Seuraa 
Viestejä45973

Autoilun vallankumous alkamassa? – Luvassa ilmaiset tankkaukset loppuiäksi!

Haluaisitko ostaa uuden auton, jonka tankkaus onkin aina ilmaista?
Vuosi 2014 saattaa olla ajanjakso, jolloin automaailman historiassa käännetään suuri lehti. Yhdysvaltalainen sähköautonvalmistaja Tesla saapuu Euroopan markkinoille, ja tekee sen ryminällä. Porkkanana ovat auton ilmaiset ”tankkaukset” eli lataukset.

Tunti ja vartti

Uuden automallin, Teslan Model S:n lisäksi erityinen on yhtiön oma, Supercharger-pikalataustoiminto sekä siihen liittyvä latausasemaverkosto. Ensinnäkin, lataus on hyvin nopea: jo 40 minuutissa saavutetaan 80 prosentin varaustaso (joka vastaa 85 kWh:n akkupaketin autossa noin 400 kilometrin toimintamatkaa), ja täysi lataus saavutetaan 75 minuutissa. Esimerkiksi 100 kilometrin matkaa vastaava lataus kestää vain noin kymmenen minuuttia. Teslan uusi järjestelmä romuttaa toteutuessaan siten hyvin paljon nykyistä käsitystä sekä sähköautojen hitaasta latauksesta että siitä, etteivät akku- ja lataustekniikka kehittyisi.




Jokohan alkaa konstit puremaan.

www.iltasanomat.fi/autot/art-1288599621863.html

Kommentit (17)

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637

Joopa joo, tankkauksesta säästyvät rahat voi vaikka dokata, rattiksetkin voi söhlätä liikenteessä entistä enemmän kun ei tartte huolehtia tankkaus maksuista.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

Ööh. Juttu on loistavaa tyhjäntoimittamista. Toimittaja toimii markkinamiehen jatkona.
[size=200:1tav1uen]
ILMAINEN!
[/size:1tav1uen]
Moneen tuntuu uppoavan. Paljonko se sähkö sitten maksaa?

Miksi "ilmainen"?
Jakeluverkkohan siinä pitää kasata. Vaikka ne piuhat olisi asemalla kuin asemalla, niin jakelu on edelleen ongelmallista monestakin eri syystä. Auton hinnalla ja ympäristö sun muilla tukiasilla sekä lisensoimalla pisteitä (alussa muutamien autojen hörppy ei ilmeisesti tunnu missään, jos vaivaudutaan "ABC:n" sisälle) siis rakennetaan jakelu. Toivottavasti mahdolliset jakeluasemat kärsi yhteensopivuuseroista (kilpailevan pisteen lisähinnasta tai monopolisoitumisyritysten muodossa, epäyhteensopivuudet). Siis jos ylipäätään toteutuu.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä11538
Wiiriäinen
Tankaajalle ei mitään, tietenkin joku senkin maksaa.
Ilmaisia lounaita ei ole?



Kylläpä oliiskin näppärää käydä Norjassa lataamassa, kun se ei kesstä kuin reilun tunnin ja on ihan ilmaista sähköä! Ja kohta voi käydä lähempänäkin!

Euroopassa Supercharger-pikalatauspisteitä on tällä hetkellä vasta kuusi kappaletta, kaikki sähköautoilun ihmemaassa Norjassa. Tilanne muuttuu kuitenkin nopeasti, sillä jo lähestyvän talven aikana latauspisteitä nousee lisää siten, että Tesla S:n käyttäminen pikalatauspisteitä käyttäen on eteläisen Norjan lisäksi mahdollista osassa Ruotsia, suurimmassa osassa Saksaa, koko Hollannissa ja Belgiassa, osassa Tsekkiä, Italian pohjoisosissa ja Ranskan itäisellä puoliskolla. Reilun vuoden kuluttua talvella 2014 koko keskinen Eurooppa ja suuri osa Brittein saarta on myös katettu

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
MooM
Wiiriäinen
Tankaajalle ei mitään, tietenkin joku senkin maksaa.
Ilmaisia lounaita ei ole?



Kylläpä oliiskin näppärää käydä Norjassa lataamassa, kun se ei kesstä kuin reilun tunnin ja on ihan ilmaista sähköä! Ja kohta voi käydä lähempänäkin!

Euroopassa Supercharger-pikalatauspisteitä on tällä hetkellä vasta kuusi kappaletta, kaikki sähköautoilun ihmemaassa Norjassa. Tilanne muuttuu kuitenkin nopeasti, sillä jo lähestyvän talven aikana latauspisteitä nousee lisää siten, että Tesla S:n käyttäminen pikalatauspisteitä käyttäen on eteläisen Norjan lisäksi mahdollista osassa Ruotsia, suurimmassa osassa Saksaa, koko Hollannissa ja Belgiassa, osassa Tsekkiä, Italian pohjoisosissa ja Ranskan itäisellä puoliskolla. Reilun vuoden kuluttua talvella 2014 koko keskinen Eurooppa ja suuri osa Brittein saarta on myös katettu

Niin ja jos painottomuutta tavoittelee pitää mennä avaruuteen.
Vaikka asuisi Norjassakin.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

salai
Seuraa 
Viestejä8204

Kosmisille anustapeille ennustettiin markkinoita jo vuosia sitten:

author="<a href="http://www.tiede.fi/keskustelut/post1077274.html#p1077274">bdbdbd (3.6.2009)</a>" kirjoitti:
Voikohan noita asentaa sähköjohtoihinkin. Jos vaikka ajaa sähköautolla, niin muuttaako bio-energinen kenttä sähkönkin molekyylirakennetta niin, että sähköä kuluu vähemmän.

Pilan alkuperäinen lähde (Petri Elonheimo):
Tämä kosminen terästappi vähentää bensan kulutusta!

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Adam Cortisone
Seuraa 
Viestejä292
salai
Kosmisille anustapeille ennustettiin markkinoita jo vuosia sitten:

author="<a href="http://www.tiede.fi/keskustelut/post1077274.html#p1077274">bdbdbd (3.6.2009)</a>" kirjoitti:
Voikohan noita asentaa sähköjohtoihinkin. Jos vaikka ajaa sähköautolla, niin muuttaako bio-energinen kenttä sähkönkin molekyylirakennetta niin, että sähköä kuluu vähemmän.

Pilan alkuperäinen lähde (Petri Elonheimo):
Tämä kosminen terästappi vähentää bensan kulutusta!

Näitä mystisiä anustapin omaavia ei Venäjällä katsota suopein silmin!

Miksi väärät numerot eivät koskaan ole varattuja?

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5077

Mies Teslan takana, Elon Musk toimii strategisena päämääränään valloittaa tuleva sähköautomaailma omalla lataus- ja akkustandardillaan. Hän pyrkii siihen käyttämällä tulevia tuottoja nykymarkkinan kasvattamiseen. Pörssi ainakin uskoo tämän onnistuvan.

Juuri tämänkaltaisia toimen miehiä on nähty nousevilla aloilla. Taisipa eräs Rockefellerkin jakaa ilmaisia öljylamppuja joskus, tarkoituksenaan synnyttää öljytuotteille kysyntää. Onnistui.

Teslalla on asiassa vääntöä, uskon että alkaa tapahtua. Teslan hintaluokan autoja tulee teillä vastaan koko ajan. Ei se ihan mahdottoman hintainen ole.

40 minuutissa saavutetaan 80 prosentin varaustaso (joka vastaa 85 kWh:n akkupaketin autossa noin 400 kilometrin toimintamatkaa), ja täysi lataus saavutetaan 75 minuutissa. Esimerkiksi 100 kilometrin matkaa vastaava lataus kestää vain noin kymmenen minuuttia. Teslan uusi järjestelmä romuttaa toteutuessaan siten hyvin paljon nykyistä käsitystä sekä sähköautojen hitaasta latauksesta että siitä, etteivät akku- ja lataustekniikka kehittyisi.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288599621863.html

Teslan omistajia on Paypal-miljardöörin lisäksi mm. eräs Daimler-niminen yritys.

"Burn rubber, not gasoline"

http://www.teslamotors.com/en_EU/charging#/basics

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309

Valtio varmasti innostuu ajatuksesta eniten koska polttoaineveron tuotolle on jo nyt vaikea keksiä uusia kohteita. Noin 2,3mrd euron suuruisena sitä on vaikea saada kulumaan oikein mihinkään. Verotulojen pienentyessä vastaavasti voidaan ainakin kolme virkailijaa irtisanoa, tai siirtää toisiin tehtäviin.

Joten ei muuta kuin tänne vaan! Ilmaiset lataukset loppuiäksi! (Auton vai minun? )

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

Vierailija

Sisäänheittto juttu.
Paljonko Tesla-S maksaa vastaavaan polttomootori autoon verrattuna?
Mahtuuko hintojen väliin kaikki 12 vuoden aikana käytettävä polttoaine ?
Minä sitä vaan että onhan se hyvä keino saada kuluttaja maksamaan polttoeineensa etukäteen.
12 vuottta fyffe käytössä ja porskuttaa rahaa investoinneista.
Hinnoittelustahan kaikki vaan on kiinni niin silloin voi luvata mitä vaan.

Testa-S taxi vois kyllä hyötyä, mikäli jakelupisteitä on riittävästi lähellä.

Vaikka latauksen voisi tehdä jonkun toisen piikkiin ja auton hinta olisi jotain siedettävää, niin joko akkuja joutuu väliajoin vaihtamaan tai sitten koko auton.

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
black
Vaikka latauksen voisi tehdä jonkun toisen piikkiin ja auton hinta olisi jotain siedettävää, niin joko akkuja joutuu väliajoin vaihtamaan tai sitten koko auton.

Eipä tuolle mitään käytännön estettä ole joten melko varmasti Elon Musk järjestelee nämäkin ilmaiseksi.

- Ilmaiset tankkaukset
- Ilmaiset akun- ja tarvittaessa myös auton vaihdot.

Samaan pakettiin vaan.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5077
black
Vaikka latauksen voisi tehdä jonkun toisen piikkiin ja auton hinta olisi jotain siedettävää, niin joko akkuja joutuu väliajoin vaihtamaan tai sitten koko auton.



Lupaavat 8 vuoden takuun akulle.

I e-mailed ownership@teslamotors.com to find out when a % loss of range becomes a warranty issue. They replied that if my battery drops below 70% TM would replace it.



http://www.teslamotors.com/fr_CH/forum/ ... ty-model-s

Yleinen mielipide on aina väärässä.

ROOSTER
black
Vaikka latauksen voisi tehdä jonkun toisen piikkiin ja auton hinta olisi jotain siedettävää, niin joko akkuja joutuu väliajoin vaihtamaan tai sitten koko auton.



Lupaavat 8 vuoden takuun akulle.

Ovat varmaan laskeneet, että akkujen tekniikka ja hinnat laskee tuossa ajassa, että pitkällä takuulla ei tule hirveästi lisäkustannuksia.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5077
black
ROOSTER
black
Vaikka latauksen voisi tehdä jonkun toisen piikkiin ja auton hinta olisi jotain siedettävää, niin joko akkuja joutuu väliajoin vaihtamaan tai sitten koko auton.



Lupaavat 8 vuoden takuun akulle.

Ovat varmaan laskeneet, että akkujen tekniikka ja hinnat laskee tuossa ajassa, että pitkällä takuulla ei tule hirveästi lisäkustannuksia.



Ihan varmaan ovat laskeneet. Tuskin ottavat mitään erikoisen suurta riskiä tuossa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat