Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Niin, mietin tuossa omasta autostani kansiremonttia ja pientä kanavien viilausta ja 7-kulmaset seetit.
ALunperin 170hv -versiossa se on 50mm, tuossa st200-versiossa on muist 63mm. St200:sessa on mulla 215hv.

Saisikohan tuosta 95hv/l, ominaisuudet on kyllä hyvät 2.5 v6 ja 24 valve, kannet on aika hyvät, pakosarjat tulee vaihtaa hyvin toimiviin.

Jos miettii vaikkapa 240 heppaa tuosta saisi, niin riitääköhän tuollainen 63mm kaasuläppä. Imupuoli on erittäin hyvin virtaava tuossa, kanavat tulee imupuolellakin melkein suorassa linjassa venttiilille. jne. jne. Kanavakoko on 34prim. ja 35sec. imupuolella, pako muist 32/32. nämä voisi vaihtaa 34mm venttiileihin. imupuoleltakin, jos vain mahtuu, vaihtaa 35/36mm kokoon

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Kommentit (4)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Niin, mietin tuossa omasta autostani kansiremonttia ja pientä kanavien viilausta ja 7-kulmaset seetit.
ALunperin 170hv -versiossa se on 50mm, tuossa st200-versiossa on muist 63mm. St200:sessa on mulla 215hv.

Saisikohan tuosta 95hv/l, ominaisuudet on kyllä hyvät 2.5 v6 ja 24 valve, kannet on aika hyvät, pakosarjat tulee vaihtaa hyvin toimiviin.

Jos miettii vaikkapa 240 heppaa tuosta saisi, niin riitääköhän tuollainen 63mm kaasuläppä. Imupuoli on erittäin hyvin virtaava tuossa, kanavat tulee imupuolellakin melkein suorassa linjassa venttiilille. jne. jne. Kanavakoko on 34prim. ja 35sec. imupuolella, pako muist 32/32. nämä voisi vaihtaa 34mm venttiileihin. imupuoleltakin, jos vain mahtuu, vaihtaa 35/36mm kokoon

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
JuurikinNiin
Niin, mietin tuossa omasta autostani kansiremonttia ja pientä kanavien viilausta ja 7-kulmaset seetit.
ALunperin 170hv -versiossa se on 50mm, tuossa st200-versiossa on muist 63mm. St200:sessa on mulla 215hv.

Saisikohan tuosta 95hv/l, ominaisuudet on kyllä hyvät 2.5 v6 ja 24 valve, kannet on aika hyvät, pakosarjat tulee vaihtaa hyvin toimiviin.

Jos miettii vaikkapa 240 heppaa tuosta saisi, niin riitääköhän tuollainen 63mm kaasuläppä. Imupuoli on erittäin hyvin virtaava tuossa, kanavat tulee imupuolellakin melkein suorassa linjassa venttiilille. jne. jne. Kanavakoko on 34prim. ja 35sec. imupuolella, pako muist 32/32. nämä voisi vaihtaa 34mm venttiileihin. imupuoleltakin, jos vain mahtuu, vaihtaa 35/36mm kokoon


Aivan hyvin riittää, mitä pirua sinä niilä heposilla teet.....?

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Laskelmien mukaan optimi kaasuläpän halkaisija olisi 54 mm. Jos tehoa on 240 hv ja huipputehon kierrosluku 5500 rpm muodostuu kaasuläpän läpi virtaavan ilman nopeudeksi 50 m/s huipputehon kierrosluvulla. Todennäköisesti nykyinen kaasuläppä ei ole tehoa rajoittavana tekijänä. Asian voit varmistaa lukemalla imusarjan painetta MAP- anturilta moottorin CAN-väylästä tai OBD-pistokkeesta täyskaasu kiihdytyksessä ja vertaamalla arvoa mittaushetkellä vallitsevaan ilmanpaineeseen, jos eroa on yli 5 kPa, niin joko ilmansuodatin tai kaasuläppä ahdistaa. Kaasuläppää ei ole syytä alkaa reilusti ylimitoittamaan, jos autolla on tarkoitus ajaa myös kaupunki ajoa, koska suurella läpällä kaasun vaste tulee herkästi liian suureksi 2 mm kaasupolkimen painallus saa auton ryntäämään vahingossa esim. hidastetöyssyissä jne. Samoin liikkeelle lähdössä kierrokset käväisee helposti 3-4000 rpm:ssä ennen kun siihen tottuu. Tehoa on parhaiten saatavilla suuremmalla nostolla ja duraatioilla varustetuilla nokka-akseleilla ja maltillisella puristus-suhteen korottamisella. Tosin nokka-akseleiden hinnalla saisi jo todennäköisesti turbo-ahdettua sen auton ja tehon lisäyskin on eri kertaluokkaa.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Ei tuollainen katiska mitään karkaile, tommonen rempula, eihän tuo juuri japsi perheautosta eroo...?

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat