Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013

Olen väsynyt ja kyllästynyt.
Siihen, että miksi pitää käydä henkilöön käsiksi, kun ei ole muuta sanottavaa?
Olkoon aihe mikä vaan.
Olen todennut, että täällä on wikipediakopioijia, "wikiraamattun" nojaavia erittäin paljon.
He ovat juuri niitä, jotka argumenttien puuttuessa, alkavat herjaamaan keskustelijaa.
Olet typerä, jne..
Se on rasittavaa.

Miten ihmiset oppisivat olemaan kohteliaita?

Ei kaikkeen tarvitse tietää kaikkea, ollaan vain kohteliaita.

Herjaaminen saa vain poistumaan palstalta, ja taso laskee.

Mitä muut ovat mieltä tästä?

Kommentit (13)

Mr. Smith
Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013

Minähän en ole keskustelijana kovinkaan kummoinen.
Pitäydyn paljon faktoissa ja kerron niitä.
No..sitten joku väittää minua lähes valehtelijaksi tai miksi nyt tahansa.. ja sitä "linkkiä" ei ole.

Olen lukenut lähes kaiken tietoni kirjoista.
Sekin on ongelma..sanon kirjailijan ja kirjan.
Ei sillä näytä olevan merkitystä.
Vain se wiki..eihän se ole mikään fakta.

Voisinkin poistua vain lataamaan musiikkia.
Siinä ei vielä kukaan ole tullut sanomaan, että olet "pöljä"

Mr. Smith
Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013

Haen ihan syvällisempiä asioita.

Voiko olla, että esim. koulukiusaaminen vaikuttaa?
Täällä on helppo päteä ja myös kostaa?

Jos itse on syrjäytynyt ja suhtautuminen maailmaan on sen takia hiukan kaventunut,
voiko olla, että siksi käydään henkilöön kiinni?

En minä tiedä, mutta tämä voi olla iso sosiologinen ja psykologinen asia.
Koska se on negatiivista.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
Mr. Smith
Haen ihan syvällisempiä asioita.

Samat.

Jokseeenkin turha pyöriä johdannaisissa. Perustat ratkaisevat ja ovat kiinnostavimpia.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6115
Liittynyt8.11.2012

Itse olen hahmotellut, että henkilöä kohtaan olevat hyökkäykset ovat sitä, mitä ylivoimainen enemmistö kansasta tekee mikäli meinaa sattua herkkään paikkaan. Online vs. live eroavuutena se, että livenä erityisesti ei sovi keskustella tietyistä asioista. Online taas (erityisesti anonyyminä) voi törmätä myös niihin, jotka sanovat vastaan eivätkä vain tyydy kiltisti toteamaan että ihan sama.

Se ryhmä, joka ei hyökkää henkilöä vastaan lienee pieni sekä oikeassa elämässä, että tietysti erityisesti netissä.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Toisaalta netissä esiin nostetut kiusalliset tai haavoittavat asiat voi kiertää paremmin. Reaalissa ei voi niin helposti leikkiä ettei huomannut eikä voi yhtä helposti ottaa lukua.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Kiusallisuuksia ja hankalia aiheita on vaikea välttää, sillä jokaisella on omat heikot kohtansa, joita ei voi yleisesti tietää. Jos jotakuta loukkaa neutraalillakin mielipiteellä ja saa siitä aikaan henkilöhyökkäyksen itseen kohdistuvana, niin ei kai siinä auta muu kuin kestää se ilman mitään sen kummempaa. Näin, mikäli ihminen tosiaan on taipuvainen antamaan sillä mitalla, mitä itse kokee saavansa.

No, ei aivan noin, sillä reagoijalla on tietysti oma osuutensa. Kuitenkin aina joku isossa porukassa pahoittelee mieltään. Näin menevät todennäköisyydet. Eli jos jotain sanoo, niin helposti loukkaannutaan, eikä hallita välttämättä loukkaantumiseen liittyvää käytöstä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

totuus ei löydy sen enempää kirjoista kuin wikipediastakaan. sitä ei löydy myöskään hikipediasta. poistun palstalta äänekkäiden trollien takia.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
taucalm
poistun palstalta äänekkäiden trollien takia.

Hyvä, heti väheneekin trollinmöykkä sitten.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Mr. Smith
Olkoon aihe mikä vaan.

Mää oon vähän kyllästynyt samaan. Ja sitten ainakin itse olen sellainen, että alennun sinne samalle tasolle kun aikansa ärsytetään. Yleensä oon täällä palstallakin iloinen ja hyväntuulinen, mutta viime aikoina oikeastaan keskustelu kuin keskustelu on muuttunut jotenkin ikäväksi sävyltään. Tänne tullessa ei ole enää hyvä mieli ja ehkä vähän ahdistaakin. Mitenkähän se on semmoseksi oikein mennyt... Ihan niin kuin kaikki olisi jotenkin hermostuneempia kuin ennen. Tai sitten oma nahka on ohentunut niin että sitä näkee mörköjä sielläkin missä niitä ei välttämättä ole. En ole ylpeä viime aikasista kirjotuksistani ja niistähän minä vain olen vastuussa. Että muuttaisin omaa tapaani kirjottaa. Ja että panisin enemmän ihmisiä estolistalle. Nyt siellä on yksi. Ja heittäisin koko ketjun lukemisen pois jos se aiheuttaa pahaa mieltä. Vähän niin ku kello puoli yhdeksän uutiset.

Hämmentää.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Vatkain
Mr. Smith
Olkoon aihe mikä vaan.

Mää oon vähän kyllästynyt samaan.

Viime aikoina sinä olet tehnyt tätä aika paljon ihan itse. Onkohan näissä asioissa yhteys?

Vatkain

Ja sitten ainakin itse olen sellainen, että alennun sinne samalle tasolle kun aikansa ärsytetään.

Ärsytyskynnyksen alentuminen voi johtua monista asioista, yksi voi olla ihan vaan kyllästyminen palstaan. Tai sitten jotain sen ulkopuolisessa elämässä tapahtunutta tai tapahtumatonta.

Vatkain

Yleensä oon täällä palstallakin iloinen ja hyväntuulinen, mutta viime aikoina oikeastaan keskustelu kuin keskustelu on muuttunut jotenkin ikäväksi sävyltään. Tänne tullessa ei ole enää hyvä mieli ja ehkä vähän ahdistaakin. Mitenkähän se on semmoseksi oikein mennyt... Ihan niin kuin kaikki olisi jotenkin hermostuneempia kuin ennen. Tai sitten oma nahka on ohentunut niin että sitä näkee mörköjä sielläkin missä niitä ei välttämättä ole.

Tuo viimeisen lauseen tilanne on enemmän kuin tavanomaista. Viestintä yleensä epäonnistuu ja varsinkin tällaisissa asiayhteyksissä niin, että äkkiä huomaa jonkun olettaneen jotain mitä ei ole lainkaan tarkoittanut jne. Ja kyllä, minullakin on tätä samaa oiretta. En tiedä onko sattumaa vai onko taustalla jotain keskinäistä sympatiseerausta joka ilmiön on laukaissut, mutta kun monen nimimerkin rintama yks kaks alkaa esittää samankaltaisia hyökkäyksiä niin saattaa pikku paranoiaa pukata. Ja tiedostan kyllä että luultavasti se on vain omaa kuvitelmaani, mutta minkäpä silel silti mahtaa että asia alkaa vaivata.

Vatkain

En ole ylpeä viime aikasista kirjotuksistani ja niistähän minä vain olen vastuussa. Että muuttaisin omaa tapaani kirjottaa. Ja että panisin enemmän ihmisiä estolistalle. Nyt siellä on yksi. Ja heittäisin koko ketjun lukemisen pois jos se aiheuttaa pahaa mieltä. Vähän niin ku kello puoli yhdeksän uutiset.

Pieni tauko silloin tällöin tekee hyvää. Olen itsekin törmännyt tähän ja moni muukin vakkari häippäsee joksikin aikaa kun alkaa liikaa stressata palsta. Tämä on aika intensiivistä ja rasittavaa puuhaa toisinaan, joten pieni tauko voi auttaa.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat