SOSDEMIEN TYÖVOIMAMARKKINA- JA PUOLUEVIIKKO

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Isojen autojen kuskein lakko. Tänään yritetään ratkaisua. Jos neuvottelut
päättyvät tällä kertaa kohta, lakko jatkuu. Jos ratkaisu tehdään puolen
yön aikaan tai jälkeen esiteltävä sovinto on saatu aikaan. Noinhan se menee. Vaan sosdemien kenraali hoiteli hommia, vaselistien kenraalit ovat jumissa, sattuneesta syystä. Läsnä tämän päivän neuvotteluissa
on SAKn täysi kenraali Ihalainen, ja työvoimakaupan vastapuolelta EKsta
työmarkiinajohtaja Seppo Riski. Suuret asiat ovat menossa.

UPM on ilmoittanut muutaman tuhannen henkilän supistuksista parina lähivuotena. Ei nääs ala kannata. Surkeata yleensäkin on rikkaan elämä.
Vaan kas, nyt sosdemit tarttuivat asioihin ihan puolueena ihan eri tavoin kuin paperialan viime työriidan aikana. Heinäluoma on ilmoittanut ihan järkytyksenssä, kun täällä Suomessa on luotu kapitalisteille kerrassaan erinomaiset olot, ja nyt he tekevätkin näin. Ja jo tänään keskustelee myös koko hallitus asiasta.

Kerrassaan reipasta toimintaa, täytyypä antaa täysi tunnustus. Vaan liittyyköhän tämä vireys ja toiminta sittenkin siihen, että vaselisteilla työläis- ja työväenliikeen tovereilla on nyt voi sanoa kuoren luomisen vaihe. Ja nyt sosdemien on osoitettava suunnaton toimintakykynsä.
Niin vaselistityöläiset, ette te tarvitse enää Vasemmistoliittoa. Suuri myös teidänkin ystävänne SDP on riittävän avara, ja katto myös korkealla, sekä hoitamaan myös teidän asianne, ja ottamaan puolueväkenne omaan hellään syliinsä. Hallitukseen haluaville myös hallituspaikkoja, joita väkenne omana puolueenaan ei ehkä saa koskaan.

TÄMÄ ON SOSDEMIEN TYÖMARKKINA- JA PUOLUEVIIKKO. Siis vaselistiset työläiset, jättäkäätten liikkeenne, se mitä siitä on jäljellä, Jaakko Laakson ja muiden kommunismin ajan jäänteiden ja änkyröiden hodiettavaksi. Nyt toteutetaan koko maltillisen ja järkevän työväenliikkeen yhtenäisyys SOSIAALIDEMOKRAATTISEN PUOLUEEN PUITTEISSA.

Saas nähdä, kuinka käy.

EUn ja itse USAn pojat käyvät puolestaan keskustelemaan, mitä tehdä Iranille. Eihän kunnon pommituksia ole voitu pitkään aikaan saatu tehdä minnekään, ja Guantamoin leirikin kohta täytyy tyhjentää. Toimeliaisuutta sekä täällä Suomessa siis että koko maailmassa. Pohjoinen pallonpuolisko herää toimeliaaaseen kevääseen.

Kommentit (5)

Vierailija

Tänä iltana vaselistien tärkeimmät jäljelle jääneet päälliköt, mukana myös
se suuri synti-ym. pukki Jaakko Laakso, kokoontuvat TV1n rauhalliseen A-talkkiin keskustelemaan syvällisesti. Heidän on tarpeetonta mitenkään nähdä, mitä ympäruillä tapahtuu.

Muistuu mieleeni tapaus vuodelta 1918, niin ainakin kerrotaan.
Punaisia päälliköitä, myös Aatto Koivunen Pispalasta, oli kokoontunut keskustelemaan, suunnittelemaan läpimurtoa Lahdessa. Saapui sitten heidän olinpaikkaansa valkoisten joukko. Nämä kertoivat, että oli jo koko punakaarti antautunut Lahden edustalla.

Vierailija

Preidentti Halone siis matkustanee kohta Valtoihin. Hänelle varataan
Iso Poika Bushin luo myös hyviä viemisiä. Täällä syntyi markikinapoliittinen toim,intatilanen, ja erityisesti sosdemein kenraalit osoittivat kykynsä. NÄIN HOIDETTIIN SUOMESSA VASEMMSITOLIITTO JA
-VAARA. Suomalaiset ovat osoittaneet kelpoisuutensa. Teemme parhaamme, ja katsotaan, mihin se riittää.

YKn turvaneuvotosn viisi pysyvää jäsentä ovat jo epävirallisesti käsitelelet Iranin tapausta. Onko tällä ja vaikka UPMn erottamissuunnitelmalla jotakin yhteistä?

Katsoin eilen TV1n talkin kohdalla enimmäkseen CSItä. Viihdyttävämpää ja opettavampaakin.

Nyt toiseen osapuoleen. Jaakko Laakso se jakuttaa SASn motivaatiosta.
Nääs ei liikkunut riittäävsti tapaamassa " meidän ihmisiä". Eikös Johtajan pitäsi enne muuta valmistella kantoja, huolehtia siitä, että johdettavillaan on jotakin sanottavaa, huolehtia, että valmistetaan aineistot. Ja onhan tapaamassa käynyt Jaakko Laakso, mutta visiinkään ei riittäävsti.
Entä mitä varten ovat puolue-elöinten jäsenet" Eiköhän johtavan henkilön pidä vaiikuttaa enen muuta heitä käyttäen? Stalinistisksi haukuttu JL ei tunut tietävän mitään stalinilaisesta komiteakulttuurista.

Ja tuskin on motivaatiota tapailemiseen, jos sanoman vastaanottajat tiesivät etukäteen sen olevan väärä. Ja jokaisella kuppikunnalla oli ja on oma kantansa. Semmoista sisäpiitien turinaa, ei kannan ottamista ulos.
Eihän ollut omaa presideniehdokastakaan.

Niin, minäkin kyllä kauan olen tiennyt SASn kannan olevan väärä. Mutta eihän tässä ole kysymys motivaatiosta, vaan siitä että Vasemmístoliitossa oli ja on jyrkkiäkin linjaeroja. Ne kuitenkin lakaistaan maton alle, kuppikuntien sisäisiksi turinoiksi.

Onkohan puolustusasiantuntija Jaakko Laaksolla mitään käsitystä viestiasioista? Ja ne vaseistikansanedsutajein Omat sivut, ne vilkaisujeni perusteella ovat kehnoa luettavaa. Tuuolta tasolta minäkin ehkä 5½
vuotta sitten aloitin. Tuon ajan kuluessa kuitenkin lähettäen viestejä lähes joak päivä olen kehittynyt. Viesti sen aihe todettua nopeasti kokoon ja
jakeluun. Mm.: heti, kun SAS oli esiintynyt Lauanataiseuassa, minä kävin kirjoittamaan. Ja miunkin viestini oli jo yleisön luettavana, kun useimmat vaselistit vasta SASin esiinnyttyä hämmästelivät.

Viestitoiminna etu se nopeus henkilötpaapmisiin verrattuna. Ja viestitoijkinna idea juuri nopea toiminta, ja myös toiminnan päättämine, jäämättä liikoja turisemaan. Kantoihin tarvitaan myäö runkoaineisto.
Tästä seruaa teoriankin suuri merkitys. Minä olen voinut jo luottaa vaolmistuneen runkoaineeistooni.

Tuo Zjuganohvin ja Jaken ihanne Napoleon, joa teki ahkerasti töitä ja nukkui vain 5 tuntia vuorokaudessa. Napoleonin surkea Venäjän retki,
ja koko hänen valtansa romahdus.

Puhummekklo ollenkaansamoistaasioistakaan, Jaakkos Laakso?
Oli SAS toki vireämpi, joskin kantansa joksnkin kuin sosdemien.

Vierailija

Mm. Jaakko Laakson mukaan SKPssa, ei kun siis Vasemmistoliitossa, ei ole kriisiä. Oli miten oli, joka tapauksessa uusi tilanne teke tilaa siellä uusille kyvyille. EJ Tennilän avustaja Arhinmäki pyrkii vaselistien uudeksi puheenjohtajaksi. Johtanut tähän asti vaselistinuoria.

Niin että Vasemmistoliitto jaktaa tästä eteenpäin entistäkin ehompana ja nuorentuneena. SAS on 42-vuotias, Arhinmäki 29-vuotias. Se on nähkääs ja kuulkaas liike, jota ukot eivät johda eiväkä anna sille neuvoja. Nousee henkilöitä, joilla on motivaatiotia käydä väkeään tapaamassa. Linjakysymykset eivät ole tärkeitä, vaan ne määtittelee ihan huomiota herättämättä vanha änkyräpappojen koeteltu joukko.

Kansan kannatus kylläkin voi laskea tähäastisesta noin 9 prosentista noin kolmannekseen. Mutta mitä mitä me siitä välitämme, jos yksi kala putosi veneestä, kun parikin hyvää kalaa saatiin saaliiksi. Puolueella on hyvä strategia, jota toteuttaa pikapuoliin hyvä johto.

Isojen autojen lakko siis on päättynyt. Ja myös UPM-juttu saadaan päätökseen. Kyllä sosdemeilla on erinomaiset kenraalit.

Heinäluoma sanoi, että SDPn ovet ovat avoimet vasemmistoliittolaisille.
Lipponen puolestaan sanoi, että ei halua Vasemmistoliiton yhdistymistä SDPhen, koska SDP joutuisi kantamaan silloinm myös Vasemmistoliiton nykyiset ongelmat. Kummankin lausunnot tarkoittavat samaa asiaa.
Tarkoitus on avoimesti ottaa vastaa vaselisteista lähtevät, mutta ei puoluetta Vasemmistoliittoa. SDPn kannalta se parhaitaen jatkaa änkyränä tai uusänkyränä puolueena, jossa edelleenkään ei politikoida ei tehdä politiikkaa eikä ole julkista puolueriitaakaan.

Onko myös mahdollista, että tuleva uusänkyrä Vasemmistoliitto ja SKP yhdistyvät?

Minun mielestäni vasemmisto tarvitisi poliititsen vasemmisotn puoluetta.
Tähänastisessa tilassa politiikka torjutaan, vaikakin kuppikunnat myös politikoivat. Julkista politiikkaa ei kumminkaan ole. En kumkinkana ole saanmuit ajatukselleni kannatusta. Eli kuten Raamatussakin, tässä Sodomassa ei ole montakaan vanhurskasta.

Vaan mikä ratkaisu Iranain asiassa?

Laitoin äänestyksenkin. Saas nähdä, äänestääkö muutamaa enempää.
Tässä massa ei ole montkaan vanhurskasta.

Vierailija

Kas noin. Kahden suomlaisen puolueen tekemiset ja asiat eivät palstan
ylläpidon/ sensuurin mukaan kuulu histoiraan, yhteiskuntaan eikä kuylttuuriinkaan. Eli tekin omalta osaltanne haluatte auttaa sosdem-kenraaleja,

Vierailija

Annettu tähän mennessä kaksi ääntä. Kas kummaa, joku uskoo poliittisen
vasemmiston puolueen syntyyn. Se ääni ei ole minun. Minä en yleensäkään usko juuri mihinkään, ja varsinkaan näihin suomalaisiin vasemmistoon. " Nyt jo maantien tekoon vanha oon, vippaa mulle viitonen".

Uusimmat

Suosituimmat