Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kiitos osallistumisesta!

Sivut

Kommentit (67)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Kai nuo kaikkikin saisi olla. Eikös ne ole foorumisoftiin sisäänrakennettuja ominaisuuksia, vai yritetäänkö niillä rahastaa myymällä pala kerrallaan?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Omien viestien poisto on ei-toivottava ominaisuus.

Melkoisen vaikeaselkoinen ja hankalasti hahmotettava tulee keskustelusta, josta jotkut poistelevat viestejään välistä - EI KÄY.

Sen minkä kirjoitin, sen kirjoitin. Olisi paras ajatella - enste.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kuvien lisääminen, koska sillä tavalla voi toisinaan välittää informaatiota tai nyansseja simppelimmin kuin kirjoittamalla. Sitäpaitsi kuvat elävöittävät tekstiä.

Avatarit, koska ainakin itse käytän niitä kirjanmerkkinä, eli huomaan niistä mihin viimeksi olen kirjoittanut ja pystyn helposti siirtymään uusiin kommentteihin joita on kertynyt sen jälkeen kun viimeksi kirjoitin itse. Välillä avatarit eivät jostain syystä ole näkyneet, ja se haittaa saitin käyttöä.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
Hillman
Yksityis viestiominaisuus joutaa pois se kuuluu paremminkin seurustelukumpanit palstoille.

No, jos haluaa vaikka vaihtaa sähköposteja, niin ilman yksityisviestejä vaihtaminen voisi helposti tarkoittaa yleistä sähköpostiosoitteen paljastamista.

Ei kovin yhteisöllistä tuo esto.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
eskimo
Hillman
Yksityis viestiominaisuus joutaa pois se kuuluu paremminkin seurustelukumpanit palstoille.

No, jos haluaa vaikka vaihtaa sähköposteja, niin ilman yksityisviestejä vaihtaminen voisi helposti tarkoittaa yleistä sähköpostiosoitteen paljastamista.

Ei kovin yhteisöllistä tuo esto.

Kyllä näillä palstoilla on melko tyhmää (yv:kään kauttakaan) jaella sähköposti osoitteita jos ei vastapeluria tunnista, ja jos on tunnistavinaan ottaa muuta kautta yhteyttä.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
Hillman
Kyllä näillä palstoilla on melko tyhmää (yv:kään kauttakaan) jaella sähköposti osoitteita jos ei vastapeluria tunnista, ja jos on tunnistavinaan ottaa muuta kautta yhteyttä.

En ymmärtänyt. Mielestäni vaikeuttaa aika lailla sähköpostien ja puh-numeroiden vaihdantaa. Mitä muuta kautta kuvittelet löytäväsi vaikka minut, jos en sattuisi olemaan kovin näkyvä ja omalla nimelläni useimmiten esiintyvä?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija
Hillman

Oli miten vain, mitä haittaa ominaisuudesta on?

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Duski
Hillman

Oli miten vain, mitä haittaa ominaisuudesta on?

Ei missään tapauksessa saa jättää yksityisviestiominaisuutta pois. Miten sitten saisin niitä hienoja privaattikuvia enää...

Vierailija

Näytä vastaamattomat viestit -listaus: Tarvitaan että tietää helposti mitä viestejä ei ole vielä lukenut.
Näytä aktiiviset viestiketjut - listaus: Mikä tämä on? Ei minua kiinnosta aktiiviset ketjut vaan ne mitä en ole vielä lukenut

Oma avatar: Tarvitaan, koska kirjanmerkki että missä on minun viimeisin viestini
Käyttäjille mahdollisuus poistaa omat viestit: Ei tarvita oikeastaan, jottei voi poistaa välistä viestejä. Mutta editointi pari tuntia tarvitaan
Kuvien lisääminen: Olisi hyvä lisäominaisuus
Hymiöt: Yhden hymiön max per viesti saa laittaa

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28911
Liittynyt16.3.2005
Hillman

Mene sivulle "Omat asetukset" (ylhäällä oikealla). Valitse sieltä "Asetukset". Listassa kolmantena on kohta "Salli muiden käyttäjien lähettää minulle yksityisviestejä". Vaihda se rasti ei-puolelle, niin kiihkeät seurustelukumppanin etsijät lakkaavat spämmäämästä sinua yksitysviestein.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
Neutroni
Hillman

Mene sivulle "Omat asetukset" (ylhäällä oikealla). Valitse sieltä "Asetukset". Listassa kolmantena on kohta "Salli muiden käyttäjien lähettää minulle yksityisviestejä". Vaihda se rasti ei-puolelle, niin kiihkeät seurustelukumppanin etsijät lakkaavat spämmäämästä sinua yksitysviestein.

Kuten huomaat mulle ei voi laaittaa yksitysviestejä ei näy viestin alalaidassa sitä namiskuukkelia, olen joillain palstoilla saanut yv kautta sellaista paskaa että se sai riittää nyt ei tule, hyvä jos edes tälläisenään säilyy että voi itse päättää haluaako niitä vai ei.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

kfa
Seuraa 
Viestejä2517
Liittynyt13.3.2008
ROOSTER
Omien viestien poisto on ei-toivottava ominaisuus.

Melkoisen vaikeaselkoinen ja hankalasti hahmotettava tulee keskustelusta, josta jotkut poistelevat viestejään välistä - EI KÄY.

Sen minkä kirjoitin, sen kirjoitin. Olisi paras ajatella - enste.

Ehdottomasti samaa mieltä. Kännipostausta harrastavat kärsikööt krapulansa julkisesti. Omien viestien poistamisella jälkikäteen on mahdollisuus tuhota keskusteluita ja muuttaa muiden lähettämien viestien merkitystä. Sitä tekniikkaa ovat käyttäneet trollit monella palstalla ja siksi toiminto on yleensä lopulta poistettu käytöstä. Jos toiminto on käytössä niin se johtaa "varmuuden vuoksi" koko viestin lainaamisen lisääntymiseen ja heikentää keskustelun luettavuutta.

Omien viestien muokkaaminen 2 h viestin lähettämisen jälkeen olkoon sallittua, mutta maininnoin "viestiä on muokattu" kuten tähän astikin. Jos viestin sisällön poistaminen tuon 2 h kuluessa on tarpeellista niin viestin voi muokata sisällöltään tyhjäksi. Viestiä ei tarvitse voida poistaa.

Yksityisviestien lähettäminen pitäisi säilyttää niille, jotka yksityisviestejä haluavat vastaanottaa. Onnistuuhan tuo tietenkin sähköpostitsekin, mutta silloin on tarve pitää nimimerkin sähköpostiosoite näkyvissä allekirjoituksessa.

Kuvien linkkaaminen näkymään sivulla on minusta hyvä ominaisuus. Mielipiteeni taustalla osallistumista pelkästään tekstimuotoiseen keskusteluun nyysseissä vuodesta 1992 alkaen. Ja kyllä, kuvat ja mahdollisuus linkata kuva näkyviin todellakin tuovat lisäarvoa. Jos tässä asiassa on pelkoa yksityisyyden murtamisesta träkkereinä toimivien kuvalinkkien avulla niin sitten voisi ottaa käyttöön option kuvien näyttämisen osalta: Oletusarvoisesti kuvia ei ladattaisi mutta valitsemalla option päälle tulisi automaattinen lataus käyttöön kyseisen nimimerkin ollessa sisäänkirjautuneena. Tämä kannustaisi rekisteröitymään, sillä kuvat eivät näkyisi suoraan kuin rekisteröityneillä nimimerkeillä.

Avattarella, hymiöillä ja vastaamattomat/seuratut - listalla ei minulle ole suurta merkitystä.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Pääasia että ei ole teknisiä ongelmia yhtä paljon kun nykyisin esim. avattaret ei pysy millään konstilla päivää kauempaa.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Sivut

Thread has been locked.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat