Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kolesteroli 6,7
Kolesteroli, high densit 2,7
Kolesteroli, low density 3,3
Triglyseridit 0,38

Lääkäri kertoi puhelimessa arvot, eikä kommentoinut sen enmpää, enkä tajunnut sillä hetkellä kysyä noista arvoista, kun olin huolissani toisesta asiasta, mutta nyt on ruvennut vaivaamaan, onko nuo arvot ihan ok 38 vuotiaalle naiselle?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Riippuu vähän siitä, kuinka tiukasti haluat suhtautua asiaan: haluatko minimoida riskin vai vähentää sitä jonkin verran. Ikää on sen verran vähän, että kolesterolin pudottamisella saa kyllä voimakkaan vaikutuksen. Toisaalta olet nainen, ja HDL on myös todella korkea, mitkä vähentää riskiä. Tosin HDL:n merkitys on epäselvä. LDL:ää voisit alentaa, jos haluat riskiä pienentää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38589
Liittynyt6.12.2009
vadelma
Kolesteroli 6,7
Triglyseridit 0,38

Lääkäri kertoi puhelimessa arvot, eikä kommentoinut sen enmpää, enkä tajunnut sillä hetkellä kysyä noista arvoista, kun olin huolissani toisesta asiasta, mutta nyt on ruvennut vaivaamaan, onko nuo arvot ihan ok 38 vuotiaalle naiselle?

Sinun kannattaisi syödä vadelmia..

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011

En osaa noista arvoista sanoa mitään, sorry, mutta Off topikkina sellainen kysymys että miten tuollaiseen mittaukseen pääsee? Riittääkö, että pyytää terveyskeskuksesta mittausta? Mä olen 36 v. mies, eikä ole tuollaisia arvoja koskaan mitattu.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
jussipussi
Moderaattoreille, kamoon....tää menee jo liian paksuksi.

En ole juurikaan kolesteroliketjuja lukenut, mikäs homma tää on? Jotain mainosjuttujako?

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
Mouho
jussipussi

En ole juurikaan kolesteroliketjuja lukenut, mikäs homma tää on? Jotain mainosjuttujako?

Nämä on jussipussin harhakuvitelmia, että kaikki on täällä salaliitossa jussipussia vastaan ja pelkästään markkinoimassa lääkkeitä. Lukemalla miehen juttuja tämä selviää. Hän keräsi listaa uusista nimimerkeistä jotka ovat hänen päätöksellään "feikkejä" vaikka nuo nimimerkit ovat noita juttuja jälkeenpäin korjanneet.

Jussipussi leikkii tämän palstan moderaattoria/poliisia vaikka ei sellainen ole.

Vierailija

Noniin Nutria, nyt kun taas asiantuntijana siellä heittelet, niin kerropa vadelmalle se tarkka riski noista arvoista.

Muuten, parempi uskoa sitä lääkäriä ja kiinnittää asiaan yhtä paljon huomiota (eli todeta, että sellaiset oli, jatketaan)

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Minä olen ihan maallikko, mutta tulkitsen nuo karppaajan tuloksiksi, sillä triglyt ovat hyvät, erittäin matalat, samoin hdl on korkea. Tosin myös ldl on korkeahko. Tarkistuta kilpirauhasarvosi! (Jos et ole sitä tehnyt jo.) Syömällä vain vähän hiilihydraatteja triglyt laskevat, ei juuri muuten, siksi ajattelin sinun karppaavan.

Ja syötkö D-vitamiinia?

Vierailija
Rasvaton
Mouho
jussipussi

Nämä on jussipussin harhakuvitelmia, että kaikki on täällä salaliitossa jussipussia vastaan ja pelkästään markkinoimassa lääkkeitä. Lukemalla miehen juttuja tämä selviää. Hän keräsi listaa uusista nimimerkeistä jotka ovat hänen päätöksellään "feikkejä" vaikka nuo nimimerkit ovat noita juttuja jälkeenpäin korjanneet.

Jussipussi leikkii tämän palstan moderaattoria/poliisia vaikka ei sellainen ole.

Kyllä totuus on se että Lipidi on entinen Nutria ja muutama kymmenen nimimerkkiä. Muutama jannu sieltä puhtaan ruuan saitilta levittelee tätä vegaaniroskaa ympäri nettiä 24 tuntia / vrk. Valehtelu ja tietojen vääristely näyttää olevan imetty jo äidinmaidossa(rasvaisessa)

Vierailija
Kulaushaikara
Minä olen ihan maallikko, mutta tulkitsen nuo karppaajan tuloksiksi, sillä triglyt ovat hyvät, erittäin matalat, samoin hdl on korkea. Tosin myös ldl on korkeahko. Tarkistuta kilpirauhasarvosi! (Jos et ole sitä tehnyt jo.) Syömällä vain vähän hiilihydraatteja triglyt laskevat, ei juuri muuten, siksi ajattelin sinun karppaavan.

Ja syötkö D-vitamiinia?

Trilglyt ovat hyvin alhaiset myös runsashiililhydraattisella ja erittäin vähärasvaisella dieetillä.

Vierailija
Rasvaton
Kulaushaikara

Ja syötkö D-vitamiinia?

Trilglyt ovat hyvin alhaiset myös runsashiililhydraattisella ja erittäin vähärasvaisella dieetillä.

Varmasti jos syödään nälän rajamailla alikaloreita.

Vierailija
vadelma
Kolesteroli 6,7
Triglyseridit 0,38

LDL turhan korkeahko. Voisit jättää hieman tyydyttynyttä rasvaa vähemmälle, jolloin saadaan LDL-kolesteroli alemmas. Tyydyttyneet rasvat voi vaihtaa pehmeisiin rasvoihin(avokadot, pähkinät ,kasviöljyt, siemenet), jolloin HDL ei laske. Myös hyviä hiilihydraatteja voi lisätä tyydyttyneen rasvan tilalle(täysjyväviljat, hedelmät, juurekset, palkokasvit). Kaurapuuroa myös laskee LDL-kolesterolia.

Lisäravinteista Benecol-juomat ovat hyvä vaihtoehto.

Vierailija
Marjis
Rasvaton
Kulaushaikara

Ja syötkö D-vitamiinia?

Varmasti jos syödään nälän rajamailla alikaloreita.

Ei, vaan ihan normaalilla syömisellä. Kun vaihdetaan normaali ruokavalio vähärasvaisempaan ja korkeahiilihydraattiseen, voi triglyt hetkellisesti nousta, mutta ne laskee ajan kanssa alhaisiin lukemiin.

Vierailija
Rasvaton
vadelma
Kolesteroli 6,7
Triglyseridit 0,38

LDL turhan korkeahko. Voisit jättää hieman tyydyttynyttä rasvaa vähemmälle, jolloin saadaan LDL-kolesteroli alemmas. Tyydyttyneet rasvat voi vaihtaa pehmeisiin rasvoihin(avokadot, pähkinät ,kasviöljyt, siemenet), jolloin HDL ei laske. Myös hyviä hiilihydraatteja voi lisätä tyydyttyneen rasvan tilalle(täysjyväviljat, hedelmät, juurekset, palkokasvit). Kaurapuuroa myös laskee LDL-kolesterolia.

Lisäravinteista Benecol-juomat ovat hyvä vaihtoehto.

Nämä lipidin/Dugan/Nutrian neuvot ei kovin hyviä ole.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat