Seuraa 
Viestejä2653
Liittynyt4.9.2010

Mitä tämä tarkoittaa. Olin humalassa miesporukan kanssa liikenteessä. Löysin itseni pelaamassa biljardia naisen kanssa. Tämän jälkeen olin miesporukassa samassa baarissa juomassa. Sitten minulle tultiin sanomaan, että vien, tai jollain tuonnepäin olevalla sanonnalla, hänen naisen.

Mikä on totuus tässä tapauksessa?

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Kommentit (11)

Vomies
Seuraa 
Viestejä2653
Liittynyt4.9.2010

Mitä tämä tarkoittaa. Olin humalassa miesporukan kanssa liikenteessä. Löysin itseni pelaamassa biljardia naisen kanssa. Tämän jälkeen olin miesporukassa samassa baarissa juomassa. Sitten minulle tultiin sanomaan, että vien, tai jollain tuonnepäin olevalla sanonnalla, hänen naisen.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Se on miesten välistä solidaarisuutta jottei tarvitse tapella joka asiasta, mutta toki olisit voinut vastata että olet myös valmis jakamaan, eikä ongelmaa pääsisi syntymään solidaarisuuden kannalta. Näin olen kerran itsekin toiminut, mutten näin viisaampana ole ihan varma oliko se nyt ihan reilua, vai hyväksikäyttöä.

Sovinismia se on.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28941
Liittynyt16.3.2005

Sosiaalisissa suhteissa on yhtä monta totuutta kuin on ihmisiä. Totuus on, että naisia ei voi omistaa ja nainen itse valitsee kenen kanssa on. Mutta totuus on myös se, että monet pitävät tuollaista toimintaa moraalittomana ja siitä voi olla omat seurauksensa ihmissuhteille. Jos kyse oli vain biljardin pelaamisesta, reaktio oli aika ylimitoitetun mustasukkainen, mutta joidenkin totuus on se, että he kilahtavat omiin vainoharhoihinsa.

Vierailija
Vomies

Vaikea sanoa, koska tuossa pitäisi tietää, mitä tämä nainen ja hänen kumppaninsa ovat parisuhteestaan keskenään sopineet? Jos he ovat sopineet, että vieraan kanssa voi harrastaa seksiä, muttei pelata biljardia niin ymmärrän hyvin, jos kumppani katsoo sinun tietyllä tasolla vieneen hänen naisensa.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2333
Liittynyt3.10.2007
Pubi
Vomies

Vaikea sanoa, koska tuossa pitäisi tietää, mitä tämä nainen ja hänen kumppaninsa ovat parisuhteestaan keskenään sopineet? Jos he ovat sopineet, että vieraan kanssa voi harrastaa seksiä, muttei pelata biljardia niin ymmärrän hyvin, jos kumppani katsoo sinun tietyllä tasolla vieneen hänen naisensa.

Tällaisesta on hyvin ymmärrettävää sopia, koska seksi vieraan kanssa on monesti pelkkää mekaanista suorittamista ilman tunteita, mutta biljardi hienona pelinä vaatii mukaan myös sydämen ja sekös se siippaa rassaa

MooM
Seuraa 
Viestejä6322
Liittynyt29.6.2012
Neutroni
Sosiaalisissa suhteissa on yhtä monta totuutta kuin on ihmisiä. Totuus on, että naisia ei voi omistaa ja nainen itse valitsee kenen kanssa on. Mutta totuus on myös se, että monet pitävät tuollaista toimintaa moraalittomana ja siitä voi olla omat seurauksensa ihmissuhteille. Jos kyse oli vain biljardin pelaamisesta, reaktio oli aika ylimitoitetun mustasukkainen, mutta joidenkin totuus on se, että he kilahtavat omiin vainoharhoihinsa.

Ihan omasta kokemuksesta tiedän, että joissain porukoissa on miehen kunnia-asia vahtia naistaan ja noita tilanteita osoittaa miehuuttaan suorastaan haetaan. Jos ei reagoi tuollaiseen tilanteeseen, on kavereiden silmissä heti nössö. Eli mustasukkaisuuden lisäksi on sosiaalinen paine tehdä jotain.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2333
Liittynyt3.10.2007
MooM
Ihan omasta kokemuksesta tiedän, että joissain porukoissa on miehen kunnia-asia vahtia naistaan ja noita tilanteita osoittaa miehuuttaan suorastaan haetaan. Jos ei reagoi tuollaiseen tilanteeseen, on kavereiden silmissä heti nössö. Eli mustasukkaisuuden lisäksi on sosiaalinen paine tehdä jotain.

Tämä on ihan totta, mutta kun kenenkään otsassa ei lue kuka tuon kyseisen naaraan "omistaa", eikä sormustakaan aina sormessa ole, niin helposti saattaa erehtyä toisen "reviirille".

Olisiko naisille pakollinen talutushihna ratkaisu tähän ongelmaan? Tai asennekasvatus?...

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
ID10T
Olisiko naisille pakollinen talutushihna ratkaisu tähän ongelmaan? Tai asennekasvatus?...

Eikös tällaista talutushihnaa sanota kihla- ja vihkisormukseksi. Sitä ennen lienevät kumppanit ainakin jossain määrin vapaata riistaa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vomies
Seuraa 
Viestejä2653
Liittynyt4.9.2010
Vomies

Laitan tähän yhden laulun, mikä minusta sopii, koska miehen kavereitakin tuli siihen.

https://www.youtube.com/watch?v=UwDaGryyceY

pinklin1
Seuraa 
Viestejä3346
Liittynyt7.1.2013

Lauri Viidalla oli ollut tapana lähteä tilaisuuksista vaimonsa, Aila Meriluodon kanssa käsikynkkää. Kerran heidän lähtiessään kirjailijoiden tapaamisesta käsikynkässä, joku oli veistellyt Lauri Viidalle: "Vieppäs viemättä!,
johon Lauri oli tokaissut, että "Vieppäs sinä viemällä!".

Vomies
Seuraa 
Viestejä2653
Liittynyt4.9.2010
pinklin1
Lauri Viidalla oli ollut tapana lähteä tilaisuuksista vaimonsa, Aila Meriluodon kanssa käsikynkkää. Kerran heidän lähtiessään kirjailijoiden tapaamisesta käsikynkässä, joku oli veistellyt Lauri Viidalle: "Vieppäs viemättä!,
johon Lauri oli tokaissut, että "Vieppäs sinä viemällä!".

Olikohan se tuokaan taktiikka lopulta kovin menestyksellinen, kun hän oli useasti naimisissa ja sai skitsofrenian määrityksen.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat