Seuraa 
Viestejä132
Liittynyt9.2.2013

Minulla on ollut viimeiset pari kuukautta varsin vetämätön olo ,joka on pahentunut viimeisen parin viikon aikaan.
Ensin luulin sen johtuvan pitkistä työpäivistä mutta nyt viimeiset kolme viikkoa normipäivää tehneenä joutuu nukkumaan töitten jälkeen päikkärit ja yöunet ovat vähintään kahdeksan tuntiset mutta silti olo päivisin kaikkea muuta kuin levännyt.

Kärsin aikaisemmin unettomuudesta ,joka helpotti vähentämällä kahvinjuonnin minimiin ja nykyään heräilen öisin saamatta unta heti ehkä yhtenä yönä kahdessa kolmessa viikossa.
Jossain vaiheessa kuorsasin mutta tällä hetkellä se on vähän helpottanut painon laskettua alle 80 kg.
Kuorsatessa hengityskatkoja varmaan oli ,koska näin silloin hirveän usein hukkumis ja tukehtumisaiheisia unia.

Yleisestä elämästä sen verran ,ettei perussairauksia ole mikäli poskionteloiden polyyppitautia ei sellaiseksi lasketa johon minulla on vielä pari kuukautta jatkuva glukokortikoidilääkitys.

Painoindeksi on 24,09 eli lievä läski.
Liikun kahdesta kolmeen kertaan viikossa ja syön normikotiruokaa.
Ravintolisistä nautin omega3 ja D-vitamiini-valmisteita.
Stressiä ei juurikaan ole tällä haavaa ja parisuhdekkin voi hyvin.
Hapenottokyvyltäni ja fyysiseltä kunnoltani olen aika hyvässä kunnossa

Minä olen miettinyt syitä tähän väsymykseen ja ensisijaiset oireet kävisivät biabetekseen , sillä minua kusettaa melko usein joskin kyllä joudun työssä hikoilun vuoksi kyllä vettä juomaankin.
Lisäksi virtsassa on ollut viime aikoina outo haju , joka toi mieleen ,että voisiko minulla olla jonkin virtsatietulehdus kun viikon verran oli outoja alaselkäkipuja.

Toinen vaiva mihin oireet täsmäisivät on testosteronivaje , sillä väsymyksen lisäksi tai siitä johtuen on pinna ajoittain kireällä ja petipuuhatkaan eivät ole ihan entiseen malliin kiinnostaneet joka voi myös johtua väsymyksestä.
Toisaalta minulla ei ole ollut hikoilua ,mikä monesti liitetään teston vajaukseen

Sitten vaivat kävisivät myös serotoninin vajaukseen , sillä minulla on havaittavissa pahentunutta makean himoa jota pyrin kyllä välttämään koska siitä saa mahavaivoja.
Vatsa reistailee myös ajoittain kipuilemalla tyhjänä aamuyöstä mutta oireiden helpottaessa aamiaisen myötä .
Ja kyseessä ei ole nälästä johtuvaa kipua.
Vatsavaivoihin liittyy toisinaan ilmavaivoja ja äkillistä ulostamisen tarvetta vaikka ulostemassaa tuleekin vain pari ruokalusikallista.
Toisinaan maha on jonkun päivän kuralla ilman mitään syytä .
Mielialat eivät tosin heittele ,mikä ei tue serotoniinin vajausta.

Sitten urheiluun liittyen kävi mielessä ,että voisiko kyseessä olla ylikunto sillä rullaluistimilla tulee vedettyä aika kovia lenkkejä.
Toisaalta tätä vastaan puhuu se ettei ole infektioherkkyyttä.

Tuleeko jollekkin mieleen vielä jotain vai menenkö suoraan lääkäriin ?

Sivut

Kommentit (53)

Tuolle taisi olla nimikin "huolestunut persoona"? Liika ylisuorittaminen johon kuuluu itsensä ylitarkkailu johtaa krooniseen väsymykseen. Se taas provosoi syömään liikaa makeaa joka tuottaisi mielihyvähormoonia ja se sotkee vatsan joka häiritsee yöunta. Ylivirittynyt olo aamuisin ennen töihinlähtöä ja pingottuneen olon jatkuminen töiden jälkeen on sille tyypillisin oire. Kuin olisi starttiviivalla taas heti edellisen juoksun päälle..
Enemmän lepoa ja vähemmän ruokaa ja mieluiten elinpiirin vaihto niin että entiset yllykkeet vähenee, auttaa tasapainoittamaan mieltä ja sen vuoksi oireilevaa kehoa. Asia ei ole mukavuus-kysymys vaan jaksaminen yleensä suoriutua pitempään. Perus-syy on hyväksynnän hakeminen kovalla rehkimisellä, jonka varhainen alku on lapsuudessa koetussa väheksynnässä ja hellyyden puutteessa. Niihin ei yleensä näe yhteyttä vaan näkee nykytilanteensa sitä vaativan.

morfiinisiivet
Seuraa 
Viestejä132
Liittynyt9.2.2013

Eli luulosairasko?
Itse asiassa en tarkkaile itseäni sen tarkemmin mutta esim tuota virtsan hajua ei voinut olla aistimatta muutoin raikkaassa wc-tilassa ja tuo makean himo on selainen ,että kun sen tietää kuin linnunpoika ensimmäisen ampiaisen nieltyään mitä siitä seuraa niin ei siihen sorru vaikka sen olemassaolon tiedostaakin.

Aamuinen olotila on enemmänkin vetelä kuin ylivirittynyt , jonka myös tunnistan itsessäni kun jonkun haastavan projektin vuoksi töihin lähtöä melkein odottaa.

Ja en pidä sitä pahana ,sillä omalla tavallaan pidän työstäni.

Mutta tuo ylivirittyminenkin keskittyy niihin kausiin ja muu aika on aika normisettiä.

Töitten jälkeen taas asiat 95 % jäävät sinne työmaalle ja viimeistään lasten kanssa touhuaminen hävittää viimeisetkin työasiat mielestä.

Ja loppuunpalamiseen tai työuupumukseenkaan en jaksa uskoa , koska työ ei ole taakka jonka alle tuntee musertuvansa .

Kun minä ruikin kusta kuin reviiriään merkkaava rakki hermoillessani en ajattele luulosairaudeksi vaan niin että reakoin taas näin. Ylisuorittajat eivät yleensä tunnista touhukkuuttaan vaivaksi vaan päivästä selviäminen on palkinto. Työhön ei liity ahdistusta, hylkimistä eikä vihaa, sitä on vain liikaa.
Se purkautuu väsymyksenä ja vatsaoireina ja uniongelmina ja kipuina ja lopulta muistihäiriöinä ja virhesurituksina jotka kaikki pahentaa kierrettä. Lopulta touhu lakkaa tyystin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä42722
Liittynyt6.12.2009
morfiinisiivet
Minulla on ollut viimeiset pari kuukautta varsin vetämätön olo ,joka on pahentunut viimeisen parin viikon aikaan.

Marssit lääkärin puheille ja selität vaivat ja sitten mitkä testit otetetaan. Siten olisi perusjutut ja mittarit tsekattu. Ei tarvitsisi niistä ainakaan olla huolissaan.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
jussipussi
morfiinisiivet

Marssit lääkärin puheille ja selität vaivat ja sitten mitkä testit otetetaan. Siten olisi perusjutut ja mittarit tsekattu. Ei tarvitsisi niistä ainakaan olla huolissaan.

Ehkä aloittajan nimimerkki kertoo jotain hänen ongelmistaan? Tai sitten ei.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

jussipussi
Seuraa 
Viestejä42722
Liittynyt6.12.2009
Astronomy
jussipussi
morfiinisiivet

Ehkä aloittajan nimimerkki kertoo jotain hänen ongelmistaan? Tai sitten ei.

Voi olla mutta oishan nyt kuitenkin ns "viralliset numeroarvot tsekattuna".

Oireesi aiheutuvat kofeiinin käytön vähentämisestä.

Tuore kofeiini sitoo sen aktiivisia aineenvaihduntatuotteita kudoksiin. Kun vähennät tuoreen kofeiinin saantia, kohoaa kofeiinin virtsahappojen pitoisuus veressä ja alkaa aiheuttaa myrkytysoireita.

Oireet poistuvat hyvin nopeasti, jopa alle vuorokaudessa, muuttamalla ravitsemuksesi happoja neutraloivaksi. Virtsan hajussa, värissä ja määrässä voi esiintyä suuria vaihteluja, kofeiinin virtsahapot vaikuttavat hyvin voimakkaasti munuaisten toimintaan ja happojen pitoisuus voi vaihdella suuresti päivästä toiseen, tai jopa päivän aikana.

Ohjeet ovat tässä.

http://qmies.blogspot.fi/p/yksinkertais ... aohje.html

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

E juma, taas tota kofeiinia

Valtaosa oireista voi johtua ihan glukokortikoidilääkityksestä (sivuoireet).

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Olen perustellut ja todistanut kofeiinin kertymistä koskevat väittämäni tieteellisesti.

Kofeiinista voi väitellä tämän foorumin tasolla vaikka satoja vuosia pääsemättä mihinkään. Tieteellisesti suuntautunut henkilö voi selvittää asian kokeellisesti äärimmäisen helposti päivässä.

Uusi tietohan saadaan kun kokeillaan jotain uutta. Hyvin suuri osa hyödyllisistä ja hyödyttömistä keksinnöistä on löydetty vahingossa kun ollaan etsitty jotain muuta, tai vain kokeiltu jotain uutta pelkästä tieteellisestä mielenkiinnosta.

Minua ainakin on kiinnostanut syntymästä asti tutkia ja kokeilla, miten asiat toimivat. Ilmeisesti teitä kiinnostaa enemmän pelkkä väittely ja oman kyvyttömyyden aiheuttaman alitajuisen alemmudentunteen ryydittämä riitely, nimittely ja solvaaminen.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

Kyse onkin siitä, että sä tunkeat tuota kofeiinia joka toiseen ketjuun. Jotain itsereflektointia nyt kehiin.

Kaikki vaivat eivät johdu kahvista tai sen puutteesta. Sellainen ajatuskuvio nyt vaan on varsin suppea. Ja sori nyt vaan, mutta tuo on se, mitä sinä viestität, ja sun pointtis hukkuu tuon floodaamistunteen alle.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2871
Liittynyt3.10.2007
jees
Juo enemmän vettä. pari desia 20 minuutin välein, eikä enempää tai useammin.

Tuolla tahdilla päivässä menisi liki kymmenen litraa vettä (olettaen, että vuorokauden valveillaoloaika on 8 tuntia), eli eiköhän hiukan rauhallisempikin tahti riitä

Vierailija
ID10T
jees

Tuolla tahdilla päivässä menisi liki kymmenen litraa vettä (olettaen, että vuorokauden valveillaoloaika on 8 tuntia), eli eiköhän hiukan rauhallisempikin tahti riitä

Ei nestehukkaa tarvitse korjata jos ei ole nestehukkaa.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2871
Liittynyt3.10.2007
jees
ID10T
jees

Tuolla tahdilla päivässä menisi liki kymmenen litraa vettä (olettaen, että vuorokauden valveillaoloaika on 8 tuntia), eli eiköhän hiukan rauhallisempikin tahti riitä :shock:

Ei nestehukkaa tarvitse korjata jos ei ole nestehukkaa.

Juu eipä tarvitse ei... Ja jos pisti ihmetyttämään, niin tarkoitin tietysti aiemmin, että valveillaoloaika on 16 tuntia ja nukkumiseen menee se 8 tuntia...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat