Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

"Olisko aiheellista, että nykyajan tekniikalla järjestettäisiin sellaiset silmälasit jotka huudettaessa nimeltä ilmoittaisivat piippausäänellä olinpaikkansa...
Voi olla, että ko. lasinsankoja On jo olemassa, mutta minun näköpiiriini ei ole vielä sattunut...

Olen unohtanut silmälasini milloin mihinkin ja saan pitkään etsiä mokomia...

K.K.

PS. Appiukkoni 'unohti' aikoinaan silmälasinsa usein otsalle ja huudahteli vähän väliä, että 'kuka hitto on vienyt lasini'..."

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (11)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
K.K.
"Olisko aiheellista, että nykyajan tekniikalla järjestettäisiin sellaiset silmälasit jotka huudettaessa nimeltä ilmoittaisivat piippausäänellä olinpaikkansa...
Voi olla, että ko. lasinsankoja On jo olemassa, mutta minun näköpiiriini ei ole vielä sattunut...

K.K.

PS. Appiukkoni 'unohti' aikoinaan silmälasinsa usein otsalle ja huudahteli vähän väliä, että 'kuka hitto on vienyt lasini'..."

Vitsi vitsi.... Mä olen hukannut monesti autoni, voisiko samaa keksintöä soveltaa auton löytämisessäkin?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
K.K.

K.K.

Oletko kuullut simälasiketjuista / nauhoista joista lasit rikkuu kaulassa.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1562
Liittynyt12.4.2005
K.K.

Kannattaa kokeilla näönhuononnusleikkausta. Takaan, että kun ilman laseja ei näe mitään, lasit pysyvät tallessa.

Vanha jäärä

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
Vanha jäärä
K.K.

Kannattaa kokeilla näönhuononnusleikkausta. Takaan, että kun ilman laseja ei näe mitään, lasit pysyvät tallessa.

Lienee kyse siitä, että lukulasit on hukassa muutoin näkee aivan hyvin mutta lähelle ei mitään ainakian itsellä on näin.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12918
Liittynyt16.3.2005

Minä olen likinäköinen, ja usein löydän lasit omalta nenältäni, kun olen niitä hetken hakenut. Tuohon tuskin auttaa mikään hihna tms.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1562
Liittynyt12.4.2005
Maldorado
Vanha jäärä
K.K.

Lienee kyse siitä, että lukulasit on hukassa muutoin näkee aivan hyvin mutta lähelle ei mitään ainakian itsellä on näin.

Tästä kokemuksesta ehdotukseni tulikin. Kun tarvitsin pelkkiä lukulaseja, lasit unohtuivat matkasta tai olivat hukassa. Sitten kun ikänäköisyys ja etenkin hajataitteisuus lisääntyi, lasit ryhtyivät pysymään tallessa.

Vanha jäärä

K.K.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

"Itselläni on kuitenkin liukuhiotut likinäköisen lasit siten, että lukuosa On pelkkää 'ikkunalasia', kun taas kauaksi katsomiseen tarvitsen silmälaseja..

Kun katson lähelle, otan lasit pois... Esimerkiksi tietsikan monitorin katsomiseen en tarvite lainkaan laseja... TV:n katsomiseen ja autolla ajamiseen ja yli kolmen metrin päähän katsomiseen ja etemmäs vaatii jo silmälaseja?

Siksi unohdan lasini usein milloin minnekin... Kotona löydän lasini useimmiten aika äkkiä ja kylässä en ota pois lainkaan...

Siksi olisi hienoa jos silmälasin sangassa olisi näin vanhemmiten pieni kaiutin joka ilmoittaisi sijainnin huhuiluäänen avulla välittömästi..."

K.K.

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

K.K.
Seuraa 
Viestejä443
Liittynyt16.3.2005

Ostin ns. lenkin molempiin sankoihin kiinnitettäväksi ja nyt lasini roikuu kaulassani silloin kun en niitä tarvitse...

Ehkä joskus leikkuutan silmäni laasertekniikalla, mutta kallista, kallista On... Niillä rahoilla saa hävittää melkoisen tukun silmälaseja (Ehkä joku löytyy myöhemmin... Taitaisivat lasit olla ihan lähes ikuisiakin).

K.K.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
K.K.
Taitaisivat lasit olla ihan lähes ikuisiakin

Oikein säilytettynä kyllä. Muutoin katoaminen, rikkoutuminen ja kuluminen (lue: naarmuuntuminen) lyhentävät käyttöikää merkitsevästi. Lisättäköön että silmien fysiologian muuttumisen myötä lasien vaihtotarve on myös todellinen ongelma.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

polle8
Seuraa 
Viestejä120
Liittynyt10.10.2013

Joskus 80-luvulla oli avaimenperiä, jotka päästivät jonkin äänen kun niille vihellettiin. Tavallaan siis vihelsivät takaisin. Toimisi varmaan silmälaseissakin, paitsi että kaikki silmälasien käyttäjät eivät taida osata viheltää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat