Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010

Sähköhammasharjan lataaja on vain muovinen mulkku, joka sopii koneen perseeseen, jossa on vastaava reikä.

Melko kätevä ominaisuus, mutta mihin sen toiminta perustuu.

Sovelluksia tuollaiselle luulisi olevan enemmänkin, mutta vasta nyt törmäsin tähän tekniikkaan.

Kommentit (11)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12937
Liittynyt16.3.2005

Varmaan tuo olisi kätevä sähköautojenkin latauksessa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija
Läskiperse
Sähköhammasharjan lataaja on vain muovinen mulkku, joka sopii koneen perseeseen, jossa on vastaava reikä.

Melko kätevä ominaisuus, mutta mihin sen toiminta perustuu.

Sovelluksia tuollaiselle luulisi olevan enemmänkin, mutta vasta nyt törmäsin tähän tekniikkaan.


Ionisaatioon.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28937
Liittynyt16.3.2005

Se on muuntaja, jonka ensiökäämi on siinä latauslaitteessa ja toisio on harjassa. Kun harjan laittaa paikalleen, muuntajasydän sulkeutuu (melkein) ja tehoa alkaa kulkea. Tuollainen ratkaisu mahdollistaa hammasharjan tekemisen täysin vesitiiviiksi, mutta sen hyötysuhde on heikko muuntajan epäoptimaalisen rakenteen ja väkisin jäävän ilmavälin takia. Siksi se sopii vain hyvin pienen tehon siirtoon.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12937
Liittynyt16.3.2005

Minusta tuo näyttää ihan hyvältä sähköauton akkujen lataamiseen. Ei ainakaan hyötysude paljon huonone.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija
o_turunen
Minusta tuo näyttää ihan hyvältä sähköauton akkujen lataamiseen. Ei ainakaan hyötysude paljon huonone.

Kylläpä luulen, että tuossa käytössä huononee merkittävästi ei montaa kilsaa etenemään pääse.
Johdon kautta ladattuna kuitenkin menee 100 kilometriäkin.
Toisekseen ei siitä auto käytössä paljoa olisi etuakaan.

Vierailija
o_turunen
Minusta tuo näyttää ihan hyvältä sähköauton akkujen lataamiseen. Ei ainakaan hyötysude paljon huonone.



GM EV1:ssä tuo oli jo parikymmentä vuotta sitten. Moni nykyinen valmistaja kehittelee parhaillaan ja taitaa niitä jo
olla valmiitakin.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12937
Liittynyt16.3.2005

Ei tuolla ilmavälillä ole suurta merkitystä. Joku millin ilmaväli ei paljon vaikuta, jos rautatiellä on pituutta esimerkiksi 1 m.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
o_turunen
Ei tuolla ilmavälillä ole suurta merkitystä. Joku millin ilmaväli ei paljon vaikuta, jos rautatiellä on pituutta esimerkiksi 1 m.

Junassa on melkoiset virtamäärät, verrattuna hammasharjaan.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Vierailija

Monissa E-sydän hakkurimuuntajissa on keskijalassa 2mm rako ja paljon enemmänkin. Se on sama kuin
olisi >= 1mm kauttaaltaan muuntajan puolikkaiden välissä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28937
Liittynyt16.3.2005
taavi
Monissa E-sydän hakkurimuuntajissa on keskijalassa 2mm rako ja paljon enemmänkin. Se on sama kuin
olisi >= 1mm kauttaaltaan muuntajan puolikkaiden välissä.



Joo, flyback-hakkureiden muuntajissa käytetään sähköteknisistä syistä ilmaväliä, mutta se voidaan sijoittaa ilman kompromissejä paikkaan, jossa se häiritsee vähiten. Hammasharjoissa tilanne on huonompi. Auton lataaminen tuolla tavalla olisi täydellistä mielettömyyttä. Jos pistokkeen kytkeminen on ylivoimaista, on parempi jättää autoilematta.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat