Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Huomasin tämän toissapäivänä, en tiedä milloin se on alkanut.

Esimerkiksi kun pistän käden nyrkkiin (Oireilemista molemmissa käsissä neljässä sormessa, pikkurillit ja nimettömät) ja sitten suoristan kaikki sormet hitaasti, pikkurilli ja nimetön jätättävät pikkaisen ja sitten yhtäkkiä tunnen kuinka ne naksahtavat paikoilleen samoihin kohtiin kuin muutkin sormet.

Pikkurillit huomattavasti ja paljon ja nimettömät lievästi.

Löysin joistakin aiheita joissa kerrottiin mahdollisia syitä, minulle sopivat mm.

Vatsallaan nukkuminen
Kädet tyynyn alla nukkuminen
Paljon tietokoneella, kotona, koulussa, töissä
Vähäinen liikunta

Kommentit (2)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä42698
Liittynyt6.12.2009
Eliittihemuli
Huomasin tämän toissapäivänä, en tiedä milloin se on alkanut.

Esimerkiksi kun pistän käden nyrkkiin (Oireilemista molemmissa käsissä neljässä sormessa, pikkurillit ja nimettömät) ja sitten suoristan kaikki sormet hitaasti, pikkurilli ja nimetön jätättävät pikkaisen ja sitten yhtäkkiä tunnen kuinka ne naksahtavat paikoilleen samoihin kohtiin kuin muutkin sormet.

Pikkurillit huomattavasti ja paljon ja nimettömät lievästi.

Löysin joistakin aiheita joissa kerrottiin mahdollisia syitä, minulle sopivat mm.

Vatsallaan nukkuminen
Kädet tyynyn alla nukkuminen
Paljon tietokoneella, kotona, koulussa, töissä
Vähäinen liikunta

Olen laittanut molempien käsivarsien alle pehmustetta tietokonetyöskentelyssä, ei haittaa verenkiertoa niin paljon. Voi kokeilla vaikka joillain froteepyyhkeillä ensin. Sopivasti myös nostaa käsien korkeutta näppäimistöön/hiireen verrattuna.

En tiedä onko virallisterveellinen leimalla varustettu mutta uskalsin silti kokeilla.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Vatsallaan nukkuminen voi aiheuttaa yläraajoissa ongelmia, koska siinä asennossa pää kiertyy niin paljon, josta syystä ehkä verenkierto häiriintyy tai sitten hermot voivat joutua puristuksiin. En kyllä tiedä oireileeko se juuri tuolla lailla kuin kuvaat, vai onko esim. koko käsi puutunut.

Itselläni subkliininen kihti oireilee nimenomaan pikkurillin ja nimettömän kipuna ja jäykkyytenä juuri tuolla tavalla kuin kuvasit. Subkliininen tarkoittaa sitä, että labra-arvoissa raja-arvot eivät vielä ylity, mutta ihminen tuntee oireita silti. Luulen, että omalta osaltani se johtuu alhaisesta kipukynnyksestä.

Voisit tarkkailla, onko oireillasi yhteyttä ruokavalioosi. Luulen, että se on aika yksilöllistä, mitkä ruoka-aineet ja annoskoot eivät kullekin sovi, mutta googlaamalla kihtiruokavalio-sanalla saat jotain osviittaa. Itselläni esimerkiksi suuret määrät lihaa, kalaa, tofua, herneitä ja muita palkokasveja, kukkakaalia, parsakaalia - tai alkoholia varsinkin olutta jne. saattavat aiheuttaa oireita. Nämä sisältävät puriinia. Joillakin esimerkiksi sokeroidut juomat aiheuttavat oireita. Kokele piruuttasi rajoittaa noita edellämainittuja ruoka-aineita maksimissaan yhteensä sataan grammaan päivässä ja jättämällä mainitut juomat juomatta (Maitotuotteet, vilja ja kananmuna ovat kai kihdin kannalta neutraaleja, joten jos pelkäät ettet saa proteiinia tarpeeksi, niistä saa.) Itse usein saan kihtioireita, jos yritän säätää ruokavaliotani karppaamisen suuntaan, ehkä silloin tulee syötyä enemmän puriinipitoisempia ruokia.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat