Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Niin, ajattelin kokeilla rakentaa tällaisen venttiilittömän patoputkimoottorin, ihan vain harrastuksen vuoksi!
Olen lukenut aika monta artikkelia ja ohjeita varsinkin lontoon murteella: tosin englanninkielen taitoni ei ole niin hyvä, että tekninen sanasto on kohtuu hukassa.

Olen kattonut muiden tekemiä moottoreita ja periaatteessahan tällainen on hyvin yksinkertainen rakentaa.
Tässähän tarvitaan vain putkea ja hitsikone.

http://www.youtube.com/watch?v=uwlqH6ugGMM

^^Tuollaiseen pyritään, mutta aluksi olisi vain tarkoitus saada moinen kone käymään!

Kaverillani on yksi toimiva tällainen pulsejet, se tosin käy kaasulla.

Itselläni olisi tarkoitus yrittää käyttää nestemäistä polttoainetta.
Ihan aluksi vain painovoimaisesti tai pienellä pumpulla. Mietin tässä että sulaakohan yksikurkkuinen kaasutin tuommoisen moottorin imupuolella. Siten nestemäisen polttoaineen saisi kaasumaiseksi, jolloin se voisi jopa syttyä...

Mitä mun pitää ottaa huomioon ja mitkä olisi teidän mielestänne paras konsti aloitella tällaista.

Materiaalia minulla on, samoin metallin työstökoneet jne jne.

Vinkkejä, vinkkejä. Aloitan yksinkertaisesta ja olisi hienoa jos saisi jonkun pienen ilma-aluksen ilmaan täallaisella...
Kuten tuolla videolla...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Kommentit (1)

Vierailija

Ota pienempi kammio polttoaineelle (bensa?) ja isompi kammio paineelle (ilma). Vejä polttoainekammiosta kaksi letkua ja letkun päihin automoottorin ruiskut, jotka asennat sinne putkeen. Viritä toinen ruisku siten, että se pitää aina systeemin käynnissä. Asenna toiseen venttiili servolla ja saat ohjauskaasun. Ja jollakin sähkö räpsyllä siihen sitten sytytys.

Ja eiku painetta kammion ja lentämään. (Paineen idea on, että voit kääntyä mihin tahansa suuntaan ilman että polttoaineen syöttö katkeaa)

(Pistähän kuvia jos saat systeemin joskus toimimaan)

(ja ku saat tuon toimimaan niin käytä sitä kantoalustana ja rakenna scramjetti siihen päälle)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat