Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Ennenvanhaan menin nukkumaan 3.00 jälkeen yöllä. Viihdyin yömyöhään asti, en viittinyt mennä nukkumaan.
Nykyisin on unirytmi muuttunut. Menen jo 22.00 - 23.00 välillä nukkumaan. Entäs sinä? Äänestä pollissa.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (13)

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

22.00-02.00

Joskus oli jakso, kun menin nukkumaan siinä 22-06.

Mukavan epäsäännöllistä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Aikaisin nukkumaanmeno taitaa olla suomalainen juttu. Ei tietenkään aina mutta hyvin harvoin palaa valot keskiyön aikaan kenelläkään. Yössä on taikaa.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

rane58
Seuraa 
Viestejä44
Liittynyt16.7.2012

Eläkkeelle jäätyäni jäi iltavuoro päälle.
Nukkumaan menen n. klo. 03.00:n jälkeen, ennen kolmea on turha mennä hyrräksi punkkaan...
Herään sitten päivällä, ellei ole aikaisemmin menoja.

-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011

Vaihtelee aika paljon. Joinain öinä en viitti nukkua ollenkaan. Välillä nukun pari vuorokautta melkein putkeen.
No, ehkä yleisimmin yritän mennä nukkumaan joskus yheltä.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010

Itselläni vaihtelee vuodenaikojen mukaan, miten käyn nukkumaan.Kesällä vaan pyörisken pihalla ja kuuntelen lintuja ja katselen luontoa. Talvella pimeä nukuttaa aikaisemmin, ei kuitenkan ennen yhtätoista. Joskus tulee kamalia valvojaisia ja nukahtaa vasta aamunkoitossa. Se on kamalaa se.

pinklin1
Seuraa 
Viestejä3346
Liittynyt7.1.2013

Helposti menee valvoessa aamuyöhönkin, mutta olen suggeroinut itseäni nukkumaan klo 22.00. Riippumatta siitä mihin aikaan menen nukkumaan, nukun vain viisi tuntia yhteen menoon. Näin se on ollut jo pitkään, eikä sitä näköjään voi muuttaa ilman unilääkkeitä ja niitä en käytä (vielä?).

Luulen että lyhentyneeseen yöuneen liittyy todellisuuteen herääminen tai todellisuuteen heräämisen pelko muussakin mielessä, eikä vain tavallisesti tunnetussa mielessä. Lyhyestä yöunestako vai mistä johtunee, että muistan vain aniharvoin mitä unta olen nähnyt ja nekin vähät ovat lyhyitä

Viimeksi näin unta "lähestymässä olevista hautajaisistani. Pahvisen arkun vieressä seistessäni ihmettelin, että eikö niillä nyt ollut aikaa odotella, että olisin kuollut". Kerroin unestani eräälle serkulleni. Hän yllätti minut sillä tiedolla, että hänen tyttärensä oli kuollut ja että hautajaisten järjestely oli meneillään.

Vaikka unien merkityksettömyydestä on kirjoitettu uniketjussa, eikä minulla ole syytä epäillä tutkimustietoa, - otan huomioon, että tutkittu tietokin on harvoin ikituoretta. Olenkin samalla kannalla kuin kirjailija psykiatri Claes Andersson, joka kirjoitti unien näyttävän unennäkijän sisäisen tilan.

Toisin kuin Hesseltä lainaamassani allekirjoituksessani, Anderssonilla oli - ja on kai edelleenkin kyky lujittaa ja edesauttaa potilaittensa sitä puolta, joka oli elämäniloista ja väkevää.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008

En minä hirveen vakavissani tätä, mutta vainko nimim. "gasoline" on töissä yhdeksästä tähän mennessä kirjoittaneesta

Nimittäin jos työt alkaa esim. klo. seitsemältä ja valvotte viiteen, niin aika ihmeellisiä olette

Piha6
En minä hirveen vakavissani tätä, mutta vainko nimim. "gasoline" on töissä yhdeksästä tähän mennessä kirjoittaneesta

Nimittäin jos työt alkaa esim. klo. seitsemältä ja valvotte viiteen, niin aika ihmeellisiä olette

Mutta jos työaika alkaa iltapäivällä ja loppuu klo 21? Vieläkö on ihmeellistä? Aika outoa olisi mennä nukkumaan ennen kuin on edes palannut työpaikaltaan kotiin. Omalla autolla liikkuessa se olisi hieman riskaabeliakin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Nykyään menen sänkyyn 23:30 ja nukahan ennen yhtä. Enimmäkseen. Ei passaa valvoa koska sitten tulen hulluksi. Sempä vuoksi minulla onkin kaiken maailman unilääkkeitä että saan pidettyä itsellä säännöllisen unirytmin. En ole valvonut kokonaista yötä varmaan kolmeen vuoteen.

Hämmentää.

rane58
Seuraa 
Viestejä44
Liittynyt16.7.2012

Minä täällä lueskelen juttuja.... -Ja tiuku riuhtoo jo vaikka mitä.

-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat