Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli siis aivan kaiken. Sille ei olisi sellasta ihmisen esittämää kysymystä johon ei tietäisi vastausta. Aivan sama mitä aihepiiriä asia koskettaa tiedettä, taidetta tai vaikka joka päivästä elämää.

Niin vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä ja aina oikeana niin kuin asia on.

Niin mitä veikkaatte uskoisiko tätä "ihmistä" kukaan? Kirjoitettaisiko hänestä uusi raamattu? Jota pidettäisi satukirjana ehkä seuraavan 2000-5000 vuoden sisään, koska on kertonut myös ehkä sellaisia asioita joista ei ymmärretä vielä mitään seuraavaan 100 000 vuoteen vaikka?

Tai oikeastaan niitä asioita tämä henkilö ei ole voinut edes kuvailla millään maapallon kielellä mitä tältäkin pallolta löytyy ne olisi niin vajaita ja alkeellisia siihen. Ehkä hän turvautuisi sitten matematiikkaan tai kenties taiteeseen johon piilottaisi salaisuudet. Vai miten luulisitte tälläisen "ihmisen" toimivan? Ehkä tälläinen "ihminen" vaan trollaisi netissä minkä kerkeisi.

Ja sitten ehkä joskus hänen kirjoituksensa nähtäisi aivan uudessa valossa. Vai onko tälläisellä ihmisellä oikeastaan mitään mahollisuuksia muuta kuin joutua hörhön maineeseen?

Miten itse toimisitte jos tietäisitte kaiken kaikesta aivan mistä tahansa? Ja teidän tehtävä olisi jakaa tämä tieto maapallon asukkaille mahdollisimman vakuuttavasti vaikka 80 vuodessa. Saisi tosin olla melkoinen pakkausalgoritmi että kaikki maailmankaikkeuden salaisuudet saisi pakattua 80 vuoteen...

Kommentit (4)

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Sädetin
Miten itse toimisitte jos tietäisitte kaiken kaikesta aivan mistä tahansa?

Jos haluaisin elää pitkän elämän, pitäisin asian omana tietonani.

"Die Theorie bestimmt was wir beobachten können."(Albert Einstein)

Vierailija

Eihän ihminen varsinaisesti "tiedä" mitään, hän vain vertaa asioita keskenään, muodostaa niistä käsitteitä, asbraktioita, ja kuvittelee siten "ymmärtävänsä" todellisuuden luonteen.

Eli jos tälläinen selittäjä ilmestyisikin ei sillä olisi mitään merkitystä, ihmisen on joka tapauksessa aina ymmärrettävä itse.

Tietäminen on mittaamista, asioiden suhteuttamista, mitään absoluuttista tietoa ei siten ole.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat