Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010

Täällä kun on viisaita ihmisiä ja asiantuntijoita, niin kerronpa omasta kummallisesta vaivastani.
Yleensä se on pahin aamupäivällä. Huimaa ja on sekava olo. Mihinkään ei voi keskittyä.
Tulee ankara väsymys, vaikka on nukkunut hyvät yöunet. Joskus tulee älyttömän paha olo, joka laukeaa hikoiluun. Jos on tilaisuus ja käyn maate, voi puolentunnin lepo auttaa.
Aivan yhtäkkiä kuin napista painaen olo kirkastuu. Kilpirauhasta on epäilty, mutta siinä ei kuitenkaan ole mitään vialla.
Ihan käsittämätöntä oireilua. Mainitsen vielä, hemoglobiini on yleensä siinä 150.

Sivut

Kommentit (23)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
pohjanakka

Yleensä se on pahin aamupäivällä. Huimaa ja on sekava olo. Mihinkään ei voi keskittyä.
Tulee ankara väsymys, vaikka on nukkunut hyvät yöunet. Joskus tulee älyttömän paha olo, joka laukeaa hikoiluun. Jos on tilaisuus ja käyn maate, voi puolentunnin lepo auttaa.

Rytmihäiriö? Esim. huonosti/vähän nukuttu yö saattaa johtaa siihen. Itselläni on tuota joskus ja kyllähän se olo on aivan karmea ja varsinkin aamulla. Tosin siinä samalla kyllä huomaa että se pumppu läpsyttää ihan miten sattuu.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Käytätkö statiineja?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010
pohjanakka
...kerronpa omasta kummallisesta vaivastani.
Aivan yhtäkkiä kuin napista painaen olo kirkastuu.

Oireet viittaavat autonomisen hermoston häiriöön. Lääkkeeksi Xanor 0.5 mg 3-6 tbl vuorokaudessa. Alleviivattu oire viittaa paniikkihäiriöön. (Xanor on paniikkihäiriön estolääke).

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

Haiskahtaa aika tavalla matalahkolle verenpaineelle.
Verenpaine? Tupakoitko? Syötkö säännöllisesti (sokeritasapaino)? Stressiä/kiire? Juotko tarpeeksi? Suolan käyttö?

Suosittelen tohtoria.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

penni
Seuraa 
Viestejä4988
Liittynyt15.4.2011
Läskiperse
pohjanakka
...kerronpa omasta kummallisesta vaivastani.
Aivan yhtäkkiä kuin napista painaen olo kirkastuu.

Oireet viittaavat autonomisen hermoston häiriöön. Lääkkeeksi Xanor 0.5 mg 3-6 tbl vuorokaudessa. Alleviivattu oire viittaa paniikkihäiriöön. (Xanor on paniikkihäiriön estolääke).

Xanor on yksi koukuttavimpia mömmöjä, eikä sitä pidä syödä ellei ole tosi kyseessä.

what a mess to leave behind

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010
DedMoroz
Verenpaine? Tupakoitko? Syötkö säännöllisesti (sokeritasapaino)? Stressiä/kiire? Juotko tarpeeksi? Suolan käyttö?

Suosittelen tohtoria.

Kiitos kun olette vastailleet. Minulla on todellakin joskus alhaalla verenpaine, ja siitä seuraa hikoilua ja huimausta. En tupakoi, en käytä alkoholia,syönkin säännöllisesti,käytän varoen suolaa. Mutta, juoda pitäisi varmasti enemmän, kyllä.
Olen käynyt tohtorissa, mutta ei ole osunut vielä arvaukset kohdilleen. Yleensä ei verikokeissa löydy poikkeavaa, eikä muissakaan kokeissa.Paniikkihäiriötä ei minulla kylläkään ole. Olen viilipytty.
Jos viitsitte, niin lisää ehdotuksia otetaan vastaan.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005
pohjanakka
DedMoroz

Suosittelen tohtoria.

Kiitos kun olette vastailleet. Minulla on todellakin joskus alhaalla verenpaine, ja siitä seuraa hikoilua ja huimausta. En tupakoi, en käytä alkoholia,syönkin säännöllisesti,käytän varoen suolaa. Mutta, juoda pitäisi varmasti enemmän, kyllä.
Olen käynyt tohtorissa, mutta ei ole osunut vielä arvaukset kohdilleen. Yleensä ei verikokeissa löydy poikkeavaa, eikä muissakaan kokeissa.Paniikkihäiriötä ei minulla kylläkään ole. Olen viilipytty.
Jos viitsitte, niin lisää ehdotuksia otetaan vastaan.

Jos on matala verenpaine, niin suolaa ei kannattaisi varoa.

Itsellä moinen "vaiva" ja se aiheutti vastaavia oireita kuin sinulla. Normaalilla suolalla ja tupakalla/salmiakilla pysyy tila itsellä hallinnassa, ja sillä, ettei heti (+1,5 h) aamulla laita suuhunsa mitään missä on sokereita (laukaisee samoin tein). [size=85:3ll8djpc]Joskus mitattiin (per tohtori) itseltä tuollaisen aamukohtauksen aikana verenpaineet, niin se puolitajuisuus+oksetus+kylmä hiki-olo johtui siitä, että ala- ja yläpaineen välinen ero (pulssipaine) oli 8 (97/105), kun sen pitäisi olla aika paljon enemmän. Kun sitten pvällä uudelleen tarkistettiin paineet, niin 45/95, ja olo mitä loistavin.[/size:3ll8djpc]

Mutta juu, voi nuo oireet johtua monesta muustakin asiasta ja vaivasta.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

pohjanakka
Seppo_Pietikainen
Käytätkö statiineja?

En käytä enää. Jouduin lopettamaan lihaskipujen ja "jalattomaksi" menemisen takia.
Siitä on jo vuosia aikaa.

Entäs kofeiinia? Kahvia, teetä, energiajuomia, limuja jne?

Siskollani on joskus samantapaista. Alhainen verenpaine hänelläkin. Kokeile nostaa vähän sitä verenpainetta, esimerkiksi: Piparminttutee, suola, salmiakki. Näet sitten vaikuttaako.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat