Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013

Uutisissa sanottiin jotta se tulee olemaan merenkulun historian suurin urakka hintalappu 600 milj. €
Tyyris kolari jonka tämä Hollywood kapteeni paukautti.

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

Sivut

Kommentit (68)

Mikähän lienee noston tarkoitus, meinatakaako kunnostaa liikennöitäväksi , vai hiissaatakaanko pois rumenramasta maisemaa?
Kallis on kuitenkin duuni.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Miksi se on pakko nostaa? Siitä voisi tehdä maailman erikoisimman hotellin, missä kaikki seinä- ja kattorakenteet ovat ihan vinksin vonksin tai ainakin heikunkeikun. Lattia eli käytävät pitää tehdä tietysti vaakasuoriksi että siellä voi kävellä. Luulen että jos tästä Concordiasta tehtäisiin hotelli, niin sinne olisi tunkua tosi paljon. Ja rahaa tulisi enemmän kuin ehtii ottamaan vastaan.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14400
Liittynyt16.3.2005

Miksi niiden lattioiden pitäisi olla vaakasuorassa, kun siellä kuitenkin ryypätään ja sammutaan ihan vaan sukellusvehkeissä?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
o_turunen
Miksi niiden lattioiden pitäisi olla vaakasuorassa, kun siellä kuitenkin ryypätään ja sammutaan ihan vaan sukellusvehkeissä?

Juuri sen takia että ehtii tilaamaan paljon kalliita juomia ja palveluita ennenkuin sammuu. Jos lattia on vinossa, niin eihän se olisi muuta kuin joku tivolin hupikäytävä. Kyllä sinne pitää päästä kävelemällä ihan tavallisesti. Jos asiakas tulee baariin sukellusvehkeissä, niin hänen painepullot voi korvata käynnin ajaksi pulloilla joissa on ilokaasua. Silloin rahaa tulee käytettyä vieläkin enemmän.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013

Kyllä ne vaan noston aloitaa syytä en tiedä, toisaalta mitenkäs sen muutoinkaan poistaa sehän on lähellä asutusta, jos olisi jossain hornantuutissa tuskin nostaisi.

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013

Costa Concordia aiotaan nostaa pystyyn jättioperaatiossa.

Italiassa valmistaudutaan nostamaan pystyyn viime vuonna karille ajaneen Costa Concordian hylky. 290 metriä pitkä alus on tällä hetkellä kyljellään Giglion saaren edustalla.

Kyseessä on yksi monimutkaisimmista pelastusoperaatioista merenkulun historiassa. Insinöörit ovat rakentaneet aluksen alle keinotekoisen merenpohjan, jonka avulla alus yritetään nostaa pystyyn. Pelastajat ovat varautuneet romun ja saastumisen estämiseen tarkoin varotoimin.

Kääntöoperaatio tehtäneen kahden viikon sisällä.

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

penni
Seuraa 
Viestejä4980
Liittynyt15.4.2011

Sitä vaan ihmettelen että miten voi tuo nosto-operaatio olla niin hillittömän kallis. Vetoisuudeltaan melkein kaksinkertaiset Oasis of the seas ja Allure of the seas maksoivat jotain 900m € kipale rakentaa, ja tuon purkin nostaminen pystyyn maksaa jotain 600m €. Taitaa mafia olla laskuttamassa.

what a mess to leave behind

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
Liittynyt21.6.2013

Se ei olekaan niin helppoo kuin busterin vetäsy trailerille.

Operaation on määrä käynnistyä huomenna maanantaina – säävarauksella. Operaatiosta vastaavat yhdessä amerikkalainen Titan Salvage -yhtiö ja italialainen Micoperi.

Sky Newsin mukaan työhön on budjetoitu huikeat 600 miljoonaa euroa. Henkilöstöä nostoprojektissa työskentelee noin neljäsataa.

Kallista toimenpidettä on valmisteltu jo noin vuoden päivät, ja se on viivästynyt useamman kerran. Sky Newsin mukaan 114 000 tonnia painava risteilyalus makaa rantavedessä kyljellään eikä nouse hetkessä.




http://www.hs.fi/ulkomaat/114000+tonnia ... 9208749693

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

penni
Seuraa 
Viestejä4980
Liittynyt15.4.2011
Adam Cortisone
Se ei olekaan niin helppoo kuin busterin vetäsy trailerille.

Operaation on määrä käynnistyä huomenna maanantaina – säävarauksella. Operaatiosta vastaavat yhdessä amerikkalainen Titan Salvage -yhtiö ja italialainen Micoperi.

Sky Newsin mukaan työhön on budjetoitu huikeat 600 miljoonaa euroa. Henkilöstöä nostoprojektissa työskentelee noin neljäsataa.

Kallista toimenpidettä on valmisteltu jo noin vuoden päivät, ja se on viivästynyt useamman kerran. Sky Newsin mukaan 114 000 tonnia painava risteilyalus makaa rantavedessä kyljellään eikä nouse hetkessä.




http://www.hs.fi/ulkomaat/114000+tonnia ... 9208749693

Joo, eli 400 ukkoa tehny vuoden töitä; 1,5m € per lärvi.

Ei se tietenkään näin yksinkertaista matematiikkaa ole, mutta eipä tuon operaation valmistelussakaan ole montaa kymmentä ukkoa ollut. Enimmillään varmaan tuo 400. Sen pari viikkoa.

what a mess to leave behind

penni
Seuraa 
Viestejä4980
Liittynyt15.4.2011
Wiiriäinen
Paljonkohan romuttamo maksaa paatista per kilo ?

Ei hirveästi mene pieleen jos arviois 25c per kilo.

what a mess to leave behind

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat