Vanhin esine jonka olet säilyttänyt elinkautenasi...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on vanhin esine jonka olet saanut elämäsi aikana ja edelleen omistat?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

No, olen joskus saanut isoäidiltäni erikoisen kivenmurikan. Luonnonmuovaama kivi, jota ei ole käsitelty. Jos lie alkuperäinen, niin olettaisin iän olevan lähemmäs 4 miljardia vuotta.

Vierailija

Siis vanhin esine, joka on nimenomaan minulle annettu eikä ole ollut jollakin toisella aiemmin?

Taitaapi olla tätä nykyä kaapin perukoilla lojuva ensimmäinen leluni, pehmolelulammas, jonka sain päivän tai pari syntymäni jälkeen. Olen aina pitänyt lampaista.

Mutta jos muuten kaikkein vanhinta esinettä etsitään, taitaa silloin olla kyseessä oikea hain hammas satojen miljoonien, kenties jopa miljardien vuosien takaa.

Vierailija

Pyyhekumi... joskus ala-asteella sen sain. Joka vuosi koulussa oon sitä käyttäny ja vielä on käytössä, nyt oon ammattikoulun toisella vuodella...

Vierailija
Tutkiva luonne
No, olen joskus saanut isoäidiltäni erikoisen kivenmurikan. Luonnonmuovaama kivi, jota ei ole käsitelty. Jos lie alkuperäinen, niin olettaisin iän olevan lähemmäs 4 miljardia vuotta.

Voitit kisan heti alkuunsa.

Vierailija
K. K.
Tutkiva luonne

Voitit kisan heti alkuunsa.

Kivenmurikka ei ole esine. Jos kivenmurikka olisi muotoiltu vaikkapa keihään kärjeksi niin silloin se olisi esine. Eli ei voittanut.

Vierailija

Äiti ja iskä antoi minulle elämän ja elämäkin on tiettävästi 100 000 000 vuosia vanhaa, ellei jopa miljardeja ja satoja miljardeja vuosia vanha. Minä vain nautin tästä omasta siivusta.

Vierailija

Minulla on kaksi vauvalakanaa, jotka äitini osti odottaessaan minua sekä tietenkin kummilusikka. Lapsuuskodista on siirtynyt mukanani myös paljon lastenkirjoja. Tiitiäisen laulupuuta rakasti oma lapsenikin. Sen sain muutaman päivän ikäisenä.

Vastaus taitaa siis olla "Tiitiäisen laulupuu"-kirja.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Vanhimmat taitaa olla se synnytysosastolla ranteeseen kietaistu tunnistusmerkki ja syntymätodistus. Sitä vanhempia artefakteja on vaikeampi löytää...

Vierailija
VPeltonen
Hopeinen kellolusikka, jonka sain synnyttyäni jossa mm. pituus, paino, syntymäaika merkattuna.

Olen saanut samanlaisen.

Enolta sain kaksivuotislahjana äyrin kolikon vuodelta 1752 - muistaakseni. Haeskelin sitä äsken, mutta rahakokoelmani on jossain??? Pitäisi siivota.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Hurskapöllö
VPeltonen
Hopeinen kellolusikka, jonka sain synnyttyäni jossa mm. pituus, paino, syntymäaika merkattuna.

Olen saanut samanlaisen.

Enolta sain kaksivuotislahjana äyrin kolikon vuodelta 1752 - muistaakseni. Haeskelin sitä äsken, mutta rahakokoelmani on jossain??? Pitäisi siivota.

Munkin kokoelma on hukkunu muutossa, vaikka olen minun keräilyrahoja yrittäny säilyttää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat