Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi suuri joukko ihmisiä on niin tyhmiä, että juovat viinaa siinämäärin, että saavat krapulan, eli jonkinlaisen myrkytystilan, lääkäri tuttavani sanoi, että jos aamulla on kapakkaillan jälkeen krapula olet juonut liikaa, ja jos on humala olet käynyt jo riskirajoilla.
Itse en juurikaan dokaa !

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija
tiäremiäs
Itse en juo, ei ole krapulaa koskaan.

Juo kohtuudella ei tule krapulaa. nytkin 25 litraa Lager-olutta, ajattelin ostaan 500-1000 litran sammion, ja valmistaa isomman erän.

Taidat olla etupäässä myynti puolella.

Meinaan vaan jos kohtuudella juo 1000 litraa olutta on aikaa varattava melko paljon.

rane58
Seuraa 
Viestejä44
Liittynyt16.7.2012

Pitäähän se matokuuri joskus ottaa.....

-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

Vierailija

Miksi suuri joukko ihmisiä on niin tyhmiä että syövät siinä määrin että lihoavat? Itsehän syön papuja ja harrastan lenkkeilyä!

(Olen älykkäämpi kuin suuri joukko ihmisiä!)

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005
CE-hyväksytty
Jos ei ole krapulaa, ei ole ollut kännissä ja kalja on mennyt hukkaan.
Vanha suomalainen sanonta: Krapula on aina hintansa väärti.

Vierailija
tyy
Kännissä on kivaa ja krapulassa tuntee elävänsä.

Juu, Ekilläkin oli kerran aamulla niin kova kankkunen, että pelkäsi kuolevansa, parin tunnin päästä alko pelottamaan eikö tähän jumalauta kuolekkaan.

asdf
Seuraa 
Viestejä11551
Liittynyt16.3.2005

Jos joku todella juo niin, ettei tunne minkäänlaista krapulaa, ihmettelen. Tarkoitan siis krapulalla tilaa, joka lievimmillään on tavallisesta poikkeavaa väsymystä ja janon tunnetta ja pahimmillaan harhanäkyjä, vapinaa, tajuttomuuskohtauksia ja itsemurhahaaveita. Jos juopottelun jälkeen ei minkäänlaisia oireita ole, lienee aika poikkeuksellinen ihminen.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
asdf
Jos joku todella juo niin, ettei tunne minkäänlaista krapulaa, ihmettelen. Tarkoitan siis krapulalla tilaa, joka lievimmillään on tavallisesta poikkeavaa väsymystä ja janon tunnetta ja pahimmillaan harhanäkyjä, vapinaa, tajuttomuuskohtauksia ja itsemurhahaaveita. Jos juopottelun jälkeen ei minkäänlaisia oireita ole, lienee aika poikkeuksellinen ihminen.

Varmaan näin on jos juopottelun jälkeen noita oireita ei tule, mutta ei tarvitse kovin poikkeuksellinen olla jos näitä ei tule ravitola illan jälkeen, tosin juomatavat ei silloin ole kovin supisuomalaiset.
P.S. Itse huomasin tämän ensimmäisen kerran 38 vuotiaana olin erään viehättävän bolndin kanssa kapakissa näyttelin keski-eurooppalaista juoma tyyliä, ja sain kuin sainkin?
Ei ollut aamulla kohmelo.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
asdf

Noh, tässä yksi specimen. Mitä nyt joitakin lieviä oireita esim pientä väsymystä ja mahapipiä. Nuokin on vältettävissä jos juo pelkkiä vahvoja viinoja, eikä syö paljon. Mitä vahvempaa, sitä parempi olo aamulla.

Joskus aamulla herätessä olo on oikeastaan parempi kuin normaalisti hereillä ollessa, semmoinen raikkaan virkeä fiilis, vaikken olisi kauhean humalassakaan enää.

Aistiharhat ovat kivoja. En kyllä usko että liittyy alkoholiin tuo, kun erittäin väsyneenä saan niitä yhtä lailla.

Janon tunne krapulan oireko? Siinä tapauksessa minulla on krapulaa päivittäin.

Wikipedia
Krapula johtuu suurimmaksi osaksi hermoston yliärtymyksestä. Alkoholi lamaannutaa hermosoluja muun muassa voimistamalla GABA:n estokykyä. Elimistöllä on luonnollinen pyrkimys tasapainoon ja aivot kehittävätkin toleranssin kumotakseen nomaalitoimintaa järisyttävän aineen vaikutukset. Toleranssin kasvaessa hermosolut pystyvät toimimaan nopeammin ja alkoholin eli "jarrun" poistuessa elimistöstä aivot käyvät ylikierroksilla. Vieroitusoireet ovat kurjimmillaan, kun lähes kaikki alkoholi on poistunut elimistöstä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Krapula

Näyttää siltä että migreenin/päänsärky-sietokykyni on liitoksissa krapulattomuuteen.

Wikipedia
Toleranssin kasvaessa hermosolut pystyvät toimimaan nopeammin ja alkoholin eli "jarrun" poistuessa elimistöstä aivot käyvät ylikierroksilla.

Selittänee tuo senkin, että miksi juomisen jälkeisenä aamuna on joskus oikein virkeä olotila.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

iMuke
Seuraa 
Viestejä1347
Liittynyt13.3.2008
jogger
Janon tunne krapulan oireko? Siinä tapauksessa minulla on krapulaa päivittäin..

Kyllä ja aika yleinen sellainen mutta ehkä hiukan erilainen, kuin se normaali päivittäinen janontunne.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Krapulan aiheuttaa alkoholi, siis se aine mitä on keppanassa n. 4,7% ja kossussa 38% se on legendaa että eri juomista tulee kovempi krapula, jos nautittu alkoholimäärä on sama niin on kralulakin, eri asia on sitten onko joissain juomissa jotain sellaista mitä vatsa ei siedä muutoinkaan.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat