Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Sain kutsun te-toimistosta mutta ei ole yhtään yritystä, ihme vuokrafirmoja ja koulutusjuttuja.

Mihin kaikki työt on kadonneet. Miksei yritykset hyödynnä tilaisuuksia, Kuulemma työllisyys lisääntyy jos on työttömiä paljon,

http://www.rekrytori.fi/tyopaikat

Kommentit (3)

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Mulla ei ole antaa mitään sisältöä aiheeseen mutta pakko todeta että arvasin taas vasemman palkin otsikon perusteella että tieris se taas on kyselemässä.

koepallo
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt19.9.2008
tiäremiäs
Kuulemma työllisyys lisääntyy jos on työttömiä paljon,

Tätä on viimevuosina jankutettu todella paljon eri paikoissa. Itseäni kiinnostaisi tietää mihin ihmeen teoriaan tämä perustuu ja onko moinen teoria jossain osoitettu muuksi kuin toiveajatteluksi? Itse ymmärrän kyllä että yritysten etu on että on paljon ns. valinnan varaa työläisissä -> voi painaa palkat ja edut minimiin. Kuitenkaan kasvavan työttömyyden suomessa en näe mitään merkkejä siitä että työllisyys lisääntyisi samaa tahtia kuin eri tilastoihin piilotetut työttömät.

xyzzy
Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt1.11.2007
koepallo
tiäremiäs
Kuulemma työllisyys lisääntyy jos on työttömiä paljon,

Tätä on viimevuosina jankutettu todella paljon eri paikoissa. Itseäni kiinnostaisi tietää mihin ihmeen teoriaan tämä perustuu ja onko moinen teoria jossain osoitettu muuksi kuin toiveajatteluksi? Itse ymmärrän kyllä että yritysten etu on että on paljon ns. valinnan varaa työläisissä -> voi painaa palkat ja edut minimiin. Kuitenkaan kasvavan työttömyyden suomessa en näe mitään merkkejä siitä että työllisyys lisääntyisi samaa tahtia kuin eri tilastoihin piilotetut työttömät.

Se riippuu teollisuuden rakenteesta, mutta runsas työvoiman trjonta johtaa työvoiman halpenemiseen, ja kun tuotannon kallein resurssi putoaa alemmalle tasolle, joidenkin tuotteiden/palveluiden kannattava nousee sen verran, että niitä voidaan tuottaa. Samaten ihmisten valmius ottaa vasteen töitä joita vieroksutaan kasvaa

Mekanismit ei vaan ole erikoisen nopeita,lisäksi suomessa on näitä haitta tekijäitä kuten yleissitovat työehtosopimukset ja ylimitoitetut ja liian pitkät työttömyyskorvaukset . Kun palkat eivät jousta niin silloin joustaa työllisyys.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat