä ruoka on mennyt
totaalisesti uusiksi...
tuntuu kuin aivot olisi ohjelmoitu uudelleen...

paastopäivän jälkeen en juokse aamulla
tankkaamaan...
päin vastoin...
ähky tuntuu epämielyttävältä...

tämä dieetti tuntuu nyt...
vitun hyvältä...
kärsin ja vittuilen... 2 päivää...
VIIKOSSA

jos tällä saan elämän takas..
ni KYLLÄ...

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
Nutria
gazoline
Kuulemma pidentää elinikää, ainakin rotilla. Rasva-arvot paranee, verenpaine alenee.



Nämä vaikutukset saa myös kalorirajoitteella ilman paastoamista.

http://www.pnas.org/content/101/17/6659.long




Kalorirajoitus ehkä myös tehokkaampi tapa laihduttaa riippuen tarkemmista menetelmistä tietenkin, mutta pätkäpaastolla mahdollisesti muita etuja kalorirajoitukseen verrattuna, kuten matalemmat verensokeri- ja insuliinitasot sekä tehokkaampi suoja joitakin aivoja rappeuttavia tekijöitä vastaan.. ainakin hiirillä.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC156352/

μOR
Nutria
gazoline
Kuulemma pidentää elinikää, ainakin rotilla. Rasva-arvot paranee, verenpaine alenee.



Nämä vaikutukset saa myös kalorirajoitteella ilman paastoamista.

http://www.pnas.org/content/101/17/6659.long




Kalorirajoitus ehkä myös tehokkaampi tapa laihduttaa riippuen tarkemmista menetelmistä tietenkin, mutta pätkäpaastolla mahdollisesti muita etuja kalorirajoitukseen verrattuna, kuten matalemmat verensokeri- ja insuliinitasot sekä tehokkaampi suoja joitakin aivoja rappeuttavia tekijöitä vastaan.. ainakin hiirillä.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC156352/[/quote]
Myös kalorirajoituksella insuliinit ja verensokerit on matalat. IGF-1:stä pätkäpaasto taas ei tuossa alentanut. Kolmas koe-eläimillä toimiva vaihtoehto on proteiinirajoitus, jolla saadaan ilmeisesti suuri osa kalorirajoituksen hyödystä rajoittamatta kaloreita.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
KBolt
syökää normaalisti ja paskantakaa säännöllisesti...siitä se keho tykkää...



No hyvä ettet sentään mennyt sanomaan että syökää säännöllisesti ja paskantakaa normaalisti, siitä vasta olisit myllyn käynnistänyt.. no joo mutta myös siitä voidaan olla mieltä ja toista mikä on sitä normaalisti syömistä. Silloin kun on nälkä on aika hyvä vastaus tähän, mutta toisaalta elimistö elimistö ei välttämättä aina adaptoidu positiivisiinkaan asioihin johtaviin muutoksiin ihan päivässä.

Päivittäinen pätkäpaasto tuntuu toimivan itselläni ainakin silloin tällöin, niin että syö ensimmäisen aterian vasta sitä ns. normaalia myöhemmin, eikä safkausta 4-6h ennen unia, paitsi jotain pientä jos sille tuntuu. Joskus aamusta nälkä voi olla hetken ja meinaa ajatus tummua, mutta hetken kuluttua pää kirkastuukin, varmaankin juuri ketonitoiminnan takia. Olo on parempi ja ajatus toimii pitkin päivää joustavammin... aivo taipuu sinne tänne, helpommin, se on se paras vaikutus. Riippuu tietenkin aina edellisen päivän toiminnasta miten onnistuu. Ja sopiiko aikatauluun jos on semmonen.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
Nutria

Myös kalorirajoituksella insuliinit ja verensokerit on matalat. IGF-1:stä pätkäpaasto taas ei tuossa alentanut. Kolmas koe-eläimillä toimiva vaihtoehto on proteiinirajoitus, jolla saadaan ilmeisesti suuri osa kalorirajoituksen hyödystä rajoittamatta kaloreita.

Jep, kuitenkin vertasin että pätkäpaastolla insuliinit ja verensokerit mahdollisesti matalemmat kuin kalorirajoituksella. Proteiinirajoitus kuulostaa ihan kauhealta ajatukselta, en ole lueskellut muuta kun että liika proteiini tosiaan ei todellakaan hyvä ja olo meneekin ihan kauheaksi jos syö liikaa proteiinia, paljon kauheammaksi kun hiilariöverit... mutta niin siis liian vähän proteiinia niin ei jaksa ajatella.

Ajattelinkin että joku voisi napata siihen IGF:ään.. niin IGF-1:hän siis päinvastoin nousi tuossa paprussa pätkäpaastolla, mutta välttämättä korkeammista tasoista aiheutuvat haitat ei pätkäpaastotessa välttämättä päde, ainkaan tässä sillä metodi kuitenkin kokonaisuudessaan estää kasvua.

"Decreased IGF-1 levels have been proposed to contribute to the protective effect of DR against carcinogenesis (36). However, IF also protects against tumor growth (37, 38), suggesting that additional mechanisms must be operative in this beneficial effect of IF"

Mainitaan myös jotain IGF-1 suojaavasta vaikutuksesta neurodegeneratiivisissa sairauksissa ja että liian alhaiset tasot myöskin lyhentää elinikää eli U-käyrä meininki.

Tasainen matalakalorinen tai matalaproteiininen syöminen on myös käytännössä leppoisampaa kuin kituuttaa viikossa kaksi päivää koko loppuelämän ajan.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
Nutria
Tasainen matalakalorinen/matalaproteiininen syöminen on myös käytännössä paljon leppoisampaa kuin kituuttaa viikossa kaksi päivää koko loppuelämän ajan.

Voi olla, sopii jollekkin paremmin, pätkäpaastoja on kuitenkin erityyppisiä esim. juuri tämä päivittäinen.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Nutria
Tasainen matalakalorinen tai matalaproteiininen syöminen on myös käytännössä leppoisampaa kuin kituuttaa viikossa kaksi päivää koko loppuelämän ajan.



Onko? Luulisi, että mieluummin on nälässä kahtena päivänä viikossa kuin nälkäisenä jatkuvasti? Vai miten alhaalla päivittäinen kalorimäärä tulisi pitää (tasaisessa matalakalorisessa), jotta saisi maksimihyödyt / jotain hyötyjä?

Tuosta aiheesta tuli joskus männävuosina dokumentti, jossa eräs mies noudatti tasaista matalakalorista dieettiä (kalorimäärä oli suhteessa sama, jolla rottien elinikä oli pidentynyt kolmanneksella). En muista kalorimäärää, jonka mies päivittäin söi, mutta hän valitti melko kovaa päivittäistä näläntunnetta ja näytti aika kärsineeltä.

Miksi proteiinit ovat haitallisia?

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
Nutria
Tasainen matalakalorinen tai matalaproteiininen syöminen on myös käytännössä leppoisampaa kuin kituuttaa viikossa kaksi päivää koko loppuelämän ajan.



Onko? Luulisi, että mieluummin on nälässä kahtena päivänä viikossa kuin nälkäisenä jatkuvasti? Vai miten alhaalla päivittäinen kalorimäärä tulisi pitää (tasaisessa matalakalorisessa), jotta saisi maksimihyödyt / jotain hyötyjä?

Tuosta aiheesta tuli joskus männävuosina dokumentti, jossa eräs mies noudatti tasaista matalakalorista dieettiä (kalorimäärä oli suhteessa sama, jolla rottien elinikä oli pidentynyt kolmanneksella). En muista kalorimäärää, jonka mies päivittäin söi, mutta hän valitti melko kovaa päivittäistä näläntunnetta ja näytti aika kärsineeltä.

Miksi proteiinit ovat haitallisia?


Riippuu kalorimäärästä. En minä nyt sanonut, että nälän näkeminen jatkuvasti on leppoisaa. Kulutetut kalorit vaan pienenee, kun paino laskee alas. Pätkäpaastossahan ei edes laihdu, jos syö paljon kaloreita.

Matalaproteiiniset dietit on havaittu ikääntymistä hidastaviksi koe-eläimillä. Lisäksi IGF-1 on havaittu liittyvän syöpäriskiin. Matalampi IGF-1 suojaa syövältä ja hidastaa kai muutenkin ikääntymistä. Syöpäyhteys on havaittu ihan ihmisilläkin. Proteiinin syöminen nostaa IGF-1:stä. Etenkin metioniini-aminohapon vähentämisellä on havaittu hyötyjä.

http://www.puhdasruoka.fi/topic/331-kal ... i/?p=13949
http://www.puhdasruoka.fi/topic/501-met ... io/?p=8315
[url]http://www.puhdasruoka.fi/topic/499-syöpä/?p=13767

μOR

Mainitaan myös jotain IGF-1 suojaavasta vaikutuksesta neurodegeneratiivisissa sairauksissa ja että liian alhaiset tasot myöskin lyhentää elinikää eli U-käyrä meininki.

Noi "liian alhaiset tasot" on sitten varmaan jotain superalhaisia tasoja, tai ne liittyy ehkä joihinkin sairauksiin, jolloin sairauden syy ei välttämättä ole matala IGF-1.

Jos terve ihminen alentaa IGF-1:stä esim. matalaproteiinisellä ruokavaliolla, niin hän näyttäisi ikääntyvän hitaammin koe-eläintutkimusten perusteella. Syöpäriski näyttäisi myös vähenevän. Tavallisella länsimaisella proteiinin suurkuluttajalla IGF-1 on korkeampi. Toki IGF-1 ei varmastikaan ole ainoa mekanismi, jonka kautta proteiinirajoitus vaikuttaa.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010
Nutria

Noi "liian alhaiset tasot" on sitten varmaan jotain superalhaisia tasoja, tai ne liittyy ehkä joihinkin sairauksiin, jolloin sairauden syy ei välttämättä ole matala IGF-1.

Jos terve ihminen alentaa IGF-1:stä esim. matalaproteiinisellä ruokavaliolla, niin hän näyttäisi ikääntyvän hitaammin koe-eläintutkimusten perusteella. Syöpäriski näyttäisi myös vähenevän. Tavallisella länsimaisella proteiinin suurkuluttajalla IGF-1 on korkeampi. Toki IGF-1 ei varmastikaan ole ainoa mekanismi, jonka kautta proteiinirajoitus vaikuttaa.


Joo tuskin liittynyt tosiaan mihinkään dieettivaikutuksiin ne liian alhaiset tasot.
Kalorirajoituksesta en sitten tiedä kuinka sillä pystyy kikkailemaan jos esim. urheilee, luulisi että menisi helposti aika kataboliseksi touhu pidemmän päälle.

Voisihan sitä matalaproteiinistakin kokeilla jossain vaiheessa. Kuitenkin toistuvasti havainnut että jos ei saa tarpeeksi proteiineja niin tuntuu ettei jaksa fiilistellä mitään tai oikein keskittyä asioihin, semmonen lattea olotila jotenkin. Eli ei hirveän puoleensavetävä ajatus. Mutta jos sitä koittaisi hiukan pidempään niin ehkä jotain sopeutumista voisi tapahtua, tai sitten ei, muttei kokeilusta nyt haittaakan varmasti olisi jos vaan varmistaa että saa kuitenkin välttämättömät aminohapot.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat