Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Kirjailisin tähän heti alkuun muutamia napakoita voimasanoja, mutta tiukkapipoinen mode kuitenkin lukottaisi ketjun heti alkuun.

Tilannehan on sellainen että vaihdoin liittymää ja sain nettitikkuun uuden sim-kortin. Tämän seurauksena netti ei enää toiminut. Soitin asiakastukeen ja ihan heti 43 minuutin kohdalla päätin katkaista puhelun ja soittaa uudestaan. Jonotus kun ei tuottanut toivottua tulosta eikä netti edelleenkään toiminut. Seuraavaksi tarvitsi odottaa "vain" muutaman minuutin kun ihan oikea ihminen vastasi. Ilmeni, että liittymä on ok., ja että kaikki on kunnossa. Harmillisesti vain en itse voinut tähän havaintoon yhtyä. Uskonto ja todellisuus kun ovat edelleen kaksi eri asiaa. Seuraavaksi pääsin (uutta puhelua kestänyt n. 25min) jonkinlaisen teknisen tuen kanssa puheyhteyteen jolloin alkoikin syyllistys oman tietokoneeni asetuksista ja vioista. Vaan kun automaattipäivitykset ovat poissa päältä ja mitään en ole asennellut uutta. Kuulemma asiaa helpottaisi jos voisin kokeilla tikkua ja sim -korttia toisessa koneessa joka auttaakin suuresti kun pitäisi saada kämpän ainoa kone pelittämään. Kuulemma jossain maksullisessa palvelussa osaisivat auttaa, olisi tarjolla ihan asiantuntijoita. Toisaalta, olen maksanut nettiyhteydestä, miksi maksaisin jostain lisäpalvelusta jonka helpdesk saisi tarjota ihan lain mukaisena palveluna?

Lopputulos oli, että helpdesk ei tarjonnut muuta kuin lämmintä kättä sekä aavistuksen sympatiaa. Seuraavaksi olin pakotettu asentamaan mobiililaajakaista -yhteysohjelman jota ilman olen hyvin pärjännyt useamman vuoden. Tästä seurasi tukku virheilmoituksia ohjelman käynnistyessä sekä selaimen avautuminen jollekin saunalahden pakkomainossivulle. Ei hyvä. Lisäksi tein sen virheen, etten lukinnut verkkoyhteys -asetuksia ja tämä paholaisen keksimä mobiililaajakaista teki muutoksia alkuperäisten ja aiemmin toimineiden asetusten päälle.

Lopputuloksena piti kaivella soittosarjat esille, poistaa pin -koodin lukitus, nakata koko mobiililaajakaista roskikseen ja kikkailla verkkoasetukset kohdilleen jonka jälkeen yhteys jälleen toimii ilman mitään purkkaviritysmainosohjelmia. Edelleenkään en ymmärrä, miksi tuo mobiililaajakaista -ohjelma pitäisi koneeseen asentaa kun kaikki toimii ilmankin. Nähtävästi uusi SIM -kortti ei toiminut kun siinä oli sim -kortti kysely päällä ja jonka sai pois vain asentamalla ohjelmiston hetkeksi. Se, mitä talmaa siitä koneeseen jäi, jäi kysymysmerkiksi mutta onneksi mäkki ei säilö kakkaa rekistereihin tms. joten luultavasti tässä selvittiin reilun parin tunnin 010 -alkoisen numeron soittelulla ja melkoisella verenpaineen nostatuksella.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Sivut

Kommentit (32)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Reiska
Tällaisilla tuotteilla on kahden viikon palautusoikeus.

Kyllä, mutten millään haluaisi olla viikonloppua ilman nettiä kun pitäisi saada tehtyä töitä ja siinä sivussa vaikka kirjoitella tännekin.

Tuo aloitus tähän ketjuun, jonka kirjoitin, oli enempi kiukuttelua asiakaspalvelun osaamattomuudesta. Ei kuulemma pitäisi edes olla mahdollista käyttää nettiä ilman tuommoista surkeaa ohjelmaa. Itse sen sijaan en keksi mitään syytä miksi tuommoisia ohjelmia pitäisi asennella koneelle.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

kfa
Seuraa 
Viestejä2517
Liittynyt13.3.2008
vihertaapero
Reiska
Tällaisilla tuotteilla on kahden viikon palautusoikeus.

Kyllä, mutten millään haluaisi olla viikonloppua ilman nettiä kun pitäisi saada tehtyä töitä ja siinä sivussa vaikka kirjoitella tännekin.

Tuo aloitus tähän ketjuun, jonka kirjoitin, oli enempi kiukuttelua asiakaspalvelun osaamattomuudesta. Ei kuulemma pitäisi edes olla mahdollista käyttää nettiä ilman tuommoista surkeaa ohjelmaa. Itse sen sijaan en keksi mitään syytä miksi tuommoisia ohjelmia pitäisi asennella koneelle.

Omat huonot kokemukseni olivat DNA:n prepaid nettitikun ja Dell - läppärin yhteensovittamisesta. Nettitikku ohjainohjelmistoineen esti kaikkien muiden USB - laitteiden käyttämisen samanaikaisesti verkkoyhteyden kanssa. Edes muistitikut eivät toimineet. Heitin lopulta pyyhkeen kehiin ja ostin tuolloin viidenkympin hintaisen A-Link WNAP(C) - purkin tietsikan ja nettitikun väliin. Ongelmat loppuivat siihen. Tikku pelittää ongelmitta WNAP:n kanssa ja yhteys siitä eteenpäin kulkee tilanteen mukaan CAT5 - kaapelissa tai wlanin kautta.

post1900220.html#p1900220

Kokemuksieni perusteella en suosittele USB - liitäntäisiä nettitikkuja sellaisenaan. Tilalle joku 3G routteri tai vastaava kapistus, joka on kytkettynä koneeseen wlan - yhteyden tai tavallisen nettikaapelin avulla. Jos läppäri eikä ulkoista laitetta voi käyttää niin joko sisäinen 3G kortti tai sitten PCMCIA/mikälieneekoneessasi - porttiin sopiva laite.

USB - liitäntäisiä WLAN - tikkuja olen käyttänyt ongelmitta.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Yleisvinkkinä 3/4g:tä käyttäville semmoinen että joskus (ja yleensä harvaanasutuissa paikoissa joissa käyttäjiä vähän) voi netin pätkimisen ja toisinaan täyden toimimattomuuden syynä olla jonkinsorttinen tukiasemavika, jos pientäkään epäilystä mokomasta on, kannattaa testata samaa liittymää eri laitteilla ja ottaa yhteyttä operaattoriin, moiseen olen törmännyt yllättävän useasti, viimeeksi viime viikonloppuna

Se on ärsyttävää, kun asiakaspalvelun rivien välistä tulee koko ajan: sulla on virus koneellas, ei meidän laitteissa mitään vikaa ole, et vaan osaa, jne paskaa. Just väänsin asiaa saunalahden kanssa eilen pari tuntia, kun kahdella koneella ei mobiililaajakaista toimi, tai nukahtaa aivan totaalisesti.
Ja mun läppäriin voi tunkea ton kortin suoraan tonne akun alle, ja pelittää paljon paremmin, kuin toi usb-tikku. Jos vaan sauniksen verkko toimii..

Hm, miksi noi läppäreiden omat sisäänrakennetut gsm- jutut ei ole yleisiä suomessa? monesti koneissa näkee paikan simkortille, mut siellä ei ole mitään hilppeitä paikallaan. Suomi kun on vielä luvattu mobiililaajakaistojen maa. Tätäkin samsungia oikein piti väkisin ostaa, kun en halunnut reissukoneeseen mitään tikkua roikkumaan usbireikään

Lyhyestä virsi kaunis, eipä ole nettitikuista mitään hyvää kerrottavaa, en ottaisi minkään operaattorin tikkua joillakin mokkuloilla saa jotensakkin pelaamaan, toki lähellä tukiasemaa, tikkukin voi pelittää mutta en nää järkeä tuollaista hankia.

apoc
Seuraa 
Viestejä187
Liittynyt2.3.2009

Oma konseptini on seuraava.

- arvioi millä suunnalla tukiasema on
- kaikki muut USB-laitteet irti ja vain USB-jatkokaapeli koneeseen
- tähän jatkokaapeliin kiinnitä USB-mokkula ja teippaa se sille ikkunalle jossa arvelet tukiaseman olevan

Sitten yrittämään nettiyhteyttä. Mokkulan nopeus ikkunalla on usein ollut 2-4 kertaa nopeampi kuin koneen kyljessä. Etenkin nykyiset energiasäästötalot heikentävät niin kännyköiden kuin mokkuloiden toimivuutta.

http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/ene ... 32501.html

Ongelma on tullut ilmi, kun matalaenergiatalot ovat yleistyneet. Talojen asukkaat ja käyttäjät ovat havainneet, että kännykkäpuhelut pätkivät eikä langaton netti toimi. Energiatehokkaat rakenteet haittaavat radiosignaalien läpipääsyä.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Wiiriäinen
Lyhyestä virsi kaunis, eipä ole nettitikuista mitään hyvää kerrottavaa, en ottaisi minkään operaattorin tikkua joillakin mokkuloilla saa jotensakkin pelaamaan, toki lähellä tukiasemaa, tikkukin voi pelittää mutta en nää järkeä tuollaista hankia.

Saunalahti ei ole minulla toiminut koskaan, eikä myöskään asiakaspalvelu. Sonera/TeleFinland on toiminut joskus ja ongelmatilanteissa myös asiakaspalvelu on toiminut. Nyt on menossa DNA ja ihan kohtalaisesti pelittää.
Tietysti tukiasema on alhaalla heti jos tulee sähkökatkos, ukkosta tms, mutta luotettavuus alkaa lähestyä jo 1920-luvun puhelinliikenteen luotettavuustasoa.

Mulla on saunalahti pelannut hyvin 21 / 5 M langaton reititin ja ulkonen antenni, se on niin paikasta kiinni jossain ei pelaa huonostikkaan olen kokeillut vähän kaikkee tämä on tähän mennessä pelannut parhaiten langattomista.
Tikkuja ja mokkuloita en ala edes kokeilemaan ei oo kukaan niitä kehunut.

Kokeilin soneran tikkuliittymää. Toimii kyllä 2,5 km linkkiin mutta Telewellin HSPA "plug and play" tikku runksuttaa kiintaria tauotta. Miksi?

ROOSTER
On se sillailla kumma, että kuuhun saatiin langaton yhteys jo 45 vuotta sitten.

Saattaisi käydä hengen päälle jos miljoonia läppäreitä olisi päällä yötäpäivää niillä tehoilla jota kuulentokin vaati....?

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
jees
Saunalahden asiakaspalvelu on ihan perseestä. Itsekin tapellut heidän kanssaan monia kertoja, maksaen lystistä.

Ei niiden juttuja pääse koskaan edes kuuntelemaan. Automaatti hokee vain tunnin verran, että "voit tehdä vikailmoituksen myös internetissä".
Vähän samanlainen, kuin erään puhelinkorjaamon mainos jenkeissä: "Eikö puhelimesi toimi? Soita meille!"

ROOSTER
On se sillailla kumma, että kuuhun saatiin langaton yhteys jo 45 vuotta sitten.
Taajuusalue oli sama ja harrastajatkin täällä niitä kuunteli. Olisivat noita verkkoja nyt tekemässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat