Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Reikäpelko. Netissä on kamalia kuvia siitä kun ihossa on reikiä. Itse pelko kai kohdistuu kaikkiin reikiin, vaikka mehiläiskennoihin. Viimeisimmässä Tiede-lehdessä oli juttua aiheesta. Mutta tuo iho. Minulla ei kai ole trypofiliaa koska en kummemmin reagoi reikäpintoihin.. mutta jos se on ihossa.. helvetti on irti. En voi millään kestää. Reiät ihossa, olen nähnyt niistä painajaisia erilaisina. Reiät ihossa on jotain vastenmielisimpiä juttuja joita voin kuvitella.

くそっ!

Kommentit (13)

Ronron
... iho. Minulla ei kai ole trypofiliaa koska en kummemmin reagoi reikäpintoihin.. mutta jos se on ihossa.. helvetti on irti. En voi millään kestää. Reiät ihossa, olen nähnyt niistä painajaisia erilaisina. Reiät ihossa on jotain vastenmielisimpiä juttuja joita voin kuvitella.

No trypofiliaa ilman se Ronron epäilikin olevansa

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
Vatkain
Ai niinku mimmoset reiät ihossa? Haavat vai?

En tiedä, mutta kun googlaa trypophobia... niin hrrr, tahtoisinpa tietää kenen mielestä nuo kuvat ei ole ällöjä. Vai ihan tottako pitää olla joku fobia että noita pitää ällöttävinä?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

miksi erilaisuus ällöttää?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Ei erilaisuus.. kun nuo vitun reiät ihossa. Minua kyllä kuvottaa jo yksikin reikä ihossa. Onko se nyt sitten kuitenkaan tryptofobiaa, en usko, sanoisin että normaalia. Tiedelehdessäkin sanottiin että kaikilla meillä on sitä hiukan, reikäkammoa siis. Mutta ei minulla voi olla kovin pahasti kun työskentelenkin ympäristössä jossa lattiat, pöydät ja katto on täynnä reikää ilmastoinnin vuoksi. Tänään kun sitä mietti tuolla niin totesin vaan ittekseni että onneksi ei ole trypofobiaa..

くそっ!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Hyh. Yllätyksekseni koin vastenmieliseksi myös tämän:

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... CxapFo_aFD

Tuskin omalla kohdallani fobiasta kyse, mutta vastenmielisiähän ne kaikki kuvat olivat. Varmaan kehittynyt tämäkin inho lajin turvallisuuden vuoksi: pysyy mahdollisimman kaukana mätänevästä lihasta ja paiseista yms. tautipesäkkeistä jotka luovat kirjavuutta kudokseen.

Ei se ole fobiaa, jos nuo kuvat ällöttävät. Fobiaa se on vasta kun pelko haittaa ja hallitsee elämää. Kiitos muuten Vaihdokkaalle kuvista. Tuo oli juuri mitä krapula-aamuna halusin nähdäkkin.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011

Eipä nämä minua juuri inhota enää. Tekisi mieli raapia noita, eipä muuta tule mieleen

Ennen raaviskelin ihoani jos oli jotain pieniä paukamia (jotka ovat käsittääkseni ihan normaaleita, ihoon kuuluvia asioita), oli sitten aina kädet verillä. Nyt olen oppinut olemaan koskematta niihin, kun nehän paisuu sitten entisestään jos niitä alkaa raapimaan.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
taucalm
miksi erilaisuus ällöttää?
Ronron
Ei erilaisuus.. kun nuo ***** reiät ihossa.

En minäkään kyllä näkisi, että tuossa olisi kyse siitä, että erilaisuus ällöttäisi.

Rousseau
Hyh. Yllätyksekseni koin vastenmieliseksi myös tämän: 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... CxapFo_aFD

Tuskin omalla kohdallani fobiasta kyse, mutta vastenmielisiähän ne kaikki kuvat olivat. Varmaan kehittynyt tämäkin inho lajin turvallisuuden vuoksi: pysyy mahdollisimman kaukana mätänevästä lihasta ja paiseista yms. tautipesäkkeistä jotka luovat kirjavuutta kudokseen.

Näin minäkin olisin ajatellut, mutta Tiede-lehden (10/2013) mukaan trypofobia juontaisi juurensa siihen, että monissa myrkyllisisssä eläimissä, niin kuin skorpioneissa, kuningaskobrissa ja hämähäkeissä on samoja piirteitä, kuin noissa reikäkuvioissa. En nyt oikein tiedä tuosta teoriasta. Ihmisten reikäisyyden ainakin veikkaisin ennemminkin ällöttävän juuri tuosta kuvaamastasi syystä. Ja voisi kuvitella, että foobikoilla se pelko/ällötys laajenisi tuosta koskemaan kaikkia reikäkuviota.

Ja joo, minuakin ällötti ne kaikki muutkin reiälliset kuvat, kun ne nyt assosioituivat noihin reikiin ihmisissä.

kabus
Ei se ole fobiaa, jos nuo kuvat ällöttävät. Fobiaa se on vasta kun pelko haittaa ja hallitsee elämää. Kiitos muuten Vaihdokkaalle kuvista. Tuo oli juuri mitä krapula-aamuna halusin nähdäkkin.

Juu, noinhan se menee. Mutta se, mikä minusta tässä oli jännä oli se, että tavalliset fobioiden aiheet, kuten vaikka hämähäkit, käärmeet, klovnit tai luku 13, eivät herätä mitään ällötystä tai pelotusta. Tai no, klovnit on vähän ärsyttäviä, mutta kaikki ötökät ja elukat taas ovat kivoja. Tämän takia olen vähän skeptinen tuon lehdessä esitetyn teorian suhteen, kun hämikset ja käärmeet ei ällötä sitten mitenkään, päin vastoin, mutta noista reikäkuvista tuli joku primitiivinen ällötysreaktio.

Ja oleppa hyvä!

jogger

Eipä nämä minua juuri inhota enää. Tekisi mieli raapia noita, eipä muuta tule mieleen  :D )

No yääh. Olisit edes linkin taakse laittanut.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat