Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005

Kukahan idiootti suunnittelee tavarataloissa myytävät muovilaatikot. Olen epätoivoisesti yrittänyt löytää normaalien 60x60 senttisten kaappien sisään tilan tehokkaasti hyödyntäviä laatikoita. Ongelma on se, että pituuden puolesta järkevät laatikot ovat lähes aina 30-33 senttiä leveitä, eli niitä mahtuu leveyden puolesta vain yksi. Ja 25-28 senttiset ovat jotain 35-40 senttisiä nysiä, jotka jättävät suuren osan tilasta hyödyntämättä. Mistähän saisi esimerkiksi 50-55 senttiä pitkiä ja 27-28 sentttiä leveitä laatikoita järkevään hintaan? Teollisuuslaatikostoja löytyy kyllä, mutta ne on valitettavasti hinnoiteltu sellaisille ostajille, jotka eivät maksa omasta pussistaan.

Mikähän järki tuossa mitoituksesa ylipäätään on? Käsitääkseni 60 x 60 on kiinteästi asennetun kaapin standardimitta kaikilla kaappivalmistajilla, joten luulisi niihin sopivia laatioitakin olevan markkinoilla. Eivät taida tuotekehittäjät paljon säilö tavaroita hengentuotteisiinsa.

Tietääkö joku, mistä tuollaisia saa? Ikeasta sai joskus, mutta nyt siellä on enää noita apinakokoja.

Sivut

Kommentit (22)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005
asdf
Ala valmistaa niitä itse ja ryhdy miljonääriksi.

Olen joskus tehnytkin pahvista ja hifimallia vanerista, mutta en kyllä kykene kilpailemaan hinnalla niitä teollisuuslaatikoitakaan vastaan.

Neutroni
asdf
Ala valmistaa niitä itse ja ryhdy miljonääriksi.

Olen joskus tehnytkin pahvista ja hifimallia vanerista, mutta en kyllä kykene kilpailemaan hinnalla niitä teollisuuslaatikoitakaan vastaan.

Miksi tarvitset kaappiisi laatikoita?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005
emp
Miksi tarvitset kaappiisi laatikoita?

Siten voisi hyödyntää kaappitilaa tehokkaammin. Olemme koko perhe toivottomia romunhaalijoita, joten kaappimme ovat ääriään myöten täynnä. Sijoittamalla roinan laatikoihin voisi estää sen, että ne tulevat silmille kun avaa oven, voisi ylläpitää parempaa ryhmittelyä ja laatikosta voisi helpommin kaivaa takimmaisen kuin isolta hyllyltä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11823
Liittynyt16.3.2005

Tämä lienee tyhmä kysymys, koska olen esittänyt sen hamstraajaäidilleni muutamaan kertaan sen aiheuttamatta minkäänlaista toimintaa, mutta kysyn silti: mitäs jos ette kasaisi niitä rojuja kodinne täytteeksi vaan pistäisitte ne sitä mukaa kierrätykseen/roskiin/kaatopaikalle/kavereille, kun joku esine on enemmän taakka kuin hyökyke?

Anomalia
Seuraa 
Viestejä1696
Liittynyt9.2.2012
asdf
Tämä lienee tyhmä kysymys, koska olen esittänyt sen hamstraajaäidilleni muutamaan kertaan sen aiheuttamatta minkäänlaista toimintaa, mutta kysyn silti: mitäs jos ette kasaisi niitä rojuja kodinne täytteeksi vaan pistäisitte ne sitä mukaa kierrätykseen/roskiin/kaatopaikalle/kavereille, kun joku esine on enemmän taakka kuin hyökyke?

Jos on vahva hamstrausvietti?

Tunnistan sellaisen itsessäni, mutta muutamia kertoja vuodessa kytken sen aktiivisesti päältä ja tarpeetonta kamaa lähtee pois.

Uudistunut virkamies: jokainen päivä on samankaltainen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005
asdf

Tuollainen sotii perusluonnetta vastaan. Sitä näkee vanhalle romulle hyötykäyttöä. Minä kyllä rakentelen kaikenlaista, joten tarvitsenkin jotain joskus, mutta jos sitä järjellä miettii, niin harva romu on niin arvokas, että jos laskee varastoinnin kustannuksia, sitä kannattaa varastoida 5-20 vuotta ennemmin kuin ostaa uuden sitten jos tarvitsee. Vaimolla on myös muistosyitä ja jonkinlaisia ihastumisia esim. kauniisiin lastenvaatteisiin. Mutta järkisyin ei hamstrausviettiä vastaan pysty kovin hyvin taistelemaan. Lähinnä juuri hetkellisiä välähdyksiä ja suuria hävityksiä, mutta ei sellaisenkaan aikana ehdi koko taloa tyhjentää. Minä olen joskus ehdottanut, että minä valikoisin vaimon tavaroista pois heitettävät ja hän minun ilman valitusoikeutta, mutta se ei mene läpi.

Neutroni
asdf

Tuollainen sotii perusluonnetta vastaan. Sitä näkee vanhalle romulle hyötykäyttöä. Minä kyllä rakentelen kaikenlaista, joten tarvitsenkin jotain joskus, mutta jos sitä järjellä miettii, niin harva romu on niin arvokas, että jos laskee varastoinnin kustannuksia, sitä kannattaa varastoida 5-20 vuotta ennemmin kuin ostaa uuden sitten jos tarvitsee. Vaimolla on myös muistosyitä ja jonkinlaisia ihastumisia esim. kauniisiin lastenvaatteisiin. Mutta järkisyin ei hamstrausviettiä vastaan pysty kovin hyvin taistelemaan. Lähinnä juuri hetkellisiä välähdyksiä ja suuria hävityksiä, mutta ei sellaisenkaan aikana ehdi koko taloa tyhjentää. Minä olen joskus ehdottanut, että minä valikoisin vaimon tavaroista pois heitettävät ja hän minun ilman valitusoikeutta, mutta se ei mene läpi.

Sanoisin, että tuon tilanneselostuksen jälkeen luulen, etteivät ongelmasi ratkea edes niillä laatikoilla.

PS. Huomattehan, miten jo kymmenessä viestissä pääsimme yksinkertaisesta laatikko-ongelmasta ruotimaan henkilöäsi. Klassinen nettikeskustelukulku.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Sama ongelma on minuakin piinannut. Huonekalu- ja säilytysjärjestelmäteollisuudella on ilmeisesti salaliitto kiinteistöalan kanssa niin että hukkatilan määrä pyritään maksimoimaan.

Itse ratkaisin ongelman niin, että tein vaatehuoneen hyllyjen mitoituksen tismalleen käytettävissä olevien säilytyslaatikkojen mukaan. Helppoa, kun rakensin hyllyt itse pitkästä puutavarasta. Onhan noita normikomeroita silti vielä keittiössä ja kodinhoitohuoneessa mutta sille nyt ei mahda mitään.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

A) miksi hommaa hyllykomeroita jos tarvii laatikostoja?

B) kokonaiskustannuksena vois tulla edukkaammaksi vaihtaa hyllyllisten kaappien tilalle laatikostoja, kun koittaa haalia läjää kaupallisia irtolaatikoita?

Kunhan tuli mieleen.

Edullisimmat erikokoiset laatikot löytyy lähikaupan hedelmälodjuista. Ei maksa kun kysymisen vaivan... siitä vaan pyyteleen "muuttolaatiokoita" kipin kapin ja testaileen. Sopivimmat kohilleen. Vähän kun laittelee hyllypaperia ympärsee, niin ai ja voih kun nättejä

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005
DedMoroz
A) miksi hommaa hyllykomeroita jos tarvii laatikostoja?

Syitä on muutamia. Tärkein on se, että kun rakentaa ensimmäistä oikeaa kämppää, ei sitä tiedä mitä tarvitsee 10 vuoden kuluttua. Muutama kaappi tuntuu ruhtinaalliselta varastolta, kun on kituuttanut koko siihenastisen aikuisikänsä kämpissä, jotka eivät ole juuri niitä kaappeja suurempia. Sitten kun hankkii 10 vuotta roinaa, tekaisee muutaman lapsen ja hankkii roinat niille ja niin edelleen, niin sitten on myös jälkiviisaampi sen suhteen, mitä olisi pitänyt haluta. Rivi 20000 neliömetrin ylipainehalleja vuosiluvun perusteella järjestettynä olisi kova sana. Kun tuolla kysyttiin mitä tekisin, jos olisin ökyrikas. Rakentaisin sellaisen varastotilan, jota en minä ja perheeni saisi koskaan täyteen, vaikka emme enää koskaan veisi tontiltamme pois yhtään mitään. Vaikka sitten puhaltaisimme lopun ikämme kaiken uloshengitysilman ilmapalloihin talteen, niille löytyisi tilaa.

Toinen on se, että silloin kaikki kulut tuntuivat astronomisilta ja velanotto kauhistutti. Nyt on jonkin verran enemmän rahaa käytössä. Mutta ostimme kuitenkin sellaista keskihintaista kunnollista tavaraa, jota ei viitsi turhamaisuuden takia alkaa vaihtaakaan viidesosan käyttöiästä kuluttua.Olisi kai pitänyt hankkia aluksi halvimmat paskat mitä markkinoilta lötyy ja uusia sitä mukaa kun tietää mitä haluaa.

B) kokonaiskustannuksena vois tulla edukkaammaksi vaihtaa hyllyllisten kaappien tilalle laatikostoja, kun koittaa haalia läjää kaupallisia irtolaatikoita?

Ei todellakaan tule. Kunnolliset kaapistot maksavat maltaita ja niiden vaihtamisessa on paljon suurempi työ kuin muutaman kymmenen pahvilaatikon kokoon teippaanisessa. Mutta kyllä välttäviä kokoja tuntuu löytyvän satunnaisesti. Aikaa ja vaivaa se vain ottaa. Täytyy tyhjentää seuraavaksi koko kauppa, kun näkee jossain järkeviä.

Edullisimmat erikokoiset laatikot löytyy lähikaupan hedelmälodjuista. Ei maksa kun kysymisen vaivan... siitä vaan pyyteleen "muuttolaatiokoita" kipin kapin ja testaileen. Sopivimmat kohilleen. Vähän kun laittelee hyllypaperia ympärsee, niin ai ja voih kun nättejä

Nuokin ovat yleensä jotain noin 30 x 40 senttisiä tai isompia. Eli ei mene kahta rinnakkain eikä peräkkäin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005
emp
Sanoisin, että tuon tilanneselostuksen jälkeen luulen, etteivät ongelmasi ratkea edes niillä laatikoilla.

Ei niillä ole tarkoituskaan ratkaista kaikkia nykyisiä ja tulevia elämän ongelmia, vaan joukko akuutteja säilytyspulmia. Tiedän kyllä, että apu on tilapäinen, mutta kovin moni asia elämässä on. Kai sinäkin tiskaat, vaikka tiedät ettei yksi tiskaus ratkaise likaisten astioiden ongelmaa loppuiäksi.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Meikä aina muuton yhteydessä heittää semmoset kamat mäjelle, mitä siinä kämpässä asuessa en ole tarvinnut. Nyt kun olen asunut samassa osoitteessa kolme vuotta (ennätys, viimeksi oon asunu näin kauan samassa osotteessa ikävuosien 10-15 välissä) niin olen ragen kanssa syytäny kamaa pihalle puolentoista vuoden välein. Jos en, saatana, ole sitä yli vuoteen tarvinnu niin en minä tarvitse sitä ensi vuonnakaan ja sen jälkeen oon jo unohtanu että mulla koskaan on semmosta ollukaan. Nii!

Laatikkoasiaan en voi muuta sanoa kuin että eikö niitä voi tehä ite? Tai teettää. Ei luulis maksavan miljardia jos soittaa pahvilaatikkotehtaalle, että tehkää mulle 100 kpl pahvilaatikoita, mitkä voi sitte ite taitella kasaan. Tai voi ostaa laatikkotehtaan osakeannin ja komentaa niitä että tehkää mulle laatikoita nyt, taseesta viis!

Hämmentää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Pistä tänne tarkat mitat sallitulla toleranssilla ja maksimi hinnalla mitä saa maksaa.
Montako tarviit?
Muoviset kaiketi käy?
Pitääkö olla kannellisia?
Entäs värit, eri värisiä lajittelun vuoksi?
Pitääkö olla läpinäkyviä vai läpinäkymättömiä?
Tarviiko pyöriä alla vedon helpottamiseksi?

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat