Rannekellot

Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Niin non pirun vaarallisia, ainaki semmoset jokka käyvät sähköllä
ja joissa on nestekidenäyttö.

Son pakollinen Kuuban lomamatka eessä, jos semmon kloku ranthessa hiippailet.

Kommentit (15)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Puutun keskusteluun hetimmiten tarkemmin, kunhan pääsen aiheesta paremmin jyvälle. Auttaskohan jyvästä tehty viina siinä?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

"There are of course many problems connected with life, of which some ofthe most popular are `Why are people born?' `Why do they die?' `Why do they spend so much of the intervening time wearing digital watches?'"

Douglas Adams: The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Vierailija

salai: Ainakin Hesarissa oli tänään uutinen, että Afganistanista on kyörätty Guantanamon vankileirille Kuubaan heppuleita vain sillä perusteella, että heillä oli tietynlainen, halpa rannekello.

Näitä rannekelloja (Casio) on käytetty ajastimina joissain pommeissa. Jenkkien mukaan siis tämmöisen kellon käyttäminen riittää osoittamaan haltijansa potentiaaliksi terroristiksi.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Kiitos (turhan aikaisesta) vinkistä mummo. Olin juuri vetämässä vaatteita päälleni, kun . . .

Pitäisi varmaan lukea Hesariakin joskus. Arvelinkin tuossa Aslakin avauksessa olevan jonkinlaista salattua viisautta.
Eikös tuossa olisi jenkkilakimiehille tilin paikka? Casiohan lienee sikäläisen päättelyketjun mukaan viime kädessä vastuussa kellojensa käytöstä terrori-iskuissa?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Aioitko antaa hyvän, joskin tilapäisen kodin mäyräkoiralle Sori, ei ollut tarkoitus ampua alas mainiota syytä lähteä ostelemaan olutta!

Muuten: rannekelloja ei enää käytä kuin me vanhat, nuoriso katsoo ajan kännystä ja kelloista on tullut vain koru.

Vierailija
Mummo
Muuten: rannekelloja ei enää käytä kuin me vanhat, nuoriso katsoo ajan kännystä ja kelloista on tullut vain koru.

Kummasta katsot mieluummin, viisareista vai numero-digitaalinäytöstä? Taitaa ikä ratkaista siinäkin, isäni katsoi ihan täysin viisareista ja suuttui suorastaan kun sanoin teininä että minä katson ajan mieluummin digitaalinäytöstä. Hänestä se oli täysin käsittämätöntä. Minä katson nykyisin suvereenisti molemmista, ehkä hiukan paremmin digitaalinäytöstä. Rannekelloni on ns. anadigi. Lapset opettelevat kelloa ja heille opettavat koulussa viisareista katsomaan ja kyllä numeronäyttökin käydään läpi. En tiedä kumpaa oppivat mieltämään. Varmaan numeronäyttöä kun kännyköissä on. Kelloja heillä ei ole ranteessa mutta on kyllä viisarikellot huoneissa.

Rannekellossa on muuten sellainen hauska inhimillisen elämän mukavuus, että kelloa ei saa katsoa kun on vieraita. On äärimmäisen epäkohteliasta katsella kelloa kun on vieraita. Toinen ajattelee heti, että jaaha, olen tylsää seuraa, pitäisikö lähteä vaikka haluaisi vain tietää paljonko kello on tähän aikaan päivästä. Siksi kännykkä onkin hyvä, kännyä voi katsella huoletta ja tarkistaa siitä ajan ilman että on epäkohtelias.

On se kumma. Kello on ranteessa, mutta ei saa katsoa. Aikaa voi kyllä kysyä kelloton, se ei olekaan yllättäen epäkohteliasta. Outoa.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005
Asimov
Mummo

Kummasta katsot mieluummin, viisareista vai numero-digitaalinäytöstä? Taitaa ikä ratkaista siinäkin, isäni katsoi ihan täysin viisareista ja suuttui suorastaan kun sanoin teininä että minä katson ajan mieluummin digitaalinäytöstä.

Eihän siinä paljon eroa ole, mutta kyllä viisarikello on helpompi, siinä näkee samalla kaikki muutkin ajat eikä vain kuluvaa hetkeä. Näkee esimerkiksi yhdellä vilkaisulla, että nyt on 13 minuuttia aikaa siihen kun bussi lähtee kello 9.35. Digitaalikellon kanssa se täytyy laskea.

Tosin sitten kun joku heti perään kysyy kellonaikaa, ei osaakaan vastata, koska on katsonut vain kuinka paljon aikaa on bussin lähtöön, ei sitä mitä kello juuri nyt on. Voiko noin käydä digitaalikellon kanssa?

Kai se on tottumiskysymys, mutta kyllä vain viisarikello tuntuu pitävän pintansa. Digitaalikellon yleistyivät joskus 70-luvun lopulla, uudet rannekellotkin olivat silloin melkein järjestään digitaalisia. Nykyisin taas melkein kaikki rannekellot ovat viisarillisia.
Ja näkyy se viisarikello monessa kännykässäkin, jos käyttäjä haluaa.

Asimov
Rannekellossa on muuten sellainen hauska inhimillisen elämän mukavuus, että kelloa ei saa katsoa kun on vieraita. On äärimmäisen epäkohteliasta katsella kelloa kun on vieraita. Toinen ajattelee heti, että jaaha, olen tylsää seuraa, pitäisikö lähteä vaikka haluaisi vain tietää paljonko kello on tähän aikaan päivästä. Siksi kännykkä onkin hyvä, kännyä voi katsella huoletta ja tarkistaa siitä ajan ilman että on epäkohtelias.

On se kumma. Kello on ranteessa, mutta ei saa katsoa. Aikaa voi kyllä kysyä kelloton, se ei olekaan yllättäen epäkohteliasta. Outoa.

Onhan se kellon kyseleminenkin tuossa tilanteessa epäkohteliasta. Siis jos kysyy useammin kuin kerran, eikä selitä syytä miksi nyt välttämättä pitäisi tietää kellonaika. Tosin en minä sitä äärimmäisen epäkohteliaana pidä.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Eipä ole tullut rannekelloa käytettyä vuosiin. Tuntuu jotenkin epänormaalilta pitää mitään tuossa ranteessa.

Vierailija

Minullakin on pari aivan hyväkuntoista rannekelloa joita en ole käyttänyt vuosiin. Lisäksi ukkini taskukello.

En vain enää osaa käyttää rannekelloa. Töissä kustantaa valtio ajan, (voitte hyvät palstalaiset uskoa että meidän seinäkellomme jäävät varkailta rauhaan, sen verran tiiviisti niitä vahditaan)

Töissä siis on ihan ilmaiseksi joka ikisellä seinällä kello.

Vapaalla on taas kännykässä kello.

Jostakin syystä herätyskelloni on alkanut sijoittaa eläkerahastoon?

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005
Asimov

Kummasta katsot mieluummin, viisareista vai numero-digitaalinäytöstä? Taitaa ikä ratkaista siinäkin, isäni katsoi ihan täysin viisareista ja suuttui suorastaan kun sanoin teininä että minä katson ajan mieluummin digitaalinäytöstä.

Kumpikin kelpaa. Siihen aikaan, kun minä olin lapsi, ne ana/digi kellot olivat muotia. Ja kumpaakin tuli käytettyä, riippuen mihin sitä aikaa kulloinkin tarvitsi.

Rannekellosta en osaa luopua, vaikka kännykkäkin näyttää ajan. Sitä ei jaksa kaivaa esille, jollei ole pakko, ja bussipysäkeillä sitä ajankulua tulee seurattua tiiviisti ainakin tuulisilla, märillä ja kylmillä säillä. Nykyisessä kellossa on vain viisarinäyttö, vaikka digitaalitekniikkaan se koneiston ohjaus taitaa perustua. Se kun on sellainen malli, jossa on ajanotto, herätyskello, päivämäärän ja kuukauden näyttö.

edit:sijamuoto muutettu.
edit2: aikamuoto muutettu.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija

Viisarikello ehdottomasti. 70-luvulla oli sitten oikein leveitä nahkaisia kellonperiä, joihin sai kiinnittää tyttökaverin luokkasormuksen kun tykkäsi tosisti "Kun sormus killuisi sinun ranteessas.. 80-luvulla tulivat kasiot ja aikuisuus.

Vierailija
Asimov
Minä katson nykyisin suvereenisti molemmista, ehkä hiukan paremmin digitaalinäytöstä. Rannekelloni on ns. anadigi.

Anadigiä kutsutaan myös poliisikelloksi koska poliisit käyttävät niitä. Viisareista ne katsovat mitä kello on ja digitaalista että miten se kirjoitetaan.

Pitäisi varmaan crosspostata maailman parhain vitsi, keskusteluun.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kohta keksitään, että kännykkääkin voi käyttää pommin sytyttimenä - ja vielä etäsellaisena.

Saiskohan edullisen Kuuban matkan, jos kävisi jenkkilandian konsulaatissa esittelemässä matkapuhelintaan ja sen tekstiviestillä ohjattavaa releboxia?

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Kyllä mieki nakkasin rannekellon ku luin tuon uutisen.
Piru mulla sinne Kuubhan haluta, no voishan sitä Havannassa käyvvä.
Mulla se raksuttaa se leijjoona taskukello, ja komeasti se käypiki.
Paskat meikäläinen ennää nykysin kännykästä aikaa näje.
Sepitäs olla suurennoslasi taskussa, sitte se luulis ne pösilöimmät siksi Serlokiksi .
Turha son väärtiä ja Iiskoa pölätellä, en mie ole salapoliisi.

Uusimmat

Suosituimmat