Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuossa uutisissa oli äsken "eduskuntatutkimuksen erikoistutkija". Mitä kaikkea täällä oikeen tutkitaan, tuleeko mieleen jotain mitä ei tutkittaisi?

Onhan se toki hyvä että tutkitaan omia asioita, mutta pienellä googlauksella näkee että täällä tutkitaan jopa Ruotsin kaupunkeja, eikös se ole ruotsalaisten oma homma tutkia tienoitansa? Pitääkö meidän olla mukana aivan kaikessa? Tutkitaan ilmeisesti Niilin alueiden maantiedettäkkin

Jotain listaa missä perustutkimuksessa ei olla mukana?

Onko tutkimusvauhkous mennyt hiukan liiallisuuksiin suomessa?

Kommentit (11)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
semitohtori

Suomessa on muistaakseni yli 40000 henkilöä joiden ammatti on tutkija. On aivan varmaa. että heistä on osa turhaan liikkeellä.

Koska kuitenkin on vaikea sanoa kuka, ei kannata heittää pianonsoittajaa kaivoon, vai miten se meni.

Jotenkin kyllä toivoisin, että ainakin verorahoilla tehtyjen tutkimusten tulokset olisivat helpommin saatavilla. Kummalliselta tuntuu salattujen tulosten suuri määrä.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

pinklin1
Seuraa 
Viestejä3346
Liittynyt7.1.2013
ROOSTER
semitohtori

Suomessa on muistaakseni yli 40000 henkilöä joiden ammatti on tutkija. On aivan varmaa. että heistä on osa turhaan liikkeellä.

Koska kuitenkin on vaikea sanoa kuka, ei kannata heittää pianonsoittajaa kaivoon, vai miten se meni.

Jotenkin kyllä toivoisin, että ainakin verorahoilla tehtyjen tutkimusten tulokset olisivat helpommin saatavilla. Kummalliselta tuntuu salattujen tulosten suuri määrä.

Suuri osa heistä saattaa olla poliittisten puolueiden palkkalistoilla, viranomaiskoneistossa salaisena apuvoimana jne.

Rikospoliisit ovat myös tutkijoita, samoin poliisin salaiset tutkijat, jollainen oli Anneli Auerin seuraan ujuttautunut muka tavallinen naisseuraa hakeva mies - todellisuudessa urkki Auerin osuutta miehensä kuoleman aiheuttajana.

Prossimo Treno
Seuraa 
Viestejä1404
Liittynyt26.3.2006
ROOSTER
Koska kuitenkin on vaikea sanoa kuka, ei kannata heittää pianonsoittajaa kaivoon.

Ei kannata heittä pianoa kaivoon. Soittaja kannattaa aina heittää.

TOIJALA. Katse josta huomaa toisen olevan aivan liian päissään, jotta hän ymmärtäisi mitään mitä hänelle on sanottu viimeisen 20 min. aikana. "Junassa yritin puhua hänelle, mutta hän oli jo toijalassa." — Antti Hyry (Kokkilan kakkakääpiö, Hömpönkeinaa, Hirvi Akuniemi, Artsiitti Höti Pörtsiitti, Iina Viinatossu).

Maantieteen perun, telkussa haastateltiin maahanmuuttoviraston jotain pomoa, maantieteilijät haastattelee tulijoita, voi kysellä kovia kysymyksiä kuin kovakin kuulustelija. Millä kadulla asuit, kävitkö siinä ja siinä kaupassa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Paras kurssi millä oon tähän mennessä ollu oli historiankirjoituksen historia. Kohta seuraa sen kakkososa, Suomen historiankirjoituksen historia.

Hämmentää.

Metsiensamooja
Seuraa 
Viestejä565
Liittynyt13.6.2010

Minäki olen moneen kertaan ällistellyt ja naureskellut, kun uutisissa näkee juuri näitä valtiolta leipänsä ansaitsevia tutkijoita ja hutkijoita. Eihän tässä maassa ennee järkee oo, pudonnu kauan sitten matkalle .

Prossimo Treno
Seuraa 
Viestejä1404
Liittynyt26.3.2006
Vatkain
Paras kurssi millä oon tähän mennessä ollu oli historiankirjoituksen historia.

Paras kurssi jonka minä olen käynyt oli meille serkuttomille tarkoitettu "ole itse oma serkkusi kurssi". Aika moni siellä päätyi ottamaan apinan serkukseen.

TOIJALA. Katse josta huomaa toisen olevan aivan liian päissään, jotta hän ymmärtäisi mitään mitä hänelle on sanottu viimeisen 20 min. aikana. "Junassa yritin puhua hänelle, mutta hän oli jo toijalassa." — Antti Hyry (Kokkilan kakkakääpiö, Hömpönkeinaa, Hirvi Akuniemi, Artsiitti Höti Pörtsiitti, Iina Viinatossu).

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Prossimo Treno
Vatkain
Paras kurssi millä oon tähän mennessä ollu oli historiankirjoituksen historia.

Paras kurssi jonka minä olen käynyt oli meille serkuttomille tarkoitettu "ole itse oma serkkusi kurssi". Aika moni siellä päätyi ottamaan apinan serkukseen.

Ei voi kyllä olla huono kurssi se, missä päätyy apinan serkuksi!

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat