Conan saunassa...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suurta huomiota herättänyt keskustelu Conanin Suomi-keikasta naurattaa.. Vaikka Conan ei edes mennyt saunaan..

Conan teki hauskan jutun Helsingin saunaseuran avantouinnista, jota huonon itsetunnon omaavat kansalaiset paheksuvat netissä.. Clippi on nähtävissä Conanin sivuilla.

Mitä kummallista on on siinä jos alastomat jätkät menevät avantoon? Eiköhän Suomen saunakulttuuri ole maailman seksittömin, arkisin ja suvereenein asia.. Jopa Conan sen oivalsi aika hienosti ja itse asiassa New York lienee aika kylmä paikka, joten ei niin kummallista..

Toisekseen kummastuttaa tämä Suomalaisten ikuinen alemuudentunto: kysellään aina mitä mieltä olette Suomesta ja sitä ja tätä.. Monet ulkolaiset ärsyyntyvät moisesta.. Lyödään Lakkahillot pöytään Espoossa ja ollaan niin että

Tänne tilataan Fabritsiot ja Fabiot osoittamaan meille itselle kuinka hieno maa meillä on, aika outoa..

Ollaan nyt vaan roheesti ylpeitä kun ei ole mittään hävettävää

Kommentit (15)

Vierailija

Katselin äsken Conanin saunaseura clipin ja hauskahan se oli. Ei siinä mielestäni mitään hävettävää ollut. Paremminkin huvitti amerikkalaisten vaivautuneisuus niinkin luonnolliseen asiaan kuin alastomuuteen.

Vierailija

..kerran oli vieraita mökillä Australiasta saakka.. Pariskunta ei pystynyt edes keskenään saunaan.. Eikä edes uimapuvuissa. Tilanne ratkesi siihen, että juotin vodkaa jätkälle ja sitten pompittiin järveen, mutta emäntä ei ei mennyt miehensä kanssa edes uikkareissa...

Hm...

Vierailija
Nostromo
..kerran oli vieraita mökillä Australiasta saakka.. Pariskunta ei pystynyt edes keskenään saunaan.. Eikä edes uimapuvuissa. Tilanne ratkesi siihen, että juotin vodkaa jätkälle ja sitten pompittiin järveen, mutta emäntä ei ei mennyt miehensä kanssa edes uikkareissa...

Hm...

Rehellisesti sanoen en minäkään haluaisi mennä kavereiden vaimojen tai ystävättärien kanssa saunaan vain peseytymistarkoituksessa.
Riskinä siinä kun kuitenkin on kivikova erektio!

En myoskään menisi saunaan sisareni tai äitini kanssa.
(Tuskin kuitenkaan erektiota tapahtuisi) Mutta se nyt ei vaan mielestäni sovi.

Jotenkin ymmärrän myös ulkomaalaisten ´´ahdasmielisyyttä´´ täysin uudessa tilanteessa, joka heidän kulttuurissaan olisi viittä vaille ryhmäseksiä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11064
Liittynyt16.3.2005
Kultamuna
Rehellisesti sanoen en minäkään haluaisi mennä kavereiden vaimojen tai ystävättärien kanssa saunaan vain peseytymistarkoituksessa.
Riskinä siinä kun kuitenkin on kivikova erektio!

Joskus teinivuosinani olisin pelännyt samaa. Silloin erektio ponnahti aina kun näki jonkun naisihmisen vähänkin burkhaa paljastavammassa asussa. Nyt vajaa kolmekymppisenä noita ajatuksia osaa sen verran hallita, ettei sekasaunassa ole erektiovaaraa.

Kultamuna
En myoskään menisi saunaan sisareni tai äitini kanssa.
(Tuskin kuitenkaan erektiota tapahtuisi) Mutta se nyt ei vaan mielestäni sovi.

Tätä minä en käsitä. Tiedän muitakin vastaavia ihmisiä ja perheitä. Kaippa saunomiskulttuuri määräytyy perheen tapojen mukaan. Minä saunon kyllä vanhempieni tai siskoni kanssa, jos sellainen tilanne tulee eteen. Harvoin tulee, mutta en näe mitään syytä vältellä sellaista.

Kultamuna
Jotenkin ymmärrän myös ulkomaalaisten ´´ahdasmielisyyttä´´ täysin uudessa tilanteessa, joka heidän kulttuurissaan olisi viittä vaille ryhmäseksiä.

Niinpä se kai olisi. Kyllä minäkin sitä tavallaan ymmärrän, mutta en osaa siihen samaistua. Töissä tulee useita kertoja vuodessa vastaan tilanteita, joissa jenkkikollegat pyörittelevät päätään suomalaisesta saunakulttuurista puhuttaessa. Esimerkiksi alasti uimaan meneminen on heidän käsityksensä mukaan yleensä sama kuin itsensä paljastelu ja he ihmettelevät, että eikö alasti uijia pelota, että joku soittaa poliisit. Saunassa pitää olla uikkarit ja pyyhkeet päällä ja vaatteet voi vaihtaa vain, jos sen saa tehdä lukitun oven takana.

Ot: Tuli ulkomaalaisista kollegoista mieleen, että eräs työkaverini teki ranskalaiselle vieraalle hyvän jäynän. Ranskalaismies oli selvästi vähän peloissaan, kun hänet vietiin moottorikelkka-ajelulle. Mies ei ollut koskaan käynyt metsässä tai yleensä juurikaan taajaman ulkopuolella. No, työkaverini ajoi kelkkaa ranskalainen kyydissään. Yhtäkkiä kuski pysäyttää kelkan, ja lähtee juoksemaan jäälle "look, look!" huutaen. Hän kaivaa povaristaan mustaa makkaraa ja on poimivinaan sen jäältä. Palaa takaisin kelkan selässä istuvan ranskalaisen luo makkaraa maiskuttaen. "See; fresh polar bear shit. It's still warm, want a bite?"

Vierailija

Viime kesänä oli Töölönrannan kukkapuistossa ITE-taiteen näyttely, jonne oli rakennettu turpeesta savusauna. Siellä sai kylpeä kuka tahansa saunamikon lämmttäessä ja kirmata viereiseen Töölönlahteen uimaan.

Suulaana ajauduin mikon juttusille.

Saunaan oli edellisviikolla joku tuonut suuren amerikkalaisen tv-aseman pomon. Tämä oli ollut riemuissaan. Oli laskenut, että tällä saunareissulla oli mahdollisuus rikkoa 114 eri lakia kotikaupungissaan. Ei uskonut, kun kerrottiin lainrikkomuslaitoksen olevan valtion maalla ja kaupungin rakennusviraston sponssanneen ja rakentaneen k.o. synninpesän

Vierailija
Toisekseen kummastuttaa tämä Suomalaisten ikuinen alemuudentunto: kysellään aina mitä mieltä olette Suomesta ja sitä ja tätä.. Monet ulkolaiset ärsyyntyvät moisesta.. Lyödään Lakkahillot pöytään Espoossa ja ollaan niin että Tänne tilataan Fabritsiot ja Fabiot osoittamaan meille itselle kuinka hieno maa meillä on, aika outoa..
Ollaan nyt vaan roheesti ylpeitä kun ei ole mittään hävettävää

Niin justiinsa, ei ole mitään hävettävää!

Varmaankin on ulkolaisista ärsyttävää kuulla avautumista, tulee ainakin kiusallinen olo, eikä sitä taasen ole helppo ilmaista vieraille ihmisille.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tänään 15.3. illalla klo 22.45 se sitten tulee Subilta, tuo Conanin Suomi-spesiaali.

Se on saanut Amerikassa paljon positiivista huomiota ja Suomen matkailun edistämiskeskus on aivan täpinöissään. Se taitaa näkyä ennen pitkää monessa muussakin maassa. Kaikkien aikojen näkyvin Suomi-mainos?

Vierailija

No jaa. Suomen matkailun edistämiskeskus kyllä sanoi myös, että on turha odottaa mitään matkailuryntäystä. Suurin osa kun Conanin katsojista on amerikkalaisia opiskelijoita, joilla ei ole varaa matkustaa. Etenkään rapakon yli.

Vierailija

Symppispisteitä Suomi joka tapauksessa saa, ja yleistä postiivista tunnettavuutta.

Monet jenkit ovat ymmällään ja kauhuissaan eurooppalaisten USA-kielteisyydestä. Silloin pieni, omituinen ja ystävällinen maa, joka ihastuu heitin koomikkoon, tuntuu lohduttavalta.

Hyvästä maineesta ei ole koskaan haittaa.

Vierailija
Nostromo

Toisekseen kummastuttaa tämä Suomalaisten ikuinen alemuudentunto: kysellään aina mitä mieltä olette Suomesta ja sitä ja tätä.. Monet ulkolaiset ärsyyntyvät moisesta..

No eh eh...
Joka ikisessä maassa missä olen käynyt niin samoja kysymyksiä hekin ovat esittäneet minulle omasta maastaan.

Vierailija
asdf
Tätä minä en käsitä. Tiedän muitakin vastaavia ihmisiä ja perheitä. Kaippa saunomiskulttuuri määräytyy perheen tapojen mukaan. Minä saunon kyllä vanhempieni tai siskoni kanssa, jos sellainen tilanne tulee eteen. Harvoin tulee, mutta en näe mitään syytä vältellä sellaista.

Asia tietysti määräytyy perheen tapojen mukaan. Minä taas en ymmärrä koko saunakulttuuria. Tässä suhteessa olen kaukana suomalaisista. Saunominen on kivaa, mutta tämä ns. sekasaunatapa edustaa mielestäni tyypillisen suomalaista juntteutta ihmisen tunne-elämän suhteen. Jos molemmat sukupuolet saunovat erikseen, se osoittaa mielestäni hienotunteisuutta. Onneksi samaa idioottimaista ajattelutapaa ei sovelleta esim. suomalaisissa uimahalleissa.

On suoraan sanottuna naurettavaa, jos joku ajattelee ettei voisi kiihoittua, kun on saunassa sukulaisensa tai kavereidensa kanssa. Siitäpä johtuen, en tajua miksi pitää tietentahtoen luoda tilanteita, jossa voi sattua jotain noloa.

Esimerkiksi alasti uimaan meneminen on heidän käsityksensä mukaan yleensä sama kuin itsensä paljastelu ja he ihmettelevät, että eikö alasti uijia pelota, että joku soittaa poliisit.

Mikä erottaa nuo toisistaan? Tähän olisi mukava kuulla perusteluja. Kaikkien ihmisten, kenen kanssa olen jutellut tästä saunomistavasta, olen tullut lopulta siihen tulokseen, ettei perusteluja ole olemassa. Ollaan tuumattu jotain: "No se vain on eri asia" tai "no etkö sinä ymmärrä." Tässä asiassa ajatellaan selvästi sillä typerällä 'tarkoitus pyhittää keinot' -logiikalla ja kielletään tunne-elämän olemassa olo.

Btw, Conanin irvailu makkarasta ja saunasta oli sangen osuvaa.

Uusimmat

Suosituimmat