Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Nano-kuoritakki? Onko se nanorobotille suunneteltu vaate, joka toimii kuorenakin? (Vitsiin innoitti mainos, jossa täkynä oli Nano-kuoritakki. Mainittakoon, että en nielaissut täkyä...)

Kommentit (14)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14400
Liittynyt16.3.2005

Höh. Sehän on tietysti nanojen kuorista tehty takki. Oikeastaan tuo olisi pitänyt kirjoittaa: nanonkuoritakki. No onhan noita muitakin mokauksia nähty. Joskus mainostettiin perlon-rannekkeita kelloihin, kun olisi pitänyt puhua perloninnahkaisesta rannekkeesta.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Mitenhän on jos tuommosen kanssa kovasti hikoilee niin jääkö takki haisemaan hielle?
Tommosta kai ei käytännössä pysty kunnolla pesee jos se kerta hylkii vettä oikeen huolella.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

SamikoKu
Mitenhän on jos tuommosen kanssa kovasti hikoilee niin jääkö takki haisemaan hielle?
Tommosta kai ei käytännössä pysty kunnolla pesee jos se kerta hylkii vettä oikeen huolella.

Tarkoitatko, että hiestä vain jotkut hajua aiheuttavat molekyylit imeytyvät takkiin, vaikka hien vesi ei?

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010
emp
SamikoKu

Tarkoitatko, että hiestä vain jotkut hajua aiheuttavat molekyylit imeytyvät takkiin, vaikka hien vesi ei?

Noita molekyyleja ajattelin. Siis jotakin pienempiä hiukkasia kuin vesimolekyyli. Mul on joitakin semmosia paitoja jotka on tehty jostaki hienosti mainostetusta kuidusta. Niitä vaan ei meinaa saada hajuttomaks pesemällä. Ovat kuitenki päällä mukavan tuntusia eikä niissä hikoilu tunnu samalla tavalla kun vaikka nyt puuvillapaidassa. En oo enää käyttäny niitä vuosiin hajuhaittojen takia.

- Charles Bukowski

SamikoKu
emp
SamikoKu

Noita molekyyleja ajattelin. Siis jotakin pienempiä hiukkasia kuin vesimolekyyli. Mul on joitakin semmosia paitoja jotka on tehty jostaki hienosti mainostetusta kuidusta. Niitä vaan ei meinaa saada hajuttomaks pesemällä. Ovat kuitenki päällä mukavan tuntusia eikä niissä hikoilu tunnu samalla tavalla kun vaikka nyt puuvillapaidassa. En oo enää käyttäny niitä vuosiin hajuhaittojen takia.

Eiks niissä kuitenkin se vesi mene matskun läpi. Eli ne ei toimi sadetakkina esim. Mutta se materiaali vain ei ime vettä itseensä eli kastu.

Ne ei puhdistu muuten pesussa siksi, että bakteerit tarttis min. 60 asteen kuumuuden pesussa lähteäkseen. Kokeile ohjeista huolimatta pestä kuudessakympissä. Tai anna niille etikkakylpy - kunnon marttakonsti.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010
emp

Eiks niissä kuitenkin se vesi mene matskun läpi. Eli ne ei toimi sadetakkina esim. Mutta se materiaali vain ei ime vettä itseensä eli kastu.

Ne ei puhdistu muuten pesussa siksi, että bakteerit tarttis min. 60 asteen kuumuuden pesussa lähteäkseen. Kokeile ohjeista huolimatta pestä kuudessakympissä. Tai anna niille etikkakylpy - kunnon marttakonsti.

Meillä on pulsaattorikone, eli vesi on sitä mitä kraanasta tulee. Etikkakylpyä tiettty vois kokeilla.

Mä olen ollu siinä uskossa et noi mitkälie-kuortakit ei päästä vettä läpi mut hengittää ulospäin.
Eli se hiki kun höyrystyy (kai) niin sen molekyylit on pienenmpiä kuin vesimolekyylit ja menee läpi.
Samalla tietty tarttuu siihen rotsiin hajuja.
Voi olla että muistan väärin ja kyse jostain aikasemmasta keksinnöstä.

- Charles Bukowski

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
SamikoKu
Mä olen ollu siinä uskossa et noi mitkälie-kuortakit ei päästä vettä läpi mut hengittää ulospäin.
Eli se hiki kun höyrystyy (kai) niin sen molekyylit on pienenmpiä kuin vesimolekyylit ja menee läpi.
Samalla tietty tarttuu siihen rotsiin hajuja.
Voi olla että muistan väärin ja kyse jostain aikasemmasta keksinnöstä.

Näin sen kai pitäisi olla. Minulla ei vielä käytössä ole ollut sellaista, joka olisi hengittänyt, mutta pitänyt vettä. Ei ainakaan kohtuullinen raha ole tuonut takkiin tuota ominaisuutta. Hyviä ne toki on, mutta hikoavat kumminkin.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14400
Liittynyt16.3.2005

Minun tietääkseni vesi- ja hiilidioksidimolekyylit ovat pienimmät, mitä ihmisestä irtoaa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

---
Seuraa 
Viestejä3518
Liittynyt6.9.2006
Vatkain
Uuu. Voiski ostaa huomenna nakkeja ja tehä ruuaksi nauravat nakit ja synkkä muusi.

Kyytipojaksi vittuuntunut salde ja salkkarisuolakurkut.

Perhana kun nykyään saa nakkipaketeistakin lukea sen pienellä präntätyn, ei jotenkin huvita jos nakissa on koneellisesti eroteltua siipikarjanlihaa ja nahkaa ja kamaraa sun muuta shittiä. Joku sanoikin joskus, että silmät kiinni ja ääntä kohti. Mutta kusetettu olo kuitenkin tulee.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Jäärä
Perhana kun nykyään saa nakkipaketeistakin lukea sen pienellä präntätyn, ei jotenkin huvita jos nakissa on koneellisesti eroteltua siipikarjanlihaa ja nahkaa ja kamaraa sun muuta shittiä. Joku sanoikin joskus, että silmät kiinni ja ääntä kohti. Mutta kusetettu olo kuitenkin tulee.

Mua ei haittaa. En tulle olevani kusetettu niin kauan kun ne tosiaan lukee siinä paketissa. Se olis minusta kusetusta jos niissä paketeissa lukis jotain että parasta, puristettua sisäfileetä ja naudan lapaa.

Hämmentää.

---
Seuraa 
Viestejä3518
Liittynyt6.9.2006

Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin kirjoitusvihreen kannalla itsekin olen. Kyseessä nimittäin on jaappanilaisen Nanoku Kobayashin ravihevosille suunnittelema "takki" (Nanoku oritakki) joka heitetään kaakin päälle kisan jälkeen.
Taidan pistää maate..

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat