Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Palautuspisteen avulla, miten käy jos tyttärenpoika vetäsee virtajohdon irti seinästä kun olen palauttamassa järjestelmää, tai jos sattuu sähkökatkos, onko peli menetetty, ja kone kaput, pitääkö ajaa palautus levyillä järjestemä uudelleen sisään sanokaa viisaat IT-noorit.

Kommentit (5)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28934
Liittynyt16.3.2005
Metronomi
Palautuspisteen avulla, miten käy jos tyttärenpoika vetäsee virtajohdon irti seinästä kun olen palauttamassa järjestelmää, tai jos sattuu sähkökatkos, onko peli menetetty, ja kone kaput, pitääkö ajaa palautus levyillä järjestemä uudelleen sisään sanokaa viisaat IT-noorit.

Jos paska ei ole vielä housussa tee se buuttilevy. Sillä saat koneen tolkkuihin pahemmankin sekoamisen jälkeen.

Vierailija
Neutroni
Metronomi

Jos paska ei ole vielä housussa tee se buuttilevy. Sillä saat koneen tolkkuihin pahemmankin sekoamisen jälkeen.

Palautus levyt on tehty aikapäiviä sitten, kovalevykin on jo tähän rakkineeseen kertaalleen uusittu, ei nää hepposet vehkeet mitään kestä.
Nyt ois kiikarissa oikein teho mylly, piru hinta on vaan kova pikkasen kova melkein 2000 € on se joskus vähästä kiinni.
Ei hitto se on yli 2199 :-

Tekn.tietoo.

Intel Core i7-4770K 4,5 Ghz
16GB DDR3 1600 Mhz
2TB HDD
250GB SSD
GeForce GTX780 3GB DDR5
Windows 8 -64bit

apoc
Seuraa 
Viestejä187
Liittynyt2.3.2009
Metronomi
Neutroni
Metronomi

Palautus levyt on tehty aikapäiviä sitten, kovalevykin on jo tähän rakkineeseen kertaalleen uusittu, ei nää hepposet vehkeet mitään kestä.
Nyt ois kiikarissa oikein teho mylly, piru hinta on vaan kova pikkasen kova melkein 2000 € on se joskus vähästä kiinni.
Ei hitto se on yli 2199 :-

Tekn.tietoo.

Intel Core i7-4770K 4,5 Ghz
16GB DDR3 1600 Mhz
2TB HDD
250GB SSD
GeForce GTX780 3GB DDR5
Windows 8 -64bit

Tee vaikka kuukauden välein image C-asemasta tai vaikka kaikista kiintolevyistäsi. Tällä voit palauttaa koneesi puolessa tunnissa entiselleen. Antivirus-ohjelman yleensä joutuu asentamaan uudestaan.

1. Macrium Reflect Disk Imaging and Backup (free version)
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

2. Seagate DiskWizard (toimii vain Seagaten valmistamissa levyissä, ilmainen)

Levy-image/klooni tehdään aina ulkoiselle kovalevylle tai DVD:lle. Yllä mainituilla ohjelmilla tehdään buuti-CD/DVD, jolla käynnistetään kone ja ohjelma näyttää ulkoisen levyn sisällön ja sieltä valitaan viimeisin levyimage ja käynnistetään palautus. Ruksi myös verifikaation kohdalle.

Itse olen ohjelmilla tehnyt 1 kk välein C-asemasta imagen XP- ja win8-järjestelmistä (kaksi eri konetta). Yli puoli vuotta vanhat imaget voi deletoida.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Metronomi

Lykkäät kiinni Time Machine -levyn ja palautat järjestelmän sille päivämäärälle mille haluat.

Metronomi
Säilyykös valokuvat ja muut tiedostot tuolla systeemillä.

Riippuu miten hoidat varmuuskopioinnin.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat